Opel GT X Experimental

28.08.2018.

  • Sljedeći veliki korak u strategiji PACE!: konceptno vozilo pokazuje kako će izgledati budući Opelovi modeli
  • Izraz Opelovih vrijednosti: njemački, pristupačan, uzbudljiv
  • Opelov vizir: predložak dizajna novog lica svih budućih modela
  • Vizualna i digitalna detoksikacija: “minimalistički panel” redefinira dizajn interijera
  • Električni pogon: GT X Experimental najavljuje elektrifikaciju svih Opelovih modela do 2024.
  • Opelova konceptna vozila: dizajn za budućnost već više od 50 godina


Rüsselsheim. Opel nudi pogled na uzbudljivu budućnost svoje marke kroz novi koncept. Njegovo ime: Opel GT X Experimental – robustan posve električni kompaktni SUV dug 4,06 m s pet vrata i ljepotom limuzine, koji vrvi inovativnim idejama. GT X Experimental utjelovljuje Opelove vrijednosti i viziju te nudi pogled u budućnost Opelovih modela. Tvrtka je tijekom predstavljanja strateškog plana PACE! u 11. mjesecu prošle godine već najavila da će dodatno izoštriti svoj profil, a GT X Experimental prvi je opipljiv rezultat tog procesa.

„S planom PACE! imamo vrlo jasnu viziju kako ćemo stvoriti uspješnu budućnost za Opel. Fokus na snažan identitet marke koji definiraju naše vrijednosti – njemačko, pristupačno, uzbudljivo – igra ključnu ulogu u našem povratku u održivi uspjeh. Ovaj koncept pokazuje kako će se te vrijednosti ubuduće ogledati u našim proizvodima. Naši inženjerski i dizajnerski timovi savršeno su to ostvarili kroz GT X Experimental. On daje jasnu ideju kako Opel vidi mobilnost budućnosti“, rekao je Michael Lohscheller.

Opelov pionirski duh pokreće strast prema demokratizaciji tehničkih inovacija

Tijekom faze osmišljavanja koncepta Opel je pokrenuo sveobuhvatan i intenzivan postupak razmišljanja o sebi i svojim vrijednostima. Opel se može osvrnuti na svojih 156 godina postojanja u industriji počevši od precizne mehanike i gotovo 120 godina konstrukcije automobila potpomognute stalnim nastojanjem da se uzbudljive i relevantne inovativne tehnologije učine dostupnim svima. U cijeloj Opelovoj povijesti specifičan „Opelov način“ može se sažeti u ove tri vrijednosti: njemačko, pristupačno i uzbudljivo.

Što se tiče budućnosti, ova marka želi ostati ukorijenjena u najmoderniji i pozitivan izraz svojih njemačkih korijena – inženjerska izvrsnost, izvorna fascinacija dobro konstruiranim strojevima, intenzivni fokus na funkcionalnost, kvalitetu i pouzdanost – i obogatiti ga toplinom i svjetonazorskom otvorenošću. Inspiriran Opelovim inovativnim duhom, novi GT X Experimental uhvatio je bit tvrtkine bogate tradicije i obećava uzbudljivu budućnost. Spaja njemačko inženjerstvo, preciznost i kvalitetu s vizionarskim inovacijama da bi predstavio ideju Opelovih automobila za 2020-e: izražajan, čist izgled, a opet posve pristupačan i usredotočen na korisnika.

 

Opel je odlučio utjeloviti viziju svojih budućih automobila u kompaktnom SUV-u dugom samo 4063 mm (međuosovinski razmak: 2625 mm; širina: 1830 mm; visina s antenom: 1528 mm): SUV-ovi su trenutačno najpopularnija vozila na tržištu i Opel želi ponuditi model koji će se još više svidjeti široj javnosti. No da bi to postigao, SUV mora postati i učinkovitiji nego ikad prije. Upravo je zato Opel GT X Experimental utemeljen na laganoj arhitekturi, smanjenih je dimenzija i vozi na 17-inčnim kotačima koji vizualno izgledaju veći radi što udobnije vožnje, ali i dojmljivijeg izgleda. U skladu s planom PACE! koji je obećao da će se do 2024. u ponudi naći elektrificirana verzija svakog Opelova modela, Opel GT X Experimental je posve električni automobil koji crpi snagu iz kompaktne litij-ionske baterije nove generacije snage 50 kWh s induktivnim punjenjem. Opel GT X Experimental ne pretvara se da nudi posve autonomnu vožnju, no ima autonomne funkcije vožnje 3. razine, što znači da može rukovati svim aspektima vožnje, ali se vozač mora moći odazvati na zahtjev za intervenciju.

 

 

Čistoća i izražajnost: to je budućnost Opelova dizajna

 

GT X Experimental predstavlja inovativnu tehnologiju profinjene jednostavnosti. Potpredsjednik za dizajn Mark Adams i njegov tim razvili su cijelu filozofiju Opelova specifičnog, njemačkog dizajna, spajajući čistoću s emotivnom privlačnošću. Kod modela GT X Experimental svaka uobičajena funkcija, svaki modul automobila preispitan je s ciljem postizanja čistoće dizajna uklanjanjem svih nepotrebnih elemenata. To je nešto što dizajnerski tim naziva „vizualna detoksikacija“.

 

Karoseriju koncepta Opel GT X Experimental krase robusne proporcije uparene s prekrasno strukturiranim i čistim povezanim površinama. Njegovu snažnu siluetu naglašava dojmljiv grafički element koji razdvaja gornji i donji dio. Donji dio je obojan u blistavu svijetlosivu boju, dok je cijeli gornji dio, uključujući poklopac motora, staklo i krov, u skoro posve crnoj boji, točnije noćnoj crnoj. Između njih je istaknut Opelov žuti prepoznatljivi element koji se proteže cijelim automobilom i daje dojam strukture i dinamičnosti. Ta shema boja asocira na Opelovu tradicionalnu sivu/crnu/žutu boju, ali uz poseban „štih“ koji stvara svjež i moderan dojam. GT X Experimental dočekuje putnike prostranim i nesmetanim pristupom zahvaljujući vratima sa šarkama straga, pri čemu se sva četvora vrata otvaraju široko, do 90 stupnjeva, dajući konceptu pristupačan karakter. Spuštajuće panoramsko vjetrobransko staklo/krov sežu posve straga do stražnjih sjedala, povećavajući svjetlo u kabini SUV-a i osjećaj otvorenosti i prostranosti.

 

Opelovi dizajneri sveli su na apsolutni minimum i tradicionalne tzv. „crte prekida“ na karoseriji, koje su nužne za različite otvore kao što su vrata i poklopac motora. Gornja crta prekida svih vrata skrivena je žutim detaljem, a ona na stražnjim vratima poklapa se s otvorom prtljažnika. Lišena uobičajenih elemenata kao što su kvake na vratima i vanjski retrovizori, karoserija je glatko platno koje se omata oko iznenađujućih detalja kao što su male kamere ugrađene u žute grafičke detalje zbog kojih bočni dijelovi poklopca motora vizualno iskaču, zamjenjujući vanjske retrovizore.

 

Kao protuteža toj vizualnoj detoksikaciji, poneki grafički detalj podiže energičnost izgleda

modela GT X Experimental. Podrezani trokuti i gravirani ukras duž praga ispod stražnjih vrata s vozačeve strane: u jednom od njih je mali šesterokutni LED zaslon koji prikazuje razinu napunjenosti baterije. 17-inčni kotači izgledaju puno veći zahvaljujući robusnim gumenim naplatcima koji se prelijevaju preko felge i vizualno povećavaju tamnoplave gume. Žute crte duž obruba odraz su žutog prepoznatljivog elementa na karoseriji i okružuju elektronički simbol munje koji stoji dok se kotači okreću. A da bi se naglasio SUV-ovski karakter automobila, na donjem su dijelu karoserije zaštitne ploče, dajući snažnom stavu GT X Experimentala još robusniji dojam.

 

“Opel GT X Experimental utjelovljuje duh ključnih vrijednosti naše marke – njemačko, pristupačno, uzbudljivo. To je pristupačan koncept s kojim se ljudi mogu poistovjetiti. On samopouzdano spaja izvedbu čistog i izražajnog dizajna s naprednim tehnologijama koje olakšavaju život. Jasno je da to vozilo predstavlja vrlo uzbudljivu budućnost naše marke“, rekao je Mark Adams.

 

 

Opelov kompas i Opelov vizir – novi vizualni identitet budućih modela

 

GT X Experimental prvi put otkriva i novu temu prednjeg i stražnjeg dijela budućih modela. „Opelov kompas“ organizira elemente dizajna duž dvije snažne osi koje se sijeku u munji. Legendarni simbol ove robne marke sada je pravo sjecište, i to više nego ikad. U još čišćoj i preciznijoj izvedbi središnji nabor na poklopcu motora predstavlja okomitu os, koja se produžuje ispod munje. Vodoravnu os predstavljaju Opelova tipično oblikovana i prepoznatljiva svjetla za dnevnu vožnju u obliku krila koja će se sretati i na svim budućim Opelovim vozilima. Stražnji dio prati rešetku i pokazuje Opelov kompas u svoj njegovoj čistoći, s munjom u koju se stječu vodoravna linija stražnjih svjetala u obliku krila i okomita linija krovne antene u obliku peraje do naglašenog nabora na odbojniku.

 

Slijedeći temu Opelova kompasa i u skladu s pristupom stvaranja najčišćeg mogućeg dizajna, Opelovi su dizajneri stvorili i novo lice Opela koje simbolizira pionirski duh ove tvrtke: Opelov vizir. Vizir je kompletan modul koji pod zatamnjenim pleksiglasom uokviruje sve visokotehnološke elemente i elemente marke kao što su LED znak munje koji pokazuje radno stanje vozila svijetljenjem u raznim bojama, LED matrix prednja svjetla, svjetla za dnevnu vožnju u obliku krila, kamere i senzori pomoćnih sustava te autonomne funkcije vožnje. Taj se elegantni modul proteže prednjim dijelom automobila netom ispod poklopca motora. Nov i prepoznatljiv Opelov vizir bit će jedan od glavnih elemenata dizajna svih Opelovih modela u dvadesetim godinama 21. stoljeća.

 

 

Interijer oko „minimalističkog panela“: vizualnom i digitalnom detoksikacijom do opuštajuće oaze

 

Prozračna unutrašnjost Opela GT X Experimental prati iste principe i nudi vizualnu i digitalnu detoksikaciju. Kabina je okružena panoramskim vjetrobranskim staklom/krovom i neprekinutim bočnim prozorom, a njena glatkoća skriva brojne inovacije. Najistaknutija značajka unutrašnjosti jest ploča s instrumentima umetnuta u modul koji oponaša Opelov vizir – Opelov „minimalistički panel“. Vozaču će dobrodošlicu poželjeti jedan široki zaslon koji pokazuje da mnoštvo zaslona, gumba i kontrola, kakvo se često može vidjeti u današnjim produkcijskim vozilima, može biti suvišno. Minimalistički panel omogućuje vozačima pristup najnovijim tehnologijama i potrebnim podacima, a pritom eliminira sve vizualne elemente koji odvlače pažnju. Čistoća dizajna interijera ogleda se i u pametnom pozicioniranju otvora za zrak – oni su skriveni iza zaslona tako da su površine svuda čiste i glatke. Minimalistički panel pokazuje i kako Opel omogućuje tehnologiji da pojednostavni živote kupaca. Dva zaslona posve lijevo i desno od glavnog panela prikazuju bočne poglede s malih skočnih kamera. Dizajn upravljača pojednostavljen je, dok središnji modul ponavlja oblik Opelova vizira. Kao njegov parnjak na kotačima, LED Opelova munja u središtu ostaje uspravna bez obzira na okretanje upravljača.

 

Ovaj jednostavan visokotehnološki pristup proteže se cijelom unutrašnjošću. Primjerice, četiri sjedala izgledaju kao da lebde, dok uklonjivi zvučnici smješteni ispod naslona za glavu omogućuju krajnje bogato iskustvo zvuka, netipično za jedan automobil. I grafički detalji naglašavaju jednostavnu čistoću dizajna interijera: tema podrezanog trokuta ponavlja se na naslonima sjedala te papučicama gasa i kočnice.

 

 

Već više od 50 godina Opelovi konceptni automobili predviđaju Opelovu budućnost

 

Naziv GT X Experimental podsjeća na Opelov pionirski konceptni automobil

Experimental GT iz 1965. – pristupačnu limuzinu koja je bila i prvi konceptni automobil jednog europskog proizvođača automobila. Dodatni X ističe Opelov plan daljnjeg razvoja proizvoda za tržište SUV-ova: predviđa se da će 40 % svih Opelovih automobila prodanih 2021. biti SUV-ovi.

 

Tijekom proteklih desetljeća Opel je koristio konceptne automobile za oblikovanje svoje budućnosti. Mnogi koncepti nisu ni bili namijenjeni proizvodnji, ali su omogućili marki da postavi vodeće principe za svoje buduće modele. Imajući to u vidu, tri najnovija Opelova konceptna automobila pokazuju jasnu koherentnost s razvojem marke. Konceptna Monza iz 2013. odražavala je Opelovu potragu za većom učinkovitošću (lagana, razine opreme, pogonski sustav) i utjelovljenje te učinkovitosti kroz elegantan dizajn. GT Concept iz 2016. podigao je učinkovitost na novu razinu dizajnom usredotočenim na glavne ideje pristupačnosti, jednostavnosti i čistoće. To sada GT X Experimental dovodi na još višu razinu, a njegovu filozofiju utemeljenu na vrijednostima marke – njemačko, pristupačno, uzbudljivo – utjelovljuje čist i dojmljiv dizajn.