Česta pitanja

Opel Connect Česta pitanja.

Općenito

Što je Opel Connect?

 

Opel Connect je novi način da ostanete povezani i sigurni na cesti. Sustavi pametnih tehnologija uvijek tu da vam pomognu i povezane usluge koje pružaju sigurnost te inovacije koje stižu 2019. čuvaju vašu sigurnost i pridonose uzbudljivosti i učinkovitosti na svakom putovanju.

 

Koje usluge pruža Opel Connect?

 

Dostupnost prvih funkcija novog sustava Opel Connect – hitnog poziva i poziva u slučaju kvara – predviđena je za Grandland X, Crossland X, Combo, Vivaro i Zafiru Life od svibnja 2019.

 

Vozila s funkcijom hitnog poziva i poziva u slučaju kvara imaju crveni SOS gumb i crni gumb za servis.

 

Hitni poziv aktivira se automatski pri aktivaciji zračnih jastuka i zatezača sigurnosnih pojaseva u slučaju nesreće. Hitni poziv može se aktivirati i ručno pritiskom crvenog SOS gumba. Poziv u slučaju kvara može se aktivirati samo ručno pritiskom crnog gumba za servis.

 

Preciznije, uslugom e-call obuhvaćene su sljedeće značajke:

 

Automatska obavijest o sudaru („ACN”) pruža pomoć u slučaju nesreće i aktivacije zračnog jastuka. U tom slučaju, ACN signal s podacima o kupcu i lokaciji automatski se šalje u pristupnu točku javne sigurnosti („PSAP”).

 

Pomoć u slučaju opasnosti („EA”) omogućuje putnicima u vozilu da zatraže pomoć u slučaju opasnosti pritiskom na crveni SOS gumb u vozilu. Time se pokreće slanje informacija o vozilu i lokaciji u PSAP, koji će pomoći u koordinaciji slanja odgovarajuće pomoći u slučaju opasnosti.

 

To uvijek uključuje zahtjev za utvrđivanje položaja (PRQ) i skup podataka za hitni poziv koji će se automatski poslati u PSAP: omogućuju da PSAP utvrdi točnu lokaciju vozila, radi podrške funkciji automatske obavijesti o sudaru i pomoći u slučaju opasnosti.

 

Preciznije, uslugom poziva u slučaju kvara obuhvaćene su sljedeće značajke:

Pristup pomoći na cesti („RSA”) omogućuje putnicima u vozilu da zatraže pomoć na cesti tako da pritisnu crni gumb za servis ugrađen u vozilo. Tim se postupkom pokreće glasovni poziv i automatsko slanje skupa podataka za poziv u slučaju kvara u AC, koji pomaže u koordinaciji slanja odgovarajuće pomoći na cesti kupcu.

 

Uključuje i zahtjev za utvrđivanje položaja (PRQ) i skup podataka za b-Call koji će se automatski poslati davatelju usluge: omogućuju davatelju usluge da utvrdi točnu lokaciju vozila, radi podrške sljedećoj funkciji: Pristup pomoći na cesti.

 

Dostupnost dodatnih usluga, kao što je Povezana navigacija i Status i informacije o vozilu, predviđena je za listopad 2019. Čim dodatne usluge budu u funkciji, Opel će vas obavijestiti na [umetnite poveznicu].

Hitni poziv

U kojim hitnim situacijama mogu pritisnuti SOS gumb?

 

Funkcija hitnog poziva može vam pomoći u svim zamislivim, po život opasnim hitnim situacijama u vozilu. Bilo da ste doživjeli nesreću, trebate hitnu medicinsku pomoć ili ste vidjeli nesreću na cesti i želite obavijestiti hitne službe, samo pritisnite crveni SOS gumb uvijek kada biste inače nazvali broj 112 i bit ćete spojeni na lokalnu pristupnu točku javne sigurnosti (PSAP) preko broja 112.

 

Što ako slučajno pritisnem crveni SOS gumb?

 

To se dogodi ponekad, nije nikakav problem. Ako ste slučajno pritisnuli gumb, možete ga odmah pritisnuti još jednom za prekid poziva, u suprotnom će se uspostaviti veza pa agentu pristupne točke javne sigurnosti (PSAP) možete objasniti što se dogodilo.

 

Je li funkcija hitnog poziva dostupna u svim zemljama EU-a?

 

Da, funkcija hitnog poziva dostupna je u svim zemljama EU-a uključujući UK te Švicarsku, Lihtenštajn, Norvešku i Island.

 

Na kojem jeziku će agent PSAP-a razgovarati sa mnom kad se uspostavi hitni poziv?

 

Hitni poziv preusmjerava se najbližoj hitnoj službi / pristupnoj točki javne sigurnosti. Agent PSAP-a razgovarat će s vama na lokalnom jeziku.

 

Što ako ne mogu razgovarati s agentom PSAP-a ili ako me ne razumije?

 

U svakom slučaju, ako ni jedan od putnika nije u stanju govoriti, na primjer zbog ozljeda ili ako ga agent ne razumije, šalje se minimalni skup podataka i zatim se na lokaciju vozila šalju spasilačke službe. Ako agent ne govori vaš jezik, pokušajte govoriti engleski.

 

Mogu li crveni SOS gumb koristiti i za druge svrhe, npr. kad trebam savjet ili informaciju?

 

Ne, on služi samo za hitne situacije kao što su nesreće, hitni medicinski slučajevi ili po život opasne situacije. Korištenje crvenog SOS gumba u druge svrhe smatra se zlouporabom i može biti kažnjivo.

 

Poziv u slučaju kvara i pomoć na cesti

Što se događa ako pritisnem crni gumb za servis (pokraj crvenog SOS gumba)?

 

Ako ste automobil kupili u zemlji u kojoj Opel nudi uslugu poziva u slučaju kvara, taj će vas gumb spojiti s centrom za pomoć iz kojeg imate pristup pomoći na cesti.

Istovremeno, u centar za pomoć šalje se SMS sa skupom korisnih podataka koji će pomoći spasilačkom timu u efikasnom pružanju pomoći.

U svim drugim zemljama ovaj gumb nema funkciju sve dok se ne aktivira poziv u slučaju kvara s pristupom pomoći na cesti.

 

Kako funkcionira usluga pomoći na cesti?

 

Kad pritisnete crni gumb za servis, povezujete se s centrom za pomoć u zemlji u kojoj je vaše vozilo prvi put registrirano (vaša matična zemlja). Ako se hitni slučaj dogodi u zemlji koja nije vaša matična zemlja, davatelj usluge pomoći iz vaše matične zemlje će organizirati pomoć s vama najbližim pružateljem pomoći.

 

U kojim situacijama mogu pritisnuti crni gumb za servis?

 

Poziv u slučaju kvara možete koristiti u slučaju neispravnog rada vozila. Kvar se odnosi i na oštećenja uzrokovana nesrećom, praznu bateriju i slomljene ključeve.

 

Termin kvar ne odnosi se na događaje kao što su opći opoziv proizvoda, rutinske ili druge servisne provjere, pregledi ili ugradnja dodatne opreme. Krađa, vatra, lom stakla, izgubljeni ključevi, nemogućnost ulaska u zaključano vozilo, pogrešno gorivo, nedostatak goriva, nedostatak tekućine AdBlue i kvarovi prikolice ne smatraju se kvarovima u gore navedenom smislu.

 

Mogu li crni gumb za servis koristiti i za druge svrhe, npr. kad trebam savjet ili informaciju?

 

O: Ne, crni gumb za servis možete koristiti samo u slučaju kvara.

Tehnička pitanja i rad

Na koji način se hitni poziv aktivira automatski?

 

Hitni poziv aktivira se automatski u slučaju sudara vozila. Aktivacijom zračnih jastuka ili zatezača sigurnosnih pojaseva, odmah se uspostavlja glasovna veza broja 112 (24/7) s relevantnom pristupnom točkom javne sigurnosti (PSAP).

 

Mogu li ručno aktivirati hitni poziv?

 

Hitni poziv može se aktivirati i ručno dugim pritiskom crvenog SOS gumba. Može se koristiti ako ste doživjeli nesreću i potrebna vam je pomoć ili ako ste vidjeli nesreću koja zahtijeva pomoć.

 

Što se događa ako doživim nesreću ili imam kvar na vozilu na mjestu sa slabim prijemom ili gdje nema dostupne mobilne mreže?

 

U slučaju da se hitni poziv ne može uspješno aktivirati, sustav je opremljen automatskom funkcijom ponovnog poziva. No, u područjima koja nisu pokrivena signalom, funkcija hitnog poziva ili poziva u slučaju kvara neće biti dostupna.

 

Hoće li funkcija hitnog poziva ili poziva u slučaju kvara uvijek raditi?

 

Funkcija hitnog poziva i poziva u slučaju kvara ovisi o bežičnim komunikacijskim mrežama i satelitskim sustavima pozicioniranja. U određenim slučajevima, moguće je da u nekim udaljenim područjima funkcija hitnog poziva i poziva u slučaju kvara ne radi jer nema signala.

 

Radi li funkcija hitnog poziva u parkiranom vozilu s ugašenim motorom?

 

Hitni poziv možete aktivirati pritiskom crvenog SOS gumba u vozilu, a poziv u slučaju kvara pritiskom crnog gumba za servis. To je moguće i kad je motor ugašen.

Automatski hitni poziv aktivira se pri aktivaciji zračnih jastuka i zatezača sigurnosnih pojaseva. Taj automatski poziv moguć je samo s uključenim motorom.

 

Moram li upariti mobilni uređaj za funkciju hitnog poziva ili poziva u slučaju kvara li kupiti dodatnu SIM karticu?

 

Ne, automobil je već opremljen SIM karticom za funkciju hitnog poziva i poziva u slučaju kvara. Nije potrebno dodatno uparivati mobitel.

Zaštita podataka

Koji (osobni) podaci se dijele u slučaju aktivacije hitnog poziva i u koje svrhe?

 

U slučaju aktivacije, sustav hitnog poziva ugrađen u vozilo uspostavlja izravnu i trenutačnu glasovnu vezu (24/7) putem službe 112 s relevantnom pristupnom točkom javne sigurnosti (PSAP).

Čak i kada ni jedan od putnika nije u stanju govoriti, na primjer zbog ozljeda, šalje se minimalni skup podataka koji uključuje točnu lokaciju mjesta sudara, način aktivacije (automatski ili ručni), identifikacijski broj vozila, tip vozila, tip sustava za pohranjivanje energije za pogon vozila, vremenski pečat, kao i smjer vožnje. Na taj način, hitne službe dobivaju dragocjene informacije u najkraćem mogućem roku. Osobni podaci kao što su ime i adresa vlasnika vozila nisu uključeni.

 

Koji (osobni) podaci se dijele u slučaju aktivacije poziva u slučaju kvara i u koje svrhe?

 

Kad se pritisne crni gumb za servis, aktivira se telefonski poziv centru za pomoć i istovremeno mu se šalje SMS sa skupom korisnih podataka koji će pomoći spasilačkom timu u efikasnom pružanju pomoći. Taj SMS sadrži, na primjer, podatak o poziciji vozila i informacije o vozilu.

 

Mogu li spriječiti slanje podataka?

 

U slučaju automatske ili ručne aktivacije poziva, podaci se automatski šalju u pristupnu točku javne sigurnosti ili u centar za pomoć.

Možete konfigurirati postavke privatnosti usluge b-Call u svojem vozilu. To će utjecati na skup podataka poslanih u slučaju aktivacije usluge b-Call. To će ili onemogućiti slanje geolokacije ili cjelovitog skupa podataka za b-Call. Konfiguracija postavki privatnosti detaljno je objašnjena u korisničkom priručniku za vaše vozilo. Te postavke vozila za b-Call možda nisu dostupne u svim geografskim područjima.

Postavke privatnosti ne utječu na e-Call. Stoga, zbog obveznog karaktera usluge e-Call, ovu značajku ne možete deaktivirati u svojim postavkama privatnosti.

Ako ne želite funkciju e-Call u svojem automobilu, kontaktirajte OPEL za dodatne informacije.

 

Prati li me vozilo i šalje li podatke tako da drugi znaju gdje se nalazim?

 

U slučaju opasnosti, automobil će automatski PSAP-u poslati zakonski obvezan skup podataka uključujući lokaciju vozila i smjer vožnje. To će pomoći u zaštiti vašeg života. Isto vrijedi i za poziv u slučaju kvara - skup podataka automatski se šalje centru za pomoć. Da bi se osigurala navedena funkcionalnost, modul hitnog poziva i poziva u slučaju kvara ponaša se kao mobitel sa SIM karticom spojenom na mobilnu/telekomunikacijsku mrežu.

 

Koji podaci se šalju?

 

Za hitni poziv šalje se minimalni skup podataka, koji je standardizirao Europski odbor za normizaciju, koji uključuje točnu lokaciju mjesta sudara, način aktivacije (automatski ili ručni), identifikacijski broj vozila, tip vozila, tip sustava za pohranjivanje energije za pogon vozila, vremenski pečat, kao i smjer vožnje. To je osobito važno na autocestama s odvojenim voznim trakama. Za poziv u slučaju kvara šalju se i druge korisne informacije o vozilu, koje će pomoći spasilačkoj ekipi u efikasnom pružanju pomoći.

 

Mogu li ja odlučiti koji podaci će se slati?

 

Ne, vi ne možete odlučivati o minimalnom skupu podataka za hitni poziv zato što se radi o zakonski utvrđenim i standardiziranim podacima. Kad se aktivira hitni poziv ili poziv u slučaju kvara, u oba slučaja automatski se šalje utvrđeni skup podataka. Osim ta dva skupa podataka, ne šalju se nikakvi drugi dodatni ili osobni podaci.

 

Kako će se ti podaci koristiti?

 

Podaci će se koristiti za informiranje spasilačkih službi ili interventnih timova o položaju i stanju vozila u svrhu što bržeg i efikasnijeg djelovanja. Vaši se podaci ne šalju ni jednoj drugoj strani.

Kupnja i trošak

Kako mogu dobiti Opel Connect funkciju hitnog poziva i poziva u slučaju kvara?

 

Opel Connect funkciju hitnog poziva i poziva u slučaju kvara možete kupiti zajedno s vozilom. Dostupna je uz nadoplatu.

 

Mogu li dobiti funkciju hitnog poziva i poziva u slučaju kvara za svoj sadašnji automobil?

 

Dostupnost funkcije hitnog poziva i poziva u slučaju kvara predviđena je za svibanj 2019. za Crossland X, Grandland X, Combo, Vivaro i Zafiru Life, a zatim i za sve buduće modele automobila. Hitne SOS usluge u postojećim automobilima dio su paketa usluga OnStar. Sve OnStar usluge ukidaju se 31. prosinca 2020.

 

Naplaćuje li se funkcija hitnog poziva ili poziva u slučaju kvara?

 

Funkciju hitnog poziva i poziva u slučaju kvara ne treba dodatno platiti. Trošak telefonskog poziva u hitnom slučaju ili u slučaju kvara već je pokriven u svim zemljama u kojima je usluga dostupna.

 

Tko plaća pomoć na cesti?

 

Ako je vaš automobil pokriven razdobljem jamstva i uvjetima Opel pomoći na cesti, savjetnik će na vašu lokaciju besplatno poslati stručni tim za popravke. Ako je pokriće Opel pomoći na cesti isteklo, davatelj usluge pomoći na cesti može vam naplatiti uslugu.

U svakom slučaju, telefonski poziv centru za pomoć za vas je besplatan.

 

Zašto se funkcija hitnog poziva nudi kao dodatna oprema? Pročitao/Pročitala sam da će vozila morati imati funkciju hitnog poziva od travnja 2018.

 

Nova EU uredba propisuje obvezu ugradnje funkcije hitnog poziva za vozila s novom homologacijom tipa nakon ožujka 2018. Ako je homologacija tipa vašeg vozila urađena prije ožujka 2018., funkcija hitnog poziva nije zakonski obvezna.

 

Koliko košta funkcija hitnog poziva ili poziva u slučaju kvara?

 

Plaćanje funkcije hitnog poziva ili poziva u slučaju kvara pokriveno je cijenom dodatne opreme pri kupnji vozila. Funkciju hitnog poziva i poziva u slučaju kvara ne treba dodatno platiti.

Početak – Novi korisnik

Kako da počnem i aktiviram funkciju hitnog poziva i poziva u slučaju kvara za svoje vozilo?

 

Prilikom kupnje vozila trebate prihvatiti i potpisati Uvjete korištenja i Izjavu o privatnosti. Čim preuzmete vozilo, funkcija hitnog poziva i poziva u slučaju kvara je dostupna i može se koristiti, ne treba je dodatno aktivirati.

 

Moram li se prijaviti za dobivanje funkcije hitnog poziva i poziva u slučaju kvara?

 

Ne, ne trebate se prijaviti za funkciju hitnog poziva i poziva u slučaju kvara. Prilikom kupnje vozila trebate prihvatiti i potpisati Uvjete korištenja i Izjavu o privatnosti.