- Jesen 1984.: predstavljena je peta generacija Kadetta
- Bogat izbor: Kadett E kao hatchback, limuzina, karavan, transporter i kabriolet.
- Testiran u zračnim tunelima: Kadett GSi bio je najaerodinamičnija limuzina na svijetu u to vrijeme
- Emocionalna i elektrificirana: aktualna generacija Opel Astre kombinira užitak moderne vožnje s najvećom učinkovitošću
Kombinirane vrijednosti za model Opel Astra Electric prema WLTP-u : potrošnja energije: 15,5 kWh/100 km, emisije CO2: 0 g/km; klasa emisija CO2: A.
Kombinirane vrijednosti za model Opel Astra Sports Tourer Electric prema WLTP-u1: potrošnja energije: 15,8 kWh/100 km, emisije CO2: 0 g/km; klasa emisija CO2: A.
Jesen 1984.: predstavljanje pete generacije uspješnog Opel Kadetta
Idealan izbor za svaki zadatak
Od samih početaka prodaje posljednja generacija Kadetta dostupna je u trovratnim i peterovratnim hatchback izvedbama i kao trovratni i peterovratni karavan s vodećim teretnim prostorom u klasi (do 1520 litara). Nakon samo godinu dana asortimanu vozila dodaje se i limuzina s četirima vratima. Od 1987. na svoje dolaze i ljubitelji „vjetra u kosi“ zahvaljujući Kadettu E: za novi Kadettov kabriolet zadužen je nitko drugi doli poznati talijanski dizajner Nuccio Bertone. U bliskoj suradnji s dizajnerskim timom iz Rüsselsheima, elegantni „Kadett bez krova” osmišljen je u tvornici na sjeveru Italije, a uključivao je bogatu standardnu opremu od sportskih sjedala za vozača i suvozača do individualno sklopivih stražnjih sjedala i zatamnjenih stakla.
Proizvođač ističe da Opel ne nastoji Kadettom privući samo privatne kupce, već u ponudi ima i idealan model za komercijalne kupce: Kadett Combo. Kompaktni transporter s posebno dizajniranom stražnjom osovinom i stražnjim vratima s kutom otvaranja od 180°, nosivosti do 635 kilograma i teretnim prostorom od 2,4 kubična metra.
Međutim, najsportskija, najsnažnija i, osim Bertoneova kabrioleta, najemocionalnija varijanta Kadetta upravo je Kadett GSi. Iako je serijska verzija u početku imala 1,8-litreni motor snage 85 kW (115 KS), GSi je ubrzo došao na stazu kao touring automobil Grupe A sa snagom od 125 kW (170 KS) i ubrzanjem od 0 do 100 km/h u nešto manje od sedam sekundi. A kao trkaći Kadett GSi 16V s motorom od 184 kW (250 KS), svoju je premijeru i prvu pobjedu proslavio 1988. godine na početku Međunarodnog njemačkog prvenstva touring automobila. Godinu kasnije Austrijanci Josef Haider i Ferdinand Hinterleitner osvojili su Njemačko prvenstvo u reliju u Opel Kadettu GSi 16V. Iste se godine Opelov tim natjecao na Njemačkome prvenstvu touring automobila s petom generacijom Kadetta.
Višestruki pobjednik: „Zlatni volan” i svjetski prvak u aerodinamici
Dok su razvijali Kadett E, inženjeri i dizajneri posebno su obraćali pažnju na prepoznatljive Opelove snage, neovisno o varijanti karoserije: emocionalan dizajn i dokazana svakodnevna upotrebljivost upareni su s najvećom učinkovitošću, i to po prihvatljivim cijenama za širok raspon kupaca. Ovaj recept za uspjeh donio je brojne nagrade za petu generaciju najprodavanijeg vozila u kompaktnoj klasi. Osim osvojenog Zlatnog volana za 1984. godinu, nagrađen je 1985. i titulom Europskog automobila godine.
Osim toga, Kadett je 1984. postavio rekord i u pogledu aerodinamike. Nakon 1200 sati preciznog podešavanja u zračnim tunelima, Kadett E ostvario je senzacionalan koeficijent otpora od 0,32. Sportski GSi s koeficijentom otpora od 0,30 i površinom otpora zraka od 0,57 kvadratnih metara, bio je u to vrijeme najaerodinamičnija limuzina na svijetu. Opelovi inženjeri ostvarili su te najbolje vrijednosti, među ostalim, dosljednom klinastom siluetom, tlocrtom vozila u obliku suze, zaglađenim prozorskim staklima i drugim detaljnim rješenjima kao što su fleksibilne brtve spojeva u karoseriji. Prema riječima Fritza W. Lohra, tadašnjeg voditelja odjela za razvoj proizvoda: „Tijekom gotovo 1200 sati rada u zračnim tunelima, naši su inženjeri i tehničari postigli za novi Kadett aerodinamičnu kvalitetu koja u toj klasi prije nije bila ostvarena. Tijekom razvojne faze novog Kadetta naši viši inženjeri ponekad bi bili nedostupni veći dio dana. Objašnjenje koje bi kasnije uslijedilo obično je bilo: „Oprosti, ali testirao sam GSi...”
Istovremeno, razvoj kontinuirano napreduje. Opel je 1989. predstavio osvježeni Kadett E, a 1991. model Opel Astra uveden je diljem Europe.