NAJBOLJI TROCILINDRIČNI MOTOR: NAJNOVIJI ČLAN VELIKE OBITELJI.

Novi Opel KARL može se osloniti na svoj novorazvijeni trocilindrični motor s tehnički najboljim dijelovima za izvrsne radne karakteristike, dok istovremeno omogućuje vrhunsku ekonomičnost u potrošnji goriva.

21.06.2015.

Rüsselsheim/Zaandam. Mali Opel KARL ima velik motor. KARL se može osloniti na svoj novorazvijeni trocilindrični motor s tehnički najboljim dijelovima za izvrsne radne karakteristike, dok istovremeno omogućuje vrhunsku ekonomičnost u potrošnji goriva. Novi jednolitarski agregat razvijen je posebno za KARL, pa taj posebno prilagođeni motor pogoni sve KARL-ove verzije. Sve komponente i dijelovi konstruirani su pod premisom izrade što tišeg trocilindričnog motora sa što manje vibracija. Inženjeri su razvili vrlo dojmljiv proizvod – Opel KARL ima najtiši motor u svojem segmentu usprkos tome što njegov 1.0 ECOTEC daje živahnih 55 kW/75 KS pri 6500 okr./min i maksimalni okretni moment od 95 Nm pri 4500 okr./min. U kombinaciji s peterostupanjskim ručnim mjenjačem i paketom ecoFLEX, ovaj iznimno profinjen trocilindrični motor može smanjiti potrošnju na 4,3 litre na 100 km u kombiniranom krugu i emisije CO2 na 99 grama po kilometru.

 

Recept Opel KARL-a za uspjeh jednostavan je: složen koliko je nužno, što je moguće jednostavniji. Stoga je jedino logično da postoji samo jedan motor za sve varijante ovog minija. Opel KARL lagan je 939 kg i savršeno mu pristaje motor s 55 kW/75 KS. Dok drugi automobili iz ovog segmenta imaju često motore vrlo niskih performansi, Opelov najmanji član obitelji dovoljno je jak u svim paketima opreme – čak i za opuštajuća duga putovanja. KARL se jednako dobro snalazi izvan grada gdje bez ikakvih problema dostiže preporučenu brzinu na njemačkim autocestama od 130 km/h, i to u rasponu vršnog okretnog momenta od 4100 okr./min. Ni pretjecanje nije nikakav problem jer KARL može dostići maksimalnu brzinu od 170 km/h.

 

Jednolitarski KARL-ov motor dio je Opelove velike ofenzive pogonskih sustava. Naime, od 2014. do 2018. tvrtka namjerava na tržištu predstaviti 17 novih ultramodernih motora. Uskoro Opel će obnoviti svoj cijeli portfelj motora.

 

„Naš trocilindrični motor u KARL-u posljednji je dodatak novoj generaciji motora razvijenih s fokusom na izvanrednu učinkovitost, najbolje radne karakteristike i nisu emisiju buke. Motor 1.0 ECOTEC štedljiv je, tih i jednako ugodan za vožnju kao i neki veći motor. Svi naši novi visokotehnološki motori osmišljeni su, konstruirani i proizvedeni u kući. Oni su najbolje što se može ponuditi na tržištu“, rekao je Charles J. Klein, potpredsjednik inženjerstva za vozila u Europi.

 

Posve aluminijski, s lancem za kontrolu rada ventila i dvama bregastim osovinama: samo najbolji sastojci

 

Inženjeri su osmislili pametan dizajn za motor s odgovarajućom visokokvalitetnom završnom obradom koja se obično nalazi kod motora automobila iz viših segmenata. 1.0 ECOTEC razvijen je u Rüsselsheimu i mogu ga koristiti sve General Motorsove robne marke. Trocilindrični je motor načinjen od laganog aluminija i ima bolje radne karakteristike i razinu buke od mnogih četverocilindričnih motora. Jasno, po samoj prirodi balans mase kod trocilindričnog motora nije idealan, no Opelovi su inženjeri uspjeli ukloniti neželjene vibracije i naučili su jednolitarski motor kako se treba ponašati. Blok motora konstruiran je sa smanjenjem rezonancije na umu, posuda za ulje podijeljena je na dva dijela, integracija glave cilindara u ispušnu granu akustički je izolirana, osmišljen je pokrov za bregastu osovinu koji apsorbira zvuk, a lanac za kontrolu rada ventila skraćen je radi tišeg rada. Za razliku od običnog valjkastog lanca, zupci nagnuti unatrag čvrsto i bez zazora prianjaju za zupčanike bregaste i koljenaste osovine – i takvo ponašanje i automatsko zatezanje lanca pridonose posebno tihom radu.

 

Sada se u glavi cilindara svakog Opel KARL-a može naći nešto što je dosad bilo rezervirano samo za visokoperformansne motore skupih sportskih automobila. 1.0 ECOTEC ima četiri ventila po cilindru koje kontroliraju dvije bregaste osovine s promjenljivim hodom. Kontrola bregastih osovina varijabilna je za usis i ispuh. Kombinacija s modernim ubrizgavačima osigurava optimizirano doziranje benzinske smjese u cijelom rasponu okretaja, što pak pridonosi užitku u vožnji i učinkovitosti. Što se tiče učinkovitosti, upravo tu trocilindrični motor doista dolazi na svoje: unutrašnje trenje znatno je niže nego kod usporedivih četverocilindričnih motora. Da bi motor bio što lakši, koljenasto vratilo je lijevano i šuplje, pogon pumpe za ulje krasi posebno nisko trenje. Uljna pumpa radi s dva nivoa pritiska ovisno o uvjetima rada – što je jedinstveno u ovoj klasi. Cijeli motor se podmazuje uljima za nisku trenje s gradacijom viskoznosti od 5W-20. Sve te mjere osiguravaju izvanrednu ekonomičnost u potrošnji goriva.

 

Živahni, glatkog rada i tihi: nova generacija Opelovih benzinskih motora

 

1.0 ECOTEC Opel KARL-a sa svojom snagom od 55 kW/75 KS osnovni je motor iz nove generacije Opelovih malih benzinskih motora. Sljedeća snažnija verzija je 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo koja je dostupna u ADAM-u i Corsi od jeseni 2014. sa snagom od 66 kW/90 KS ili 85 kW/115 KS. Kasnije će se pojaviti i verzija sa 77 kW/105 KS za novu Astru. Svi ovi jednolitarski motori profinjeni su i iznimno tihi trocilindrični agregati. Iznimno su štedljivi u potrošnji goriva, lagani i mogu se smjestiti na mali prostor zahvaljujući kompaktnim dimenzijama. Imaju iz izvanredan odziv na gas, rano razvijaju koristan okretni moment i nude mnogo uživanja u vožnji.

 

Inženjeri iz Rüsselsheima napisali su sve ove vrline na čuveni bijeli papir kad su počinjali razvijati motore. Osim toga, atributi „snažan“, „učinkovit“ i „profinjen“ odnose se i na sve ostale članove te obitelji motora. Opel je nedavno na 36. simpoziju o motorima u Beču početkom svibnja predstavio 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo – prvi četverocilindrični motor iz obitelji malih benzinskih motora. I taj je 1,4-litarski motor izrađen posve od aluminija i bit će prvi put predstavljen u rujnu s novom Opel Astrom i snagom od 107 kW/145 KS. U svojem nastojanju da dobiju više performansi u odnosu na 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo sa 85 kW/115 KS inženjeri su odlučili povećati broj cilindara umjesto povećanja zapremine trocilindričnog motora. Trocilindrični Opelovi motori tipični su predstavnici smanjenja dimenzija motora (manje, lakše, učinkovitije), dok Opelovi inženjeri kad spominju novi četverocilindrični motor govore o „svođenju na prave dimenzije“, odnosno savršenoj ravnoteži između učinkovitosti pri niskom i visokom opterećenju.

 

1,4-litarski turbo razvijen je uz posebnu pažnju pridanu dinamičkoj responzivnosti, visokim performansama i niskoj potrošnji goriva. Motor se može vrlo rano osloniti na visok okretni moment od 235 Nm, što je idealan uvjet za učinkovitost u kombinaciji s užitkom u vožnju. 1,4-litarski turbo stoga će moći u performansama nadmašiti i zamijeniti čak i dvolitarske benzinske motore, no ograničenja novih motora ispod 1,6 litara još ni izdaleka nisu dosegnuta. Daljnje varijante bit će predstavljene do 2018. godine.