NOVA OPEL ASTRA GTC: DOJMLJIV DIZAJN, VRHUNSKA DINAMIKA

05.12.2011.

Rüsselsheim Skulpturalni oblik nove Opel Astre GTC s preciznim detaljima i dramatičnim proporcijama čine je vrhunskim izrazom Opelove dizajnerske filozofije. Sve verzije Astre GTC donose prednosti prednje osovine s tehnologijom HiPerStrut (High Performance Strut) koja se savršeno dopunjuje s Opelovom patentiranom stražnjom osovinom s Wattovom vezom kako bi ponudila vrhunsku stabilnost i najoštriju preciznost pri vožnji. Ostale inovacije nove Astre GTC uključuju pomoćne sustave temeljene na drugoj generaciji prednje kamere Opel Eye s proširenim funkcionalnostima te novu, četvrtu generaciju biksenonskih naprednih prednjih svjetala (AFL+).

Za razliku od mnogih verzija postojećih kompaktnih hatchbacka s trima vratima, GTC će biti samostalan model u Opelovoj ponudi i najbolja Astra što se tiče dizajna i vozne dinamike. Ona ne dijeli nikakve elemente vanjštine s ostalim članovima obitelji Astri, osim kućišta vanjskih retrovizora i krovne antene. Šest od sedam različitih naplataka veličine od 17 do 20 inča u ponudi su samo uz verziju GTC.

Panoramsko vjetrobransko staklo još je jedna posebnost nove Astru GTC. Opelovi su inženjeri tijekom njegovog razvoja podnijeli ukupno čak 11 patenata. Veliko panoramsko vjetrobransko staklo proteže se od poklopca motora, preko krova, sve do B-nosača. Bez poprečnog nosača koji bi kvario pogled, panoramsko vjetrobransko staklo nudi vozaču i putnicima jedinstveno iskustvo vožnje i posve nov osjećaj prostranosti i vidljivosti uz gotovo neograničeno vidno polje, slično onome kakvo ima pilot u kabini aviona.

Maksimum emocija izražen samo trima jednostavnim linijama

„Željeli smo da Astra GTC bude vrhunski izraz Opelove dizajnerske filozofije prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost te da utjelovi našu strast prema automobilima“, rekao je Mark Adams, potpredsjednik dizajna u Opelu/Vauxhallu. „Međutim nismo željeli da emocije zasjene funkcionalnost: Astra GTC je pametan automobil iz snova koji si možete priuštiti.“

Gledano iz profila, dizajneri su pojačali dojam dramatike drastično ograničivši broj linija: njih samo tri stvaraju napetost i oblikuju formu Astre GTC. Profinjena, kristalno čista linija koja se proteže od prednjih vrata do donjeg dijela stražnjeg blatobrana i daje energičnost bočnom dijelu je Opelov prepoznatljiv motiv oštrice koji je ovdje korišten na isti način kao kod Insignije. Druga linija obuhvaća kvaku na vratima i proteže se do stražnjeg dijela, naglašavajući dramatičan stav GTC-a proširujući njegove plohe na široka ramena i profinjene donje dijelove. Treća linija slijedi čist i sportski obris krova te je krasi završna obrada u sjajnoj crnoj boji tako da naglašava oblik prozora, čime se u konačnici oko vodi sve do oštro integriranog spojlera.

Čist i jednostavno dizajniran prednji dio krasi Opelov karakterističan središnji nabor te je naglašen istaknutim i uskim prednjim svjetlima u obliku orlovskog oka s prepoznatljivim svjetlima za dnevnu vožnju u obliku krila. Potonja funkcioniraju kao svojevrsne zagrade oko profinjenog kromiranog Opelovog znaka na prečki te odvojene dramatično oblikovane trapezoidne rešetke, koja je smještena nešto niže kako bi se dobio dojam spuštenog, trkaćeg automobila i naglasio sportski karakter vozila.

Rameni dio je najdramatičniji element dizajna nove Astre GTC. Njegove snažne linije odaju dojam golemih proporcija te vrlo impresivan izgled na cesti naglašavajući spušten, širok i robustan stav automobila koji izvrsno drži podlogu. Linija koja izvire iz C-nosača utječe u stražnji dio i prirodno završava u stražnjem spojleru, koji je pak genijalno integriran u fluidnu liniju krova. Opcionalna LED svjetla naglašavaju izduženi motiv krila ukomponiran u stražnja svjetla.


Precizna vožnja u zavojima

Velik dio razvoja vrtio se oko implementacije Opelove tehnologije HiPerStrut u GTC, što je prvi put da se to radi za Astru. Idealno prilagođena kompaktnom kupeu, ova tehnologija nudi poboljšane karakteristike upravljanja i izravniji upravljač, kako to vole vozači sportskih automobila. Temeljen na sustavu kakav se trenutno može naći na Insigniji OPC, HiPerStrut koristi Astrine postojeće točke ovjesa, no smanjuje kut nagiba osovinice za 44% te skraćuje dužinu vretena (otklon osovinice) za 46% u odnosu na modele opremljene ovjesom tipa McPherson. Ovime se pak sprječava utjecaj okretnog momenta motora na upravljanje, što se često događa kod snažnih automobila s pogonom na prednjim kotačima. Umjesto toga, vozač može sam iskoristiti performanse GTC-a bez negativnih i neželjenih utjecaja sa strane na upravljanje.

Dodavanjem HiPerStruta se također smanjuje promjena otklona prednjih kotača GTC-a prilikom vožnje u zavojima, čime se dobiva bolje držanje ceste. Poboljšan je i osjećaj upravljanja zahvaljujući smanjenju razina trenja u upravljačkom sustavu. Promjene u geometriji koje je donio HiPerStrut također znače da se GTC može opremiti kotačima veličine do 20 inča u promjeru.

U usporedbi s peterovratnom Astrom, vozna visina GTC-a snižena je 10 - 15 mm dok je međuosovinski razmak narastao za 10 mm – s 2.685 na 2.695 mm. Oba traga kotača su šira i iznose 1.584 mm sprijeda (+ 40 mm) te 1.588 straga (+ 30 mm).


Stražnji ovjes sa složenom polukrutom osovinom i Wattovom vezom povećava bočnu stabilnost

Stražnji ovjes Astre GTC s polukrutom složenom osovinom i Wattovom vezom također je unaprijeđen i dolazi s posebnim postavkama krutosti i središta upravo za ovo vozilo. Ovakav sustav ima mnogo prednosti pred multilinkom, uključujući manje dimenzije, manje razlike između otklona kotača i smanjeno trenje ovjesa. Wattova veza također osigurava optimalnu bočnu stabilnost u svakom trenutku.

Wattova veza nalazi se na malom poprečnom nosaču pričvršćenom za donji dio automobila, netom iza središta stražnjeg kotača. Sastoji se od kratke središnje veze s kugličnim ležajem na svakom kraju, za koje su pak pričvršćene bočne veze s kotača.

Prilikom pravocrtne vožnje, ovakva konstrukcija nudi izvanrednu stabilnost, a prilikom vožnje u zavoju na najmanju moguću mjeru svodi bočni otklon na isti način kako to radi i multilink. Sustav apsorbira oko 80% svih bočnih opterećenja stražnjeg ovjesa. Osim toga, Wattova veza omogućuje ugradnju mekših prigušnih komponenti koje više ne moraju kompenzirati velike otklone u stražnjem dijelu vozila, a time se dobiva ugodnija vožnja i bolje ponašanje stražnje osovine.

 

Podvozje Astre GTC konstruirano je kako bi se u njega mogao savršeno integrirati Opelov inteligentan i posve prilagodljiv sustav kontrole podvozja FlexRide. On povećava stabilnost u vožnji uz bolje ponašanje prilikom skretanja i odaziv upravljača, što postiže stalnom automatskom prilagodbom cestovnim uvjetima, brzini prolaska kroz zavoje, kretanju vozila i individualnom vozačevom stilu. Bolje držanje podloge i ravnoteža vozila također povećavaju sigurnost vozača u slučaju nezgoda. Osim toga, FlexRide nudi tri različite postavke, omogućujući prema potrebi promjenu karaktera vožnje samo jednim pritiskom na gumb. Vozač može u bilo kojem trenutku izabrati uravnoteženi standardni način rada, „Tour“ koji nudi još udobniju vožnju te aktivni način rada „Sport“.


Upravljanje s izravnim odazivom za samouvjerenu vožnju

Preciznost, odziv i samopouzdanje – to su bila tri cilja prilikom unaprjeđenja upravljačkog sustava nove Astre GTC. Pravi je izazov bio zadržati lakoću korištenja ovog sustava pri nižim brzinama, no uključiti više napora i angažmana od strane vozača pri višim brzinama. Astra GTC koristi upravljački sustav sa zubnom letvom i servom osjetljivim na brzinu, no kako bi se vozaču pružio bolji odaziv, elektromotor sustava montiran je izravno na zubnu letvu umjesto na osnovni dio upravljačkog stupa.

Ključne prednosti korištenja električnog servo upravljanja (EPS) dobro su poznate. Pri manjim brzinama razina servo upravljanja povećana je kako bi se minimizirao napor potreban za upravljanje, a pri većim brzinama servo upravljanje se automatski smanjuje kako bi se vozaču pružio bolji osjećaj upravljanja. Druga važna prednost je sljedeća: budući da ne zahtijeva hidrauličku pumpu koja troši energiju, nego izravno reagira na količinu snage potrebnu pri određenoj brzini, također je smanjena potrošnja goriva.


Kompaktan sportski automobil s ekonomičnom potrošnjom goriva

Astra GTC dostupna je s izborom između četiri motora – tri benzinska i jednog turbo dizelskog – snage od 88 kW/120 KS do 132 kW/180 KS. Od početka 2012. novi 1.7 CDTI agregat (81 kW/110 KS i 96 kW/130 KS) standardno opremljen tehnologijom Start/Stop također će se pridružiti ponudi motora. Verzija OPC visokih performansi pojavit će se tijekom 2012. godine.

Poboljšani 2.0 CDTI common-rail turbo dizelski motor snage povećane na 121 kW/165 KS opremljen je filtrom za čestice čađe i šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. Opelova nova tehnologija Start/Stop koja smanjuje potrošnju goriva prilikom vožnje u gradskim uvjetima kada se stalno staje i kreće dio je standardne opreme. Motor 2.0 CDTI spaja izvrsne performanse s visokom učinkovitošću – zahvaljujući overboostu, nudi 380 Nm vršnog okretnog momenta te omogućuje Astri GTC da dostigne 100 km/h za samo 8,9 sekundi. Maksimalna brzina joj je 210 km/h. Kombinirana potrošnja goriva ne prelazi 4,8 litara dizela na 100 km, a emisija ugljičnog dioksida iznosi 127 g/km. S jednim punim rezervoarom za gorivo kapaciteta 56 litara, Astra GTC 2.0 CDTI može prijeći preko 1.100 km.

Start/Stop je također dio standardne opreme uz tri 1.4 benzinska motora. Benzinski motori opremljeni turbopunjačem, snage 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS, oba daju 200 Nm vršnog okretnog momenta i troše 5,9 litara goriva na 100 km (emisija ugljičnog dioksida: 139 g/km). Na samom vrhu ponude benzinskih motora trenutno je 1.6 turbo motor sa 132 kW/180 KS koji nudi najveću brzinu od 220 km/h.

Svi motori standardno dolaze sa šesterostupanjskim ručnim prijenosom. Šesterostupanjski automatski prijenos bit će dostupan s 1.4 turbo benzinskim i 2.0 CDTI common-rail turbo dizelskim motorom početkom 2012. godine.


Nova prednja kamera Opel Eye učvršćuje Opelovu vodeću poziciju

Nova Astra GTC je također u samom vrhu kompaktnih kupea kada se radi o pomoćnim sustavima koji su na raspolaganju vozaču. Druga generacija sustava prednje kamere Opel Eye sada može prepoznati više znakova koji su u upotrebi u Europskoj Uniji. Pored već poznatog upozorenja u slučaju napuštanja prometne trake, kamera sada također podržava novu značajku obavještavanja o razmaku koja vizualno upozorava vozača o udaljenosti spram vozila ispred.

Nova, četvrta generacija biksenonskih naprednih prednjih svjetala (AFL +) imat će svoju premijeru u Astri GTC. Pored već poznatih devet funkcija sustava AFL+, koje uključuju pomoć pri korištenju dugih svjetala (ona automatski uključuje i isključuje duga svjetla ovisno o prisutnosti drugih vozila), sada je tu i sustav inteligentnog odabira duljine svjetlosnog snopa (ILR) koji koristi istu prednju kameru kao i Opel Eye kako bi izmjerio udaljenost od vozila ispred te prilagodio vrstu snopa kratkih prednjih svjetala. Ovo omogućuje stalnu optimizaciju osvjetljenja ceste bez opasnosti od zasljepljivanja drugih sudionika u prometu. S ovih deset značajki, Astra GTC sasvim sigurno ima najbolji paket svjetala u svojem segmentu.


Sportašica s praktičnim vrlinama

U usporedbi s konkurentima, Astra GTC ne pristaje na kompromise u funkcionalnosti usprkos svojem izgledu nalik na kupe. Ne samo da se u njenu kabinu može udobno smjestiti pet putnika, nego i njen prilagodljivi prtljažnik nudi od 380 do 1.165 litara prostora – preko 100 litara više od konkurencije. Ukupan kapacitet prostora za pohranu unutar putničke kabine povećan je za 50% u odnosu na prošlu generaciju GTC-a, i to velikim dijelom zahvaljujući električnoj ručnoj kočnici kojom je dobiveno dosta prostora na središnjoj konzoli – upravo tamo gdje je najzgodnije pohraniti razne sitnice.

U dizajnu visokokvalitetne kabine Astre GTC korišteni su skulpturalni oblici i dinamične linije. Njen izraženo sportski karakter dodatno je naglašen novim tkaninama i bojama. Standardni sportski upravljač s ojačanjima na hvatištima također naglašava uzbudljiv i sportski karakter GTC-a.

Kako bi pružila udobnost raznim profilima vozača, prednja sjedala Astre GTC nude najveće mogućnosti prilagodbe u segmentu. Sada su kao opcija dostupna i ergonomska prednja sjedala s mogućnošću podešavanja u osam smjerova (četiri smjera za dio na kojem počiva donji dio kralješnice te produženje sjednog dijela) koja su certificirali nezavisni stručnjaci ortopedi iz organizacije „Akcija za zdravija leđa“ (Aktion Gesunder Rücken, AGR).