Da bi se izmjerila potrošnja goriva automobila i usklađenost sa strogim granicama emisije ispušnih plinova, svi novi automobili podvrgavaju se standardiziranom postupku ispitivanja. Od 1. rujna 2017., novi „Globalno usklađeni ispitni postupak za laka vozila” (WLTP) provodi se za nova osobna vozila u cijeloj Europskoj uniji. WLTP je zamijenio NEDC (Novi europski vozni ciklus), koji je bio u upotrebi od 1992. . Na ovoj stranici pronaći ćete najvažnije činjenice o WLTP postupku i saznati po čemu se razlikuje od NEDC postupka, kao i informacije o normi EURO 6d-TEMP i u kakvoj je vezi s Postupkom ispitivanja stvarnih emisija tijekom vožnje (RDE).

Prethodna
  • WLTP: Realniji podaci o potrošnji.

    Novi WLTP vozni ciklus uzima u obzir situacije koje su bliže svakodnevnom životu u usporedbi s NEDC standardom. Omogućuje vam bolju procjenu svakodnevne potrošnje.

Slijedeća
Prethodna
  • WLTP vozni ciklus sastoji se od nekoliko faza koje se temelje na voznim profilima vozača u svakodnevnoj vožnji širom svijeta. U usporedbi s NEDC ciklusom, dinamičniji je, ima manje faza zaustavljanja i veće brzine kroz dulje vrijeme radi odražavanja današnje vožnje.

     

    Svaka kombinacija motora i prijenosa određenog vozila ispituje se s najekonomičnijom opremom vozila kao i s onom koja je veliki potrošač goriva. Uvođenje WLTP postupka dovelo je do povećanog objavljivanja podataka
    o potrošnji goriva i emisijama CO₂, koji su sada mnogo
    bliži stvarnim vrijednostima potrošnje goriva i emisija CO₂.

Slijedeća
Prethodna
  • Prema novim standardima za emisije u skladu s normom Euro 6d-TEMP, vozila će ubuduće morati dokazati navedene emisije u mnogo strožim uvjetima ispitivanja. To znači da granične vrijednosti dušikovih oksida (NOx) i emisije čestica, osim što moraju biti u skladu s laboratorijskim uvjetima novog WLTP postupka, moraju biti potvrđene i u svakodnevnom ispitivanju.

    Stoga RDE postupak ispitivanja (Stvarne emisije tijekom vožnje) ne zahtijeva fiksni vozni ciklus; udaljenost, ubrzanje, vanjska temperatura, uvjeti vjetra i prometni uvjeti slobodno se biraju unutar statističkih graničnih uvjeta.

Slijedeća
Close

Dok sadašnji NEDC utvrđuje vrijednosti „u gradu, izvan grada i kombinirane prosječne” na temelju teoretskog profila vožnje, WLTP koristi „stvarne” profile vožnje na temelju globalno provedenog statističkog istraživanja. Vozni ciklus WLTP podijeljen je u četiri dijela s različitim prosječnim brzinama: malom, srednjom, velikom i iznimno velikom. Svaki dio ima više faza vožnje, zaustavljanja, ubrzavanja, kočenja itd., koje predstavljaju profile svakodnevne vožnje. Svaka kombinacija motora i prijenosa ispituje se s najekonomičnijom opremom vozila kao i s onom koja je veliki potrošač goriva.

Opel trenutačno provodi ispitivanja svakog modela iz svoje ponude u skladu sa standardima WLTP postupka. Objavljene vrijednosti definiraju raspon od najniže do najviše potrošnje za svaku kombinaciju motora i prijenosa. Na taj način dobiva se točan pokazatelj očekivane dnevne potrošnje za svaki model.

Napomena: vrijednosti utemeljene na voznom ciklusu WLTP utvrđene su primjenom standardiziranog, unaprijed definiranog voznog ciklusa na uređaju za ispitivanje.

Close

Globalno usklađeni ispitni postupak za laka vozila (WLTP) uveden je 1. rujna 2017. za nove tipove vozila. Dvanaest mjeseci kasnije postao je obvezujući za sve osobne automobile zamijenivši ranije korišteni Novi europski vozni ciklus (NEDC). Iako još uvijek laboratorijsko ispitivanje, WLTP je uveden kako bi kupci dobili podatke o potrošnji goriva koji bolje odražavaju ponašanje u stvarnim uvjetima vožnje i kako bi se poboljšala transparentnost.

 

WLTP uzima u obzir sljedeće:

  • Realniju voznu dinamiku i vanjske temperature
  • Veću udaljenost ispitivanja
  • Veće prosječne i najveće brzine
  • Manja vremena zaustavljanja
  • Više kočenja i ubrzavanja

 

Opcijska oprema također utječe na podatke utvrđene primjenom WLTP voznog ciklusa.