Napunjen do maksimuma: Opel Grandland X s pogonom na sve kotače kao „plug-in“ hibrid

15.05.2019.

  • 300 KS i pogon na sve kotače: nova verzija Grandlanda X Hybrid4 dolazi na čelo Opelove obitelji SUV-ova
  • Četiri načina vožnje: posve električni, hibridni, s pogonom na sve kotače i sportski
  • Praktičan: litij-ionska baterija posve je puna nakon samo 1 h i 50 min punjenja
  • Učinkovit: regenerativno kočenje pretvara usporavanje u električnu energiju
  • Opel se okreće struji: do 2024. imat će elektrificiran cijeli portfelj proizvoda

Rüsselsheim. Opel se okreće struji! Ovaj njemački proizvođač automobila nastavlja s implementacijom ključnog elementa svog strateškog plana PACE! predstavljanjem nove PHEV (plug-in hibridno električno vozilo) verzije Grandlanda X. Elegantni Grandland X Hybrid4, najnoviji dodatak Opelovoj ponudi SUV-ova (koju sačinjavaju još Crossland X i Mokka X), s opcionalnim crnim poklopcem motora kombinira snagu 1,6-litarskog benzinskog motora s turbopunjačem i dva elektromotora za ukupnu snagu do 300 KS.

 

Preliminarna potrošnja goriva prema WLTP-u[1]/NEDC-u[2] (s ponderom, kombinirana vožnja) iznosi 2,2 l/100 km uz emisiju od 49 g/km CO2. Planirani početak prodaje ovog prvog Opelovog plug-in hibrida kreće u sljedećih nekoliko tjedana, a prve isporuke kupcima početkom 2020. Sve je to samo korak u elektrifikaciji cijelog portfelja ove njemačke marke do 2024. i dio strategije ovog proizvođača automobila za zadovoljavanje budućih ciljeva emisije CO2. Još jedan korak na tom putu, koji uključuje i visokoučinkovite motore s unutrašnjim izgaranjem, bit će predstavljanje električne verzije nove generacije Opel Corse posve na baterije, koja će se početi podavati ove godine.

 

Posve u skladu s Opelovim pozicioniranjem kao uzbudljive, pristupačne i njemačke marke, novi PHEV predstavlja revolucionarnu tehnologiju plug-in hibrida. Pogonski sustav modela Grandland X Hybrid4 sastoji se od sljedećeg:

  • 1,6-litarskog četverocilindričnog motora s turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem snage 147 kW/200 KS s WLTP-ovim certifikatom i usklađenim sa standardom Euro 6d-TEMP, koji je posebno prilagođen hibridnoj primjeni
  • i električnog pogonskog sustava s dva elektromotora snage 80 kW/109 KS s pogonom na sve kotače i 13,2-kilovatsatnom litij-ionskom baterijom. Prednji elektromotor uparen je s elektrificiranim osmerostupanjskim automatskim mjenjačem. Drugi elektromotor, inverter i diferencijal integrirani su u električno pogonjenu stražnju osovinu kako bi nudili pogon na sve kotače kad je to potrebno.

 

Motor će se uglavnom koristiti kod srednje i veće brzine vozila, dok će za manje brzine i vožnju s prekidima biti zadužen električni dio pogonskog sustava. Opel Grandland X Hybrid4 može u čistom električnom načinu rada prema WLTP voznom ciklusu proći 50 km (60 km prema NEDC-u). Ispitivanja su pokazala da je u Njemačkoj 80% svih svakodnevnih putovanja kraće od 50 km, pa bi ti kupci mogli cijelo vrijeme voziti Grandland X Hybrid4 uz nultu stopu emisija.

 

Grandland X Hybrid4 ponudit će četiri načina vožnje: električni, hibridni, s pogonom na sve kotače i sportski, omogućujući vozačima da prilagode karakteristike vozila svojim željama ili određenim voznim uvjetima. Primjerice, odabir hibridnog načina rada omogućuje automobilu da sam odabere najučinkovitiji pogon uz mogućnost prijelaza na električni način rada radi vožnje s nula štetnih plinova kad se uđe u gradsko središte. Odabirom načina rada AWD (pogon na sve kotače) aktivira se elektrificirana stražnja osovina radi maksimalnog držanja podloge na cestama svih vrsta.

 

Osim što najnovijim pogonskim sustavima dokazuje kako Opel demokratizira inovacije, Grandland X Hybrid4 pokazuje i da Opel uvijek pazi na potrebe kupaca. Primjerice, utičnica za punjenje baterije preko priloženog 3,3-kilovatsatnog punjača (verzija od 6,6 kWh je opcionalna) praktično je smještena na suprotnoj strani vozila od otvora spremnika za gorivo, dok se baterija nalazi ispod stražnjih sjedala kako bi se optimizirao prostor u kabini i prtljažniku.

 

Struja je jeftinija od benzina, pa vozači mogu uštedjeti novac ako redovito ponovno pune bateriju umjesto točenja goriva u spremnik. Ovisno o lokalnim cijenama i udaljenostima na kojima se vozi, to može znatno smanjiti račune za energente.

 

Vrijeme punjenja ovisi o vrsti punjača koji se koristi. Osim kabela koji je priložen vozilu za punjenje putem kućne utičnice, Opel će ponuditi uređaje za brzo punjenje na javim postajama za punjenje i kućnim razvodnim kutijama. Tako za kompletno punjenje baterije uz 7,4-kilovatsatnu razvodnu kutiju treba oko 1 sat i 50 minuta.

 

Da bi punjenje bilo još praktičnije, Grandland X Hybrid4 koristi specijalizirana rješenja za elektrificirana vozila koja nudi Free2Move Services –marka za mobilnost PSA Groupe. Ponuda će sadržavati propusnicu za punjenje kojom se dobiva pristup više od 85 000 točaka za punjenje u Europi i planer putovanja koji predlaže najbolje rute na osnovi preostalog dosega automobila i smještaja postaja za punjenje duž ruta. Povezana navigacija putem informacijsko-multimedijskog sustava Navi 5.0 IntelliLink brine se za pronalaženje ruta i vođenje do odabrane postaje za punjenje.

 

Grandland X Hybrid4 ponudit će i novu telematičku uslugu Opel Connect. Korisne funkcije kao što su navigacija uživo s informacijama o stanju u prometu u stvarnom vremenu, provjera važnih podataka o vozilu putem aplikacije, izravno povezivanje sa službom za pomoć na cesti i poziv u nuždi dodatno umiruju vozača i putnike. Pomoć se može dobiti za samo nekoliko sekundi korištenjem crvenog gumba. Ako se aktiviraju zatezači pojaseva ili zračni jastuci, automatski se aktivira i poziv u nuždi.


 

„Vožnja jednom papučicom“: usporavanje gasom

Radi dodatnog poboljšanja učinkovitosti, Grandland X Hybrid4 ima sustav regenerativnog kočenja za vraćanje energije potrošene tijekom kočenja ili usporavanja. Kod uobičajenih sustava kočenja mehanička energija koju stvara trenje u kočnicama gubi se u obliku topline. Pretvaranjem te suvišne kinetičke energije u električnu energiju – bilo da se ona koristi odmah ili se pohranjuje u bateriji – posve električni doseg Grandlanda X Hybrid4 može se u prosjeku povećati do 10%.

 

Vozač čak može prijeći na „regeneraciju na zahtjev“ radi maksimalnog vraćanja energije. Vučni okretni moment elektromotora tako je velik da se ne mora primijeniti papučica kočenja da bi se u uvjetima normalnog prometa smanjila brzina do potpunog zaustavljanja. Grandland X Hybrid4 stoga se kontrolira gasom (vožnja jednom papučicom).

 

Da bi dodatno iskoristio visokonaponski (300 V) električni sustav, Grandland X Hybrid4 opremljen je električnim kompresorom za klimatizaciju i električnim grijačem.

 

Novi Grandland X Hybrid4 prethodnica je Opelove sljedeće generacije elektrificiranih vozila. Dok se Ampera-e na određenim tržištima i dalje prodaje, proizvođač će u narednih 20 mjeseci globalno predstaviti novu Corsu, novo višenamjensko vozilo Zafira Life, novo lako gospodarsko vozilo Vivaro i nasljednicu Mokke X, pri čemu će se svaki od ovih modela nuditi i u posve električnoj verziji s baterijom.

[1] Navedeni podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 preliminarni su i određeni u skladu s WLTP metodologijom testnog postupka (R (EZ) br. 715/2007, R (EU) br. 2017/1151). EG-ovo odobrenje vrste i certifikat o sukladnosti još nisu dostupni. Preliminarne vrijednosti mogu se razlikovati od službenih krajnjih podataka o odobrenju vrste.

[2] Navedeni podaci o potrošnji goriva i emisiji CO2 preliminarni su i određeni u skladu s WLTP metodologijom testnog postupka, a relevantne vrijednosti opet su pretvorene u NEDC radi usporedbe s drugim vozilima, u skladu s odredbama R (EZ) br. 715/2007, R (EU) br. 2017/1153 i R (EU) br. 2017/1151. EG-ovo odobrenje vrste i certifikat o sukladnosti još nisu dostupni. Preliminarne vrijednosti mogu se razlikovati od službenih krajnjih podataka o odobrenju vrste.