Skip To Content
BEV, PHEV, E-REV

Obitelj e-vozila

Električna vozila pokrivaju spektar - od onih koja se pokreću uglavnom mehanički do onih koja se isključivo voze na električni pogon.

Blagi hibrid (mHEV)

Blage hibride pokreće motor s unutarnjim izgaranjem, pojačan kompaktnim električnim motorom (< 20 kW) kao dodatni potisnik, npr. 48-voltni sustav za oporavak.  Potpomaže motor s unutarnjim izgaranjem kako bi smanjio potrošnju goriva i pružio poboljšani okretni moment pri nižim okretajima. Blagi hibridi ne mogu se smatrati potpuno električnim prijevoznim sredstvom.

Potpuni /snažni hibrid (sHEV)

Vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem i motorom na baterije. Pokreće ga motor s unutarnjim izgaranjem, ali pri malim brzinama (do 50 km/h) i na malim udaljenostima (oko 3 km), moguć je i čisti električni pogon. Električnu energiju potrebnu za rad električnog motora proizvodi motor s unutarnjim izgaranjem.

Priključno (plug-in) hibridno električno vozilo (PHEV)

Poput potpunog hibrida, ali PHEV-ovi mogu voziti većim brzinama (do 130 km/h) i veće udaljenosti (oko 40 km) samo na električni pogon. Motor s unutarnjim izgaranjem napuni bateriju, ako napunjenost baterije nije dovoljna. Baterija se može napuniti vanjskim napajanjem.

Električno vozilo produljenog dosega (E-REV)

Električno vozilo na bateriju koje ima mali pomoćni motor s unutarnjim izgaranjem isključivo radi ponovnog punjenja baterije. Za razliku od plug-in hibrida, produljivač dosega ne može mehanički pokretati vozilo.

Električno vozilo na bateriju (BEV)

Radi isključivo na električni motor koji pokreće baterija, stoga nije potrebno fosilno gorivo. Baterija se puni vanjskim napajanjem. Lokalno 100 % bez emisija.

Električni automobili s pogonom na ćelije goriva (FCEV)

FCEV radi isključivo na električni motor, ali za razliku od BEV-a, električnu energiju proizvode vodikove ćelije goriva umjesto baterija. Vodikove ćelije goriva stvaraju električnu energiju kombinirajući vodik s kisikom. Kao i BEV, i FCEV je lokalno 100 % bez emisija.

Opel trenutačno proizvodi četiri baterijska električna vozila (Mokku Electric, Corsu Electric, Vivaro-e i Zafiru-e Life) i jedno plug-in hibridno električno vozilo (Grandland X Hybrid). Pogledajmo pobliže svako od njih:

Električno vozilo na bateriju ima:
  • Električni motor i baterija
  • Punjenje baterije pomoću kabela na punionici (privatnoj/javnoj)
  • Tijekom rada baterija se također puni zahvaljujući rekuperaciji energije: energija kočenja pretvara se natrag u električnu energiju svaki put kada maknete nogu s gasa ili pritisnete kočnicu
  • Prosječni doseg vožnje uvelike ovisi o modelu vozila, načinu vožnje, uvjetima okoline i kapacitetu baterije. Određena vozila, kao što je Opel Corsa Electric, mogu voziti i znatno dalje od 300 km s jednim punjenjem, na osnovu testnog ciklusa.
  • Lokalna vožnja s nula emisija
 

Otkrijte ovdje električno vozilo na bateriju Corsu-e

Priključno (plug-in) hibridno električno vozilo ima:
  • Električni motor i baterija plus motor s unutarnjim izgaranjem, npr. 1.6T 200 KS2 za Grandland X Hybrid4
  • Baterija se puni kabelom na stanici za punjenje (privatnoj / javnoj) ili putem motora s unutarnjim izgaranjem
  • Tijekom rada baterija se također puni rekuperacijom energije: energija kočenja se pretvara u električnu energiju svaki put kad maknete nogu s gasa ili pritisnete kočnicu
  • Prosječni doseg vožnje u potpuno električnom načinu rada jako ovisi o modelu, ponašanju u vožnji, uvjetima okoline i kapacitetu baterije. Neki modeli mogu prijeći i više od 40 km, na temelju zadanog testnog ciklusa. Doseg Grandlanda X Hybrid4 je do 59 km (WLTP)1
  • Lokalna vožnja s nultom emisijom u potpuno električnom načinu rada. Emisija CO2 u hibridnom načinu za Grandland X Hybrid4 je do 32 g/km (WLTP)2
 

Otkrijte ovdje priključni (plug-in) hibrid Grandland X Hybrid4

1 Podaci o dosegu utvrđeni su u skladu s ispitnim postupkom WLTP (R (EZ) br. 715/2007, R (EU) br. 2017/1151). Svakodnevna uporaba može se razlikovati i ovisi o različitim čimbenicima. Posebno o: stilu vožnje, karakteristikama rute, vanjskoj temperaturi, hlađenju/grijanju u kabini vozila, pretkondicioniranju.

 

2 Potrošnja goriva kombinirana 1,4 l/100 km; emisija CO2 kombinirana 32 g/km. Podaci o potrošnji goriva i emisijama CO2 određeni su u skladu s ispitnim postupkom WLTP, a relevantne vrijednosti pretvorene su u NEDC radi usporedbe s drugim vozilima, u skladu s uredbama R (EZ) br. 715/2007, R (EU) br. 2017/1153. i R (EU) br. 2017/1151.