Sve je u imenu: Posve nova Opel Insignia Grand Sport.

08.12.2016.

  • Grand dizajn: elegantna silueta vrhunske aerodinamičnosti sa stilom velikog kupea
  • Nepodnošljiva lakoća: uštede u masi do 175 kg u odnosu na prethodni model
  • Fantastične tehnologije: najprofinjeniji sustav pogona na sve kotače u klasi
  • Fantastične inovacije: nova generacija svjetala IntelliLux LED®
  • Velika udobnost: wellness sjedala koja je certificirao AGR
  • Fantastična usluga: proširen servis Opel OnStar s osobnim pomoćnikom
  • Velika premijera: predstavljanje u ožujku 2017. na sljedećem Ženevskom sajmu automobila

Rüsselsheim. Molimo mjesta za Opel Insigniju Grand Sport! Već je pri prvom pogledu na novu generaciju Opelova modela s vrha ponude jasno da ona zaslužuje novo ime. Nakon uspješne prve generacije Insignije koja je imenovana Automobilom 2009. godine i koja je dosad prodana u više od 900 000 primjeraka, nova Insignia Grand Sport temelji se na posve novoj arhitekturi vozila. Međuosovinski je razmak produljen 92 mm te je zahvaljujući njemu unutrašnjost puno prostranija, što će posebno znati cijeniti putnici u stražnjem dijelu kabine. To je omogućilo dizajnerima i da novoj Insigniji Grand Sport podare izvanredne nove sportske proporcije i pravi izgled modela s vrha ponude: sada izgleda puno duža i niža te ima elegantnu vitku siluetu kupea i robustan stav vozila iz viših klasa. Sve to dolazi u kombinaciji s aerodinamičnošću vodećom u klasi i koeficijentom otpora zraka od samo 0,26. Kabina nove Insignije Grand Sport oduševit će vozače elegantnom obavijajućom kontrolnom pločom i tri centimetra nižim položajem sjedenja, nudeći puno sportskije i izravnije iskustvo vožnje.

 

Da budemo posve precizni, izgled nove Insignije Grand Sport nije jedino što je dinamičnije – i njene su performanse takve. Kao kod Opel Astre, učinkovitost je bila ključna prilikom razvoja nove Insignije. Optimizirane dimenzije i korištenje laganih materijala pomogli su smanjiti masu za maksimalno 175 kg radi bolje preciznosti vožnje i agilnosti. Nove visokotehnološke značajke kao što je sustav pogona na sve kotače s vektorskom raspodjelom okretnog momenta između pojedinačnih kotača – što je najsofisticiraniji sustav koji se nudi u segmentu – ili novi osamstupanjski automatski mjenjač omogućuju vozačima da posve iskoriste sve prednosti.

 

Insignia Grand Sport opremljena je cijelim nizom vrhunskih tehnologija koje čine vožnju sigurnijom, udobnijom i više opuštajućom nego ikad prije. Krenuvši od cijenjenog prilagodljivog sustava LED svjetala s matricom poznatog od Astre, Opelovi su inženjeri za Insigniju već razvili drugu generaciju svjetala IntelliLux LED®: sada su još brža, preciznija i snažnija, a njihova duga svjetla sada dosežu do 400 metara. Pomoć pri držanju prometne trake s automatskom korekcijom upravljanja, novi prednji zaslon i kamera koja pokriva 360° zajedno sa značajkama za udobnost kao što su jedinstvena premium sjedala koja je certificirao AGR, grijana prednja i stražnja sjedala te grijano vjetrobransko staklo – sve to dodatno povećava udobnost nove Insignije. Dostupan je i izvanredan informacijsko-multimedijski sustav i mogućnosti povezivanja zahvaljujući najnovijoj generaciji sustava IntelliLink i pomoćniku za povezivanje i usluge Opel OnStar, koji će od predstavljanja nove Insignije nuditi i mogućnost osobnog pomoćnika. Ali nova Insignia Grand Sport ne brine samo za sigurnost svojih putnika: to je prvi Opel s aktivnim aluminijskim poklopcem motora koji se u slučaju sudara s pješakom podiže u milisekundi i povećava udaljenost tijela od tvrdih dijelova motora, tako značajno povećavajući zaštitu.

 

“Opel je novom Insignijom Grand Sport još jednom pogodio 'u sridu'. Naš novi model s vrha ponude preuzeo je sve hvaljene prednosti svoje uspješne sestre Astre i podigao ih na još višu razinu. Nijedan drugi automobil u Insignijinoj klasi ne može se pohvaliti tolikim brojem ultramodernih tehnologija. Učinili smo je laganom, agilnom i izvanredno zabavnom za vožnju. A naši su joj dizajneri podarili iznimnu kombinaciju elegancije i sportskog duha kojoj će zavidjeti i automobili iz viših klasa i s višim cijenama. Nova Insignia stvarno predstavlja nov vrhunac. Ona je Grand Sport u najboljem smislu tih riječi“, rekao je glavni izvršni direktor Opela dr. Karl-Thomas Neumann.

Čiste emocije: dizajn inspiriran studijom Monza Concept

Nije slučajno studija Monza Concept koja je zadivila mnoge bila inspiracija za dizajn interijera i eksterijera nove Insignije Grand Sport: model Monze stajao je u dizajnerskom studiju dok su dizajneri stvarali novi Opelov model s vrha ponude. Njihova je misija bila napraviti da nova Insignia izgleda jednako kvalitetno, elegantno i sportski kao konceptni automobil.

 

 

Rezultat govori sam za sebe. Otkad je postala lakša, nova Insignia Grand Sport izgleda nevjerojatno elegantno. Usprkos malenom rastu u dužinu (4897 mm) u usporedbi s prethodnim modelom, uspjela je „skinuti“ oko 60 kg samo u osnovnoj metalnoj konstrukciji. Nova generacija ukupno ima 175 kg manje od trenutno aktualnog modela. Dok je međuosovinski razmak njene posve nove arhitekture narastao 92 mm, prednji i stražnji prevjes znatno su smanjeni, a trag kotača proširen 11 mm. To Insigniji Grand Sport daje proporcije koje su karakterističnije za automobile s pogonom na stražnje kotače iz viših klasa. 29 mm niža spuštajuća linija krova nove Insignije dodaje njenom dramatičnom izgledu: ima sportsku i elegantnu siluetu kupea.

 

Istaknuta rešetka i tanka prednja svjetla izravno su inspirirana Monza Conceptom i povećavaju širok vodoravan dojam prednjeg dijela te ga čine robusnim. Rešetka je smještena niže nego kod aktualnog modela i dodatno naglašava robustan stav. Oblik bočnih prozora naglašen je gornjom kromiranom prečkom, a nije posve obrubljen kromiranom trakom, dok linija krova koja podsjeća na kupe grafički spušta automobil i naglašava izdužen dojam koji ostavlja. Donji dio vrata u obliku oštrice koji sjajno reflektira svjetlo privlači pogled prema stražnjem dijelu vozila. Nova Insignia Grand Sport sportska je kao što i izgleda: krasi je vrhunski koeficijent otpora zraka od 0,26 što je čini jednim od najaerodinamičnijih vozila u klasi.

 

Straga se jasne i čiste linije kombiniraju s tankim i preciznim LED svjetlima u obliku dvostrukog krila koja također čine da automobil izgleda šire. Novodizajnirano središnje LED stop-svjetlo smješteno na sredini integrirano je u liniju krova i pomaže da stražnji dio izgleda više hi-tech, nalik na vozila premium robnih marki.

 

“Proporcijama i svakim detaljem htjeli smo novoj Insigniji Grand Sport dati dojam luksuzne kvalitete“, rekao je Mark Adams, potpredsjednik dizajna za Europu. „Njen dizajn kombinira zaobljenost i profinjene površine s oštrim i preciznim linijama da bi se dodatno naglasile dramatične proporcije: izgleda duže, niže i šire nego što zapravo jest i definitivno izgleda luksuzno. Svaka značajka dizajna odražava tehničko znanje i vrhunsku preciznost. Nova Insignia pruža izvanrednu vrijednost za novac uz auru automobila iz premium, gornje klase.“

 

Posvećenost i najmanjim detaljima primjetna je i u kabini vozila. Kokpit jasno odražava Opelovu dizajnersku filozofiju prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost. Na ploči s instrumentima nalaze se blago skulpturalne površine, sve je očito fokusirano na vozača, a elementi su raspoređeni u širokoj vodoravnoj liniji. Cjelokupan dizajn jasno odražava osjećaj učinkovitosti, preciznosti i prostranosti. Putnici na stražnjoj klupi znat će cijeniti novi dizajn i prerađene proporcije. Produljen međuosovinski razmak i posve novi paket daju im 32 mm više prostora u predjelu kukova, 25 mm više mjesta za ramena i koljena te 8 mm više prostora za glavu. Impresivan je i kapacitet prtljažnika od 490 do 1450 litara. Kokpit je posve prilagođen vozaču koji sjedi 3 cm niže nego u prethodnom modelu, pa je tako bolje integriran s vozilom i može uživati u sportskijem, izravnijem i intenzivnijem iskustvu vožnje. Prilično velika središnja konzola koja dodatno okružuje vozača nudi osjećaj sjedenja u automobilu iz više klase. Čiste linije, skulpturalne površine i prvoklasna obrada premium materijala u svim zonama dodira također pridonose izvanrednom osjećaju wellnessa i elegancije. Ukupno je iskustvo intuitivno i elegantno u svojoj jednostavnosti.

 

Puno je pažnje posvećeno kontrolama i sučelju informacijsko-multimedijskog sustava. Dodirni zaslon sustava IntelliLink bez obruba privlačan je i odiše profinjenim i tehničkim karakterom. Mnogim se funkcijama upravlja putem dodirnog zaslona da bi se pojednostavnilo sučelje, dok su tri funkcionalne zone kontrola dizajnirane kako bi omogućile brzo i intuitivno upravljanje: gornji gumbi služe za glavne funkcije informacijsko-multimedijskog sustava, središnji za klimatizaciju i grijanje, a donji za kontrole pomoćnih sustava za vozača. Taj vrlo jednostavan raspored služi tome da vozač i putnici ne moraju da putem dodirnog zaslona ulaziti u podizbornike da bi pronašli osnovne funkcije.

Pogonske tehnologije koje povećavaju užitak u vožnji

Insignia Grand Sport dinamična je za vožnju kao što i izgleda. Prilikom službenog predstavljanja iduće godine bit će dostupna s cijelim nizom motora s turbopunjačem i mjenjača najnovije generacije. Visokoučinkoviti osamstupanjski automatski mjenjači s optimiziranim trenjem novi su za cijelu liniju. Impresioniraju ugodnošću koja je vodeća u klasi i prvotno će biti dostupni u kombinaciji s pogonom na sve kotače. Insignijin novi pametni sustav pogona na sve kotače s vektorskom raspodjelom okretnog momenta između pojedinih kotača najsofisticiraniji je u klasi. Dolazi u kombinaciji s posve novim visokotehnološkim stražnjim ovjesom s pet veza. Dvije električki kontrolirane spojke s više pločica sustava pogona na sve kotače zamjenjuju uobičajeni diferencijal stražnje osovine, nudeći puno precizniji prijenos snage na svaki od dvaju stražnjih kotača, bez obzira na to je li cesta šljunčana, mokra, zaleđena ili prekrivena snijegom. Prilikom vožnje u zavojima dodatni se okretni moment prenosi na vanjski stražnji kotač čime se smanjuje understeer i omogućuje preciznija kontrola. Sustav reagira na pritisak papučice gasa u djeliću sekunde, pa automobil ostaje stabilniji i njime se lakše upravlja u svim situacijama.

 

Dodatno unaprijeđeno podvozje FlexRide predstavlja temelj optimalnog ponašanja u vožnji koje se prilagođava situaciji. Ono prilagođava amortizere, upravljanje, odziv gasa i točke promjene stupnjeva prijenosa (kod automatskih mjenjača) nezavisno ili na temelju načina rada „Standard“, „Sport“ ili „Tour“ koje vozač može odabrati. Ovisno o odabranom načinu rada, upravljanje i odziv gasa izravniji su, a sustav ESP protiv klizanja reagira ranije ili kasnije. Novi središnji softver Drive Mode Control srce je i mozak prilagodljivog podvozja. On stalno analizira podatke koje prikupljaju senzori i postavke te prepoznaje individualni stil vožnje.

Sigurnost na prvom mjestu: izvanredni pomoćni sustavi

Nova Insignia Grand Sport ne impresionira samo revolucionarnom tehnologijom podvozja, nego i ultramodernim pomoćnim sustavima i značajkama povezanim sa sigurnošću. Nijedan drugi model u segmentu ne nudi tako širok raspon pametnih tehnologija kao novo izdanje Opelova modela sa samog vrha ponude.

Jedan od svijetlih primjera, i to u svakom smislu te riječi, (već) je druga generacija Opelovih inovativnih i nagrađivanih prilagodljivih svjetala IntelliLux LED® s matricom koja omogućuje nova generacija LED tehnologije, a dodatno su je razvili Opelovi inženjeri. Funkcija dugih svjetala sada se sastoji od 32 LED segmenta, što je dvostruko više nego kod Astre – uzdužno integriranih u vrlo tanka Insignijina prednja svjetla. Povećan broj LED segmenata omogućuje da se različiti svjetlosni uzorci još preciznije prilagode prevladavajućoj prometnoj situaciji, a prijelazi između različitih uzoraka svjetala brži su i glatkiji. Rezultat je poboljšanje u kvaliteti raspodjele svjetla, njegovu intenzitetu i brzini reakcije. Da bi se dodatno poboljšala vidljivost tijekom vožnje u zavojima uz puna duga svjetla, Opelovi su inženjeri prednjim svjetlima IntelliLux LED® s matricom nove Insignije dodali inovativnu funkciju aktivnog svjetla u zavojima. U skladu s kutem upravljača intenzitet svjetla koje daju LED segmenti koji osvjetljuju unutrašnju krivulju povećava se kako bi se bolje osvijetlila cesta ispred, dok se osvjetljenje vanjskog dijela krivulje zavoja zatamnjuje. I na kraju, dodatno specijalizirano LED usmjereno svjetlo smješteno unutar modula za kratka svjetla nudi dodatno osvjetljenje pri punim dugim svjetlima do 400 m, što je rješenje koje je puno cjenovno pristupačnije od laserskih dugih svjetala, a također i puno relevantnije jer se usmjerena svjetla mogu aktivirati puno češće, a puno se češće i koriste.

 

Dodatni sustavi koji služe kao pomoć vozaču obuhvaćaju sljedeće:

 

  • zaslon ispred vozača: podaci o brzini, prometnim znakovima, postavljenoj brzini graničnika brzine ili smjeru navigacije projiciraju se na vjetrobransko staklo i izravno u liniji pogleda vozača tako da njegove/njezine oči mogu u svakom trenutku pratiti cestu
  • kamera koja pokriva 360° sastoji se zapravo od četiri pojedinačne kamere sa svake strane automobila; omogućuje prikaz od 360 stupnjeva nalik na vidno polje ptice i time olakšava svaki manevar prilikom parkiranja
  • prilagodljiva kontrola brzine (ACC) mjeri udaljenost od vozila ispred i njoj prilagođava brzinu; ACC će pokrenuti automatsko kočenje u hitnom slučaju ako se udaljenost naglo smanji
  • pomoć u držanju vozne trake s automatskom korekcijom upravljanja i upozorenjem u slučaju napuštanja prometne trake (LDW): blago pomiče upravljač (uz istovremeno oglašavanje LDW-a ako je to potrebno) da bi spriječili da vozač nenamjerno napusti svoju voznu traku
  • upozorenje na objekte lijevo i desno iza vozila: ovaj sustav koristi radarske senzore u stražnjem odbojniku da bi otkrio objekte koji dolaze s udaljenosti od najviše 20 metara i kutem od 90 stupnjeva s lijeve i desne strane iza vozila, što je vrlo korisno prilikom izlaženja unatrag s parkirnog mjesta uz ograničenu vidljivost

Jednostavno izvanredna: vrhunska udobnost i informacijsko-multimedijski sustav

Insignia Grand Sport postavlja standarde i u udobnosti. Opel je još uvijek jedan od malobrojnih proizvođača koji nudi sjedala s certifikatom organizacije „Aktion Gesunder Rücken” (Kampanja za zdravija leđa) i sigurno jedan od onih koji su pridonijeli njihovoj demokratizaciji. Premium ergonomska prednja sjedala Insignije nude jedinstvenu kombinaciju električno podesivih bočnih dijelova sjedala te funkcija masaže, pamćenja položaja i ventilacije uz višestruke standardne mogućnosti prilagodbe. I putnici u stražnjem dijelu vozila mogu se veseliti većoj udobnosti jer je dostupno grijanje dvaju vanjskih stražnjih sjedala. Grijano prednje vjetrobransko staklo osigurava brzo dobru vidljivost za hladnih zimskih dana. Otvaranje i pokretanje vozila bez ključa standardno je sa svim paketima opreme i omogućuje udoban pristup vozilu.

 

Vrhunsku zabavu i izvanredne mogućnosti povezivanja, pri čemu je oboje tipično za Opel, osiguravaju najnoviji sustavi IntelliLink kompatibilni s platformama Apple CarPlay i Android Auto. Pametni se telefon jednostavno integrira u informacijsko-multimedijski sustav vozila, a odsad se pritom i bežično puni bez upotrebe kabela. Tu je i revolucionarni pomoćnik za povezivanje i usluge Opel OnStar i nudi usluge od automatskog odaziva u slučaju sudara do pomoći u slučaju krađe vozila. S novom će Insignijom biti predstavljena i nova usluga osobnog pomoćnika koja će, primjerice, omogućavati putnicima da zamole OnStarova savjetnika da odabere hotel i rezervira sobu. 4G LTE Wi-Fi hotspot integriran u sustav OnStar omogućuje svim putnicima u Insigniji da povežu svoje uređaje s internetom.

 

Opelov novi model s vrha ponude bit će premijerno predstavljen svijetu na Ženevskom sajmu automobila u ožujku 2017.