Pravi užitak: prava AFL LED prednja svjetla i najnovija ponuda motora.

12.08.2016.

  • Nova AFL LED prednja svjetla s devet funkcija osvjetljavanja radi optimalne noćne vidljivosti
  • Pametan pogon na sve kotače za avanturističku slobodu i dodatnu stabilnost
  • Proširena ponuda motora s najnovijim benzinskim, dizelskim i LPG motorima

Rüsselsheim. Kad se nešto kasnije, ove jeseni, nova Opel MOKKA X nađe u prodajnim salonima, dolazit će se tehnološkim novostima poput novih pravih AFL LED prednjih svjetala zajedno s optimiziranom ponudom motora i pogonskih sustava koji će se svidjeti i obožavateljima pogona na sve kotače kao i onima koji su više za pogon na prednje kotače, obožavateljima ručnih i automatskih mjenjača te benzinskih ili dizelskih motora ili pak onih na alternativna goriva.

 

Veća sigurnost noćne vožnje već je dugo na vrhu popisa stvari koje Opel želi postići, a s novim AFL LED prednjim svjetlima inženjeri iz Rüsselsheima poduzeli su još jedan korak prema tom ambicioznom cilju. Opcionalna AFL LED prednja svjetla nove Opel MOKKE X daju blještavo bijelo svjetlo koje učinkovito pretvara noć u dan i automatski se i trenutačno prilagođavaju voznoj situaciji. AFL LED nudi devet pojedinačnih funkcija ili svjetlosnih snopova kao što su gradsko svjetlo, svjetlo za otvorenu cestu i svjetlo za način zaustavljanja, koji ne samo da optimiziraju vidljivost, nego i štede energiju.

 

„Šira dostupnost pametne, prilagodljive LED tehnologije najbolji je način značajnog smanjenja rizika povezanih s noćnom vožnjom“, rekao je William F. Bertagni, potpredsjednik inženjerstva za vozila za Europu u Opelu. „Zato je Opel i dalje nudi i čini je široko dostupnom u još većem broju modela iz svog portfelja. Nova Opel MOKKA X sa svojim opcionalnim AFL LED prednjim svjetlima važan je korak prema ostvarenju tog potencijala.“

 

Noćna vožnja jedna je od najopasnijih stvari u koje se možete upustiti. Prema njemačkom automobilskom klubu ADAC, skoro se 30 % prometnih nesreća sa smrtnim ishodom dogodi noću1. Čovjek je po prirodi biće koje je aktivno danju, a noću spavamo. Budući da nam nije prirodno biti na cesti noću, treba nam pomoć što boljih tehnologija da bismo smanjili opasnosti povezane s noćnom vožnjom.

 

Opel nastavlja tradiciju unaprjeđenja tehnologija osvjetljenja

 

Kao proizvođač automobila koji tradicionalno stavlja kupce na prvo mjesto, Opel je davno prepoznao opasnosti noćne vožnje za vozače automobila i druge sudionike u prometu i stalno pokušava ponuditi najbolje tehnologije široj publici i učiniti ih dostupnima. Opel je bio prvi proizvođač automobila koji je na tržište srednje velikih vozila 2003. godine donio prilagodljiva prednja svjetla (AFL) s biksenonskim prednjim žaruljama. Opel Astra bila je 2004. prvi kompaktni automobil sa zakretnim svjetlima, a naslijedila ju je Zafira 2005. U skladu sa svojom tradicijom demokratizacije naprednih tehnologija, Opel je zatim prvi put ponudio, 2006. godine, u Corsi AFL utemeljen na halogenim žaruljama. Opel sada nudi AFL u skoro svim modelima osobnih automobila, a tu su već i naznake nove generacije: IntelliLux LED® Matrix svjetla s matricom, koja podižu LED tehnologije na najvišu razinu i dosad su bila rezervirana samo za nekoliko luksuznih modela, premijerno su prošle godine s novom Opel Astrom predstavljene u kompaktnoj klasi.

 

Nova MOKKA X, s prilagodljivim prednjim svjetlima i punom LED funkcionalnošću svih funkcija prednjih svjetala i signala, predstavlja još jednu prekretnicu u razvoju LED svjetala kod Opela. Kao Astrin sustav s matricom, i AFL LED nudi sve prednosti prilagodljivih prednjih svjetala bez mehaničkih pokretnih elemenata. Reakcije su mu iznimno brze, pa stoga ne zasljepljuje vozače ispred, ali istovremeno i pouzdane. No umjesto uključivanja i isključivanja pojedinačnih LED modula u raznim kombinacijama, AFL LED prilagođava se voznoj situaciji i prisutnosti drugih sudionika u prometu automatskom izmjenom svjetlosnog snopa prednjih svjetala.

 

Devet različitih funkcija za bolju vidljivost

 

AFL LED prednja svjetla nove MOKKE X imaju devet funkcija. Pri brzinama većim od 55 km/h svjetlo za otvorenu cestu poboljšava osvjetljenje ceste i bankine prilikom vožnje u ruralnim područjima. Raspon osvjetljenja u samoj prometnoj traci duži je, dok je raspodjela svjetla sa strane slabija da bi se spriječilo zasljepljivanje prometa koji dolazi u susret. Uz to, bolje osvjetljenje bankine omogućuje ranije uočavanje potencijalno opasnih objekata (npr. životinja).

 

U zavojima prilikom skretanja AFL LED aktivira svjetlo u zavojima/zakretno svjetlo kod kojeg se uključuje dodatni lijevi ili desni LED koji osvjetljava cestu u smjeru putovanja, ovisno o kutu upravljača ili pokazivaču smjera. Svjetlo u zavojima/zakretno svjetlo uključuje se automatski pri brzinama manjim od 40 km/h kad se koriste pokazivači smjera i/ili se kut upravljača mijenja iz položaja ravno naprijed i prelazi određeni prag. Svjetlo u zavojima/zakretno svjetlo isključuje se kad se isključi pokazivač smjera, a upravljač je u ravnom položaju. Aktivno je do maksimalne brzine od 70 km/h.

 

Pri brzinama manjim od 55 km/h AFL LED automatski aktivira gradsko svjetlo. U usporedbi sa svjetlom za otvorenu cestu, snop je bliži području uz vozilo i širi sa strane zahvaljujući funkcioniranju zakretnih svjetala smanjenim intenzitetom. Poboljšano osvjetljenje pomaže vozaču da vidi rubove ceste i izbjegne moguće nesreće, npr. s djecom ili pješacima.

 

Svjetlo za manevriranje osvjetljava područje oko vozila prilikom ulaska ili vožnje unatrag na parkirno mjesto te prilikom napuštanja parkirnog mjesta. U tom načinu rada zakretno svjetlo svijetli smanjenim intenzitetom kad vozač odabere stupanj prijenosa za vožnju unatrag. Svjetlo za manevriranje ostaje aktivno 20 sekundi nakon izlaska iz stupnja prijenosa za vožnju unatrag ili dok vozilo ne premaši brzinu od 7 km/h u vožnji unaprijed.

 

Ponudu AFL LED funkcija koje povećavaju vidljivost upotpunjuju još sljedeći načni rada: turistički (za države u kojima se vozi po lijevoj strani ceste), duga svjetla, svjetla za dnevnu vožnju i pomoć pri korištenju dugih svjetala (automatska aktivacija/deaktivacija dugih svjetala ovisno o prisutnosti drugih vozila).

 

AFL LED prednja svjetla nove Opel MOKKE X ne povećavaju samo sigurnost: u usporedbi s drugim tehnologijama svjetala, LED troši i znatno manje energije. Opelova AFL LED prednja svjetla proširuju tu inherentnu prednost i korak dalje automatskim aktiviranjem svjetla za način zaustavljanja kad sustav Start/Stop zaustavi motor. U tom načinu rada isključuje se zakretno svjetlo dok kratko svjetlo ostaje uključeno, smanjujući potrošnju energije prednjih svjetala.

 

Pametan pogon na sve kotače povećava avanturističku slobodu i sigurnu stabilnost

 

Nova Opel MOKKA X dostupna je s pogonom na prednje i na sve kotače. Dok pogon na sve kotače potiče istraživanje novih prostranstava izvan utabanih staza, istovremeno povećava i stabilnost na cesti te sigurnost uz smanjeno prianjanje uz podlogu. Zahvaljujući elektronički kontroliranoj spojci s više diskova, taj pogon glatko raspodjeljuje snagu između prednje i stražnje osovine u omjerima od 100:0 do 50:50.

 

Prilikom normalne svakodnevne upotrebe Opel MOKKA X 4x4 funkcionira kao ekonomičan automobil s prednjim pogonom. No njegov se sustav pogona na sve kotače uvijek aktivira kad automobil stoji na mjestu da bi se spriječilo klizanje kotača prilikom kretanja. Sustav se neprimjetno aktivira u djeliću sekunde čim vozač pritisne papučicu spojke. Kad se taj sustav aktivira, sva se snaga prenosi na prednje kotače: pogon na sve kotače aktivira se samo kad to zahtijeva vozna situacija radi poboljšanja prianjanja, posebno na klizavim površinama. Na mokrim i skliskim cestama dostupna je povremena preraspodjela snage pogonskog sustava. Ovisno o stanju vozila i uvjetima na cesti, okretni se moment može prenositi na stražnju osovinu. Tako čak i trenutačno, primjerice prilikom nailaska na rupu na cesti ili zaleđenu lokvu, dodatni okretni moment na stražnjim kotačima nudi maksimalno držanje podloge i stabilnost, što pak povećava osjećaj sigurnosti u uživanja u vožnji. Uz to, sposobnost trenutačne raspodjele snage između prednje i stražnje osovine poboljšava upravljanje i osigurava bolje prianjanje i zabavniju vožnju u zavojima.

 

Dva snažna i ekonomična 1.6 CDTI “supertiha dizela”

 

Dizelska ponuda motora za novu MOKKU X sastoji se od dviju verzija Opelova 1.6 CDTI „supertihog dizela“ koji je požeo samo hvalu od struke. Oba agregata, prvi sa 81 kW/110 KS (potrošnja goriva prema NEDC-u: gradska vožnja 4,42 l/100 km, otvorena cesta 3,7 – 3,62 l/100 km, kombinirano 4,0 – 3,92 l/100 km; 105 – 1032 g/km CO2) i drugi sa 100 kW/136 KS (potrošnja goriva prema NEDC-u: gradska vožnja 6,0 – 4,62 l/100 km, otvorena cesta 4,4 – 3,82 l/100 km, kombinirano 5,0 – 4,12 l/100 km; 132 – 1062 g/km CO2), zadivljuju prvoklasnom responzivnošću, ugodnom glatkoćom rada i niskom potrošnjom. Motor sa 136 KS nudi 320 Nm okretnog momenta dostupnog već pri 2000 okretaja u minuti, a verzija sa 110 KS 300 Nm okretnog momenta pri 1750 o./min. Obje verzije postavljaju standarde kad se radi o buci i vibracijama.

 

Inženjeri su tijekom konstrukcije i preciznog ugađanja primijenili nekoliko mjera za smanjenje razina buke i vibracija motora, poboljšavši tako finoću rada. Korištene su vrhunske CAE simulacije (Computer Aided Engineering, računalno potpomognuto inženjerstvo) i rezultati optimizacijskih petlji za procjenu zvučnih karakteristika svake komponente i podsustava. Uz brojne mjere implementirane radi poboljšanja finoće rada, inženjeri su se fokusirali i na smanjenje mase koristeći aluminij umjesto lijevanog željeza pri izradi bloka motora – što je prvi put u proizvodnji dizelskog motora u Opelu.

 

Držač bregaste osovine i glave cilindara također su od aluminija. Snažnim performansama pridonose i VGT (turbina s promjenljivom geometrijom) i visokotlačni common-rail sustav ubrizgavanja goriva. Ubrizgavači koji mogu dovoditi gorivo pod tlakom od 2000 bara te s maksimalno 10 pulseva ubrizgavanja po ciklusu cilindra osiguravaju veliku snagu, poboljšanu atomizaciju goriva i učinkovito miješanje sa zrakom.

 

Novi 1,4-litarski Direct Injection Turbo benzinski motor s vrha ponude

 

Opel je ponudio i važan dodatak ponudi motora kako bi osigurao da sve potrebe kupaca budu zadovoljene. Zato je dodan 1.4 ECOTEC® Direct Injection Turbo sa 112 kW/152 KS koji je debitirao u novoj Opel Astri. On je ekskluzivno uparen sa šesterostupanjskim automatskim mjenjačem i pametnim pogonom na sve kotače te je kao takav benzinski motor dostupan s MOKKOM X sa samog vrha ponude (potrošnja goriva prema NEDC-u: gradska vožnja 7,9 – 7,82 l/100 km, otvorena cesta 5,7 – 5,62 l/100 km, kombinirano 6,5 – 6,42 l/100 km; 150 – 1482 g/km CO2). Tijekom razvoja tog motora puno je pažnje posvećeno dinamičkoj responzivnosti i visokim performansama uz smanjenje potrošnje goriva. Motor već nudi vršni okretni moment do 245 Nm pri 2200 okr./min. Taj je visoki okretni moment dostupan u širokom rasponu od 2200 do 4400 okr./min što rezultira izvanrednim platoom okretnog momenta za vrhunske rezultate vožnje – ili jednostavno rečeno: kad god vozač poželi pojuriti malo brže i povući malo jače, 1.4 Turbo će mu odgovoriti. Primijenjene mjere za smanjenje potrošnje goriva obuhvaćaju posve aluminijsku konstrukciju, integraciju ispušne grane i korištenje elektronički kontrolirane pumpe za ulje, što vodi do bržeg zagrijavanja motora i time smanjenja mehaničkih gubitaka.

 

Benzinski motor s početka ponude za Opelov subkompaktni SUV jest 1.6-litarski agregat s 85 kW/115 KS (potrošnja goriva prema NEDC-u: gradska vožnja 8,6 – 8,52 l/100 km, otvorena cesta 5,6 – 5,52 l/100 km, kombinirano 6,7 – 6,62 l/100 km; 155 – 1532 g/km CO2). Dolazi u kombinaciji s ručnim peterostupanjskim mjenjačem i pogonom na prednje kotače. 1,4-litarski Turbo sa 103 kW/ 140 KS zaokružuje ponudu benzinskih motora. Može se kombinirati s raznim elementima pogonskog sustava uključujući šesterostupanjski ručni mjenjač i pogon na prednje kotače (potrošnja goriva prema NEDC-u: gradska vožnja 7,6 – 7,52 l/100 km, otvorena cesta 5,1 – 5,02 l/100 km, kombinirano 6,0 – 5,92 l/100 km; 140 – 1382 g/km CO2), šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na sve kotače (potrošnja goriva prema NEDC-u: gradska vožnja 8,3 – 8,22 l/100 km, otvorena cesta 5,6 – 5,52 l/100 km, kombinirano 6,5 – 6,42 l/100 km; 152 – 1492 g/km CO2) ili šesterostupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na prednje kotače (potrošnja goriva prema NEDC-u: gradska vožnja 8,4 – 8,22 l/100 km, otvorena cesta 5,4 – 5.12 l/100 km, kombinirano 6,5 – 6,22 l/100 km; 149 – 1442 g/km CO2).

 

S novom MOKKOM X dostupno i alternativno gorivo

 

Portfelj motora za MOKKU X upotpunjuje 1.4 LPG (potrošnja goriva prema NEDC-u s ukapljenim naftnim plinom: gradska vožnja 9,92 l/100 km, otvorena cesta 6,32 l/100 km, kombinirano 7,62 l/100 km; 1242 g/km CO2). Taj živahni motor sa 103 kW/140 KS ekonomičan je i praktičan. Spremnik za ukapljeni naftni plin zapremine 34 litre koji je dostupan tvornički uz standardni 53-litarski benzinski spremnik produljuje intervale posjeta benzinskoj postaji radi punjenja goriva između putovanja za oko 400 km.

 

2 S gumama s niskim otporom kotrljanja.