PROSTRAN, IZNENAĐUJUĆ, SVESTRAN – SVI KARLOVI TALENTI.

Saznajte više o unutrašnjosti i značajkama novog Opel KARLA

19.06.2015.

Rüsselsheim/Zaandam. KARL, Opelov novi model s početka ponude, možda jest najmanji automobil proizvođača iz Rüsselsheima kad se radi o veličini, no njegove su unutrašnje vrijednosti impresivno brojne. Usprkos svojoj zadivljujuće pristupačnoj cijeni, moderan i ozbiljan dizajn KARL-ove unutrašnjosti povećavaju dojam prostranosti i kvalitete i mogu se opremiti brojnim inovativnim tehnologijama koje pridonose sigurnosti i udobnosti od kojih su neke jedinstvene u segmentu mini automobila, poput upozorenja prilikom napuštanja prometne trake koje se temelji na kameri, grijanog upravljača i grijanih prednjih sjedala. No kad se radi o povezanom informacijsko-komunikacijskom sustavu i servisima, KARL jednostavno neće imati premca: nova generacija nagrađivanog informacijsko-komunikacijskog sustava IntelliLink kompatibilna sa standardima za projiciranje u automobilima Car-Play i Android Auto moći će se naručiti od ove jeseni, a isporučivat će se od početka 2016. Istovremeno će se s KARL-om predstaviti i osobni pomoćnik za povezivanje i usluge Opel OnStar koji će omogućiti vlasnicima KARL-a da uživaju u pomoći i uslugama spašavanja dosad dostupnim samo sa skupim luksuznim automobilima. Tako će KARL biti jedan od „najbrižnijih“ automobila u segmentu minija.

 

Kokpit fokusiran na vozača s elegantnim fluidnim linijama

 

Prvi dojmovi uvijek znače puno, a prvi dojam koji ostavlja KARL-ova unutrašnjost jest najblaže rečeno iznenađujući. Ozbiljan dizajn njegova interijera odaje dojam prostranosti kakav ne biste očekivali u segmentu mini automobila. On jasno odražava dizajnersku filozofiju prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost pri čemu skladne površine i elegantne fluidne linije imaju ključnu ulogu u dizajnu interijera. Unutrašnjost je definirana linijom koja se proteže od vrha upravljačke ploče do prednjih vrata i tako obgrljuje vozača i suvozača. Kokpit fokusiran na vozača koji krasi vrhunska ergonomija upotpunjuje cjelokupan dojam jasnoće i kvalitete. Sve kontrole koje se odnose na vožnju smještene su u vozačevoj blizini, s njegove lijeve strane i oko upravljača. Kontrole koje se tiču udobnosti putnika, poput kontrole klimatizacije, informacijsko-multimedijskog sustava i mogućnosti povezivanja, nalaze se na središnjoj konzoli tako tako da ih mogu dohvatiti vozač i suvozač.

 

KARL je dostupan u tri nivoa opreme: Essentia, Enjoy i Cosmo. Crna boja unutrašnjosti kod Essentia i Enjoya stvaraju ugodan i suvremen dojam, dok dvobojni dizajn Cosmo nivoa opreme (Jet crna i Dark Cinder siva) zajedno s kožnim upravljačem i naglašenim prošivima odaju dojam profinjenosti.

 

Mali automobil – visoka razina sigurnosti i značajki vezanih uz udobnost

 

I kod dostupnih značajki sigurnosti i udobnosti praćen je KARL-ov vodeći princip ponude vrhunske vrijednosti za novac. Standardni su ABS, ESP, kontrola proklizavanja TCPlus i pomoć prilikom kretanja na uzbrdici, koja primjenjuje kočnicu dvije sekunde i sprječava da KARL otkliže unatrag prilikom kretanja na uzbrdici.

 

Dio standardne opreme svakog KARL-a su i šest zračnih jastuka: prednji i bočni za vozača i suvozača te bočni zračni jastuci sprijeda i straga koji štite glave putnika. Prednji zračni jastuk za suvozača može se deaktivirati ako se na prednje sjedalo montira dječja sjedalica. Standardna oprema KARL-a sastoji se i od sustava otpuštanja papučica i sustava za nadzor tlaka u gumama.

 

Jedinstvena sigurnosna značajka u segmentu mini automobila koja se s KARL-om nudi kao opcija jest upozorenje u slučaju napuštanja trake. Koristeći informacije dobivene od kamere koja se nalazi na vrhu vjetrobranskog stakla, upozorenje u slučaju napuštanja trake upozorava vozača zvučnim signalom i bljeskajućom žutom ikonom na ploči s instrumentima kad nenamjerno napusti prometnu traku u kojoj se nalazi.

 

Budući da će KARL-ovo prirodno stanište najvjerojatnije biti zakrčene urbane sredine, Opel je odlučio kupcima ponuditi i pametne značajke koje pridonose udobnosti, poput načina rada City mode (od paketa Enjoy) ili graničnika brzine uparenog s kontrolom brzine. Na dodir gumba City mode povećava servo upravljanje pri niskim brzinama i tako olakšava parkiranje kad za to nedostaje prostora. Pomoć prilikom parkiranja koristi ultrazvučne senzore smještene u stražnjem odbojniku da bi spriječio neželjene udarce prilikom parkiranja tako što ispušta zvučno upozorenje na obližnje objekte za vožnje unatrag. Tempomata  graničnikom brzine (standardna oprema od paketa Enjoy) osigurava vožnju zakonski propisanim brzinama, što je posebno korisno u kompliciranom gradskom prometu ili stambenim područjima u kojima je ograničenje postavljeno na 30 km/h. Noću svijetla za zavoje integrirana u svjetla za maglu osiguravaju sigurnije skretanje za vozača i ostale sudionike u prometu.

 

Jedinstvena značajka kod ovog peterovratnog minija koja pridonosi udobnosti grijani je upravljač koji kod KARL-a uvijek dolazi s grijanim prednjim sjedalima. I sunčani će dani biti još ljepši zahvaljujući prozirnom električnom krovnom prozoru.

 

Revolucionarne mogućnosti povezivanja

 

Novi Opel KARL ističe se u masi peterovratnih minija u hatchback izvedbi nenadmašivim mogućnostima povezivanja i uslugama koje nudi. Od ove jeseni moći će se naručiti s novom generacijom Opelova nagrađivanog informacijsko-multimedijskog sustava IntelliLink, dok će isporuke krenuti početkom 2016. Nova generacija KARL-ova IntelliLinka više će nego ikad prije dovesti povezani svijet pametnih telefona i aplikacija u kabinu te će biti posve kompatibilan s najnovijim pametnim telefonima temeljenima na sustavima Android i iOS (iPhone 5, 5c, 5s, 6, 6 Plus), pa će korisnici imati dodatni i još integriraniji pristup aplikacijama za pametne telefone poput Stitchera, Podcasta, Spotifyja, Umana. To će biti postignuto integracijom pametnih telefona sa standardnim dodirnim zaslonom dijagonale sedam inča.

 

Početna stranica sustava IntelliLink nudi pristup četirima glavnim funkcijama: uspostavljanju telefonskih poziva (Phone), slušanju glazbe (Audio), pregledavanju fotografija i videozapisa (Gallery) ili promjeni postavki, npr. jezika sustava (Settings). Sustav je posve kompatibilan sa standardima Apple CarPlay i Android Auto, pa se za navigaciju mogu koristiti servisi Apple Maps/Google Maps.

 

Prilikom tržišnog predstavljanja bit će dostupna još dva druga informacijsko-multimedijska sustava za KARL: osnovni radio R 300 s četiri zvučnika i bogatiji R300 BT radio sa šest zvučnika, mogućnošću hands-free povezivanja mobitela putem Bluetootha i streamingom zvuka, ulazom Aux-in i USB priključcima. Digitalno emitiranje audiosignala (Digital Audio Broadcast) DAB+ omogućuje bolji odabir i prijem radijskih postaja i dostupno je kao opcija uz sustav R300 BT.

 

Od jeseni 2015. KARL će se moći naručiti i sa sustavom Opel OnStar – novim osobnim pomoćnikom za povezivanje i usluge – koji će ga učiniti daleko najbrižljivijim automobilom u segmentu minija. OnStar je već vodeći davatelj usluga rješenja povezane sigurnosti, mobilnih usluga s dodanom vrijednošću i naprednih informacijskih tehnologija u Sjevernoj Americi, Kini i Meksiku. Opel OnStar bit će prvi put predstavljen sredinom 2015. u ponudi Opelovih/Vauxhallovih osobnih automobila, i to ispočetka na 13 europskih tržišta (Austrija, Belgija, Francuska, Njemačka, Irska, Italija, Luksemburg, Nizozemska, Poljska, Portugal, Španjolska, Švicarska i Velika Britanija), dok će dodatne europske države uslijediti nedugo zatim. Kupci će moći koristiti bogatu ponudu usluga koje nudi Opel OnStar poput pozivanja hitnih službi, pomoći na cesti u slučaju nezgode i daljinskog upravljanja pomoću pametnog telefona. Osim toga, kad je opremljen značajkom OnStar, KARL postaje Wi-Fi hotspot na čiju se mrežu može povezati maksimalno sedam uređaja (4G/LTE će biti ponuđen isprva na tri tržišta, njemačkom, britanskom i nizozemskom, dok će se ostale države pridružiti kasnije). Djeca koja sjede na stražnjoj klupi moći će, primjerice, na mrežu povezati tablete i igrati se ili preuzimati filmove.

 

Opel OnStar je tu i u hitnim slučajevima – bez obzira jeste li ga zatražili da intervenira ili ne. Ako se, primjerice, aktivira zračni jastuk, Opel OnStar će automatski biti obaviješten o tome. Savjetnik će se zatim obratiti pretplatniku radi utvrđivanja je li doista potrebna pomoć. Ako nema odgovora, na točnu će se lokaciju vozila odmah poslati hitne službe. OnStar savjetnici koji se nalaze u visokotehnološkom Opelovom OnStar kontaktnom centru u engleskom gradu Lutonu bit će dostupni 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, 365 dana godišnje. Pritiskom SOS gumba korisnici Opel OnStara moći će zatražiti pomoć kad god im ona zatreba, npr. ako svjedoče prometnoj nezgodi.

 

Putem aplikacije za pametni telefon pretplatnici će moći pozvati OnStar s bilo kojeg mjesta, pristupiti važnim podacima o vozilu poput vijeka trajanja ulja i tlaka zraka u gumama, daljinski zaključati ili otključati automobila i (ako im je vozilo ukradeno) locirati ga značajkom pomoći pri krađi automobila koja može i daljinski blokirati paljenje.

 

Pametna rješenja za pohranu i puno prostora u prtljažniku

 

Novi Opel KARL kompaktni je hatchback s prostranim vratima koja olakšavaju ulazak, a u kabinu se udobno može smjestiti pet osoba. Mlade obitelji mogu straga smjestiti čak dvije dječje sjedalice Isofix. Straga su moguće dvije konfiguracije: jednodijelna klupa (konfiguracija s četiri sjedala) ili naslon stražnjeg sjedala preklopiv u omjeru 40:60 (konfiguracija s pet sjedala, opcionalno za Enjoy, standardno za Cosmo). Prtljažnik nudi minimalno 215 litara prostora, no kad je naslon stražnjeg sjedala preklopljen, KARL nudi 1'13 litara prostora za pohranu u prtljažniku do krova.

 

Kao potpora KARL-ovim glavnim ciljevima maksimalne funkcionalnosti i svestranosti, pretinci za pohranu u kabini dizajnirani su tako da budu praktični i učinkovito iskorištavaju unutrašnji prostor. Na središnjoj konzoli mjesto je namijenjeno odlaganju mobitela ili MP3 playera sa slušalicama. Dodatni pretinac za pohranu nalazi se u gornjem dijelu suvozačke polovice upravljačke ploče, iznad uobičajenog pretinca za rukavice, i u njemu se mogu pohraniti mali korisni predmeti koji su često potrebni, poput olovaka i sličnog. Džepovi u prednjim vratima sada su veći, pa se u njih može staviti standardna PET boca od litre.

 

Puno je pažnje posvećeno i prednjim i stražnjim sjedalima novog Opel KARL-a. Njih krase izvrsne sigurnosne performanse i ponašanje prilikom sudara jer imaju dvosmjerne pasivne naslone za glavu koji čine sjedala udobnijima i štite od trzajne ozljede vrata. Visoka kvaliteta i gustoća pjenaste ispune sjedala pridonosi udobnosti i trajnosti. Da bi se lakše pronašao najsigurniji i najergonomskiji položaj, prednja sjedala i upravljač mogu se podešavati po visini.