PREMIJERA NOVOG TROCILINDRIČNOG MOTORA ZA OPEL ADAMA U ŽENEVI.

19.02.2014.

Rüsselsheim. Godinu dana nakon predstavljanja ADAM postaje još bolji. Opelov trendovski gradski automobil i prvak individualizacije već se etablirao kao najprilagodljiviji i najbolje povezani mali automobil na tržištu. Na ovogodišnjem Ženevskom sajmu automobila (od 6. do 16. ožujka 2014.) postat će dostupan s posve novim trocilindričnim turbo benzinskim motorom kojeg krasi profinjen rad koji postavlja nove standarde, okretni moment pri niskom broju okretaja te izvanredna učinkovitost. I to nije sve: ovaj motor nove generacije bit će uparen s također novom generacijom šesterostupanjskog ručnog mjenjača. A tu su i dodatne nove boje i oprema koja će još proširiti i dosad naizgled bezgranične ADAM-ove mogućnosti personalizacije.

 

ADAM je prvi automobil iz Opelove ponude u koji će se ugrađivati novi, posve aluminijski benzinski motor 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, razvijen u Njemačkoj, u Opelovu Međunarodnom tehničkom razvojnom centru u Rüsselsheimu. Ovaj džepni agregat dolazit će u dvije konfiguracije: sa 66 kW/90 KS i 85 kW/115 KS. Obje daju snažan okretni moment pri niskom broju okretaja, konkretno 166 Nm pri samo 1800 okr./min. Baš kao dva 1,6-litarska srednje velika motora također nove generacije koje je Opel predstavio proteklih mjeseci (benzinski 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo i benzinski 1.6 CDTI), novi 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo nudi vrhunsku profinjenost uz iznimno nisku razinu buke i vibracija za trocilindrični motor, kojom ovaj agregat nadilazi i mnoge četverocilindrične modele. Taj trocilindrični motor nove generacije u kombinaciji s posve novim šesterostupanjskim mjenjačem standardno je opremljen Start/Stop sustavom. Verzija sa 66 kW/90 KS omogućuje ADAM-u prosječnu potrošnju od samo 4,3 litre/100 km uz emisiju ugljikova dioksida od samo 99 g/km (prema testnom postupku NEDC, preliminarni podaci). To su izvanredni rezultati za jedan benzinski model, posebno imamo li u vidu dosta veliku snagu i okretni moment. Među čimbenicima koji omogućuju veliku učinkovitost su izravno ubrizgavanje goriva, promjenljiv rad ventila, posve aluminijska konstrukcija kojom je smanjena masa cijelog sklopa i varijabilna vodena pumpa.

 

Prodaja ADAM-a opremljenih 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo motorom počinje krajem proljeća 2014., dok će proizvodnja početi u ljeto. I neće biti dostupni samo novi motori, nego i nove boje ADAM-ove vanjštine. Na Frankfurtskom sajmu automobila prošlog rujna Opel je preliminarno predstavio nove mogućnosti ADAM-ove individualizacije, koje će se sada naći na tržištu: u Ženevi će biti otkrivene nove boje, ukrasi za kabinu i dodatna oprema. Prilagodba u ADAM-ovom stilu postat će još više individualna!

 

Profinjen: „džepni“ motor postavlja nove standarde fine ugođenosti za trocilindrične agregate

 

Besprijekornog rada, snažan i čist: ADAM-ov novi minijaturni motor malen je dimenzijama, no velik voznim karakteristikama. U njemu se susreću konstrukcija filigranske preciznosti i revolucionarne tehnologije koji nude nevjerojatnu razinu performansi s obzirom na radni obujam motora. Jednako je važno za novčanike vozača ADAM-a da ovaj motor troši vrlo malo goriva i emitira vrlo malo ugljikova dioksida – 4,3 litre na 100 km i 99 g/km CO2 u kombiniranom krugu. Time se ADAM svrstava u poželjne kategorije u državama u kojima se sustav davanja za vozilo temelji na emisiji štetnih plinova.

 

1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo s 12 ventila prvi je u posve novoj liniji benzinskih motora male zapremine koja će u nekoliko narednih godina rasti i predstavlja sljedeći korak u Opelovoj ofenzivi motora nakon predstavljanja novih 1,6-litarskih srednje velikih benzinskih i dizelskih motora. Te tri linije motora imaju zajednički DNK i razvojni cilj: biti najprofinjeniji u svojoj zapreminskoj kategoriji. Opelovi su inženjeri iz Rüsselsheima započeli praznim listom papira i fokusirali su se na eliminaciju karakteristike „nemirnog rada“ koja se često spominje kao negativna strana iznimne ekonomičnosti potrošnje trocilindričnih motora. „Nismo samo namjeravali na najmanju moguću mjeru smanjiti potrošnju goriva i emisiju ugljikova dioksida, nego smo htjeli pokazati da trocilindraši mogu biti jednako profinjeni kao četverocilindrični i veći motori“, rekao je dr. Matthias Alt, Opelov glavni inženjer za male benzinske motore. „U izvoru smo se pozabavili problemima balansa, buke i vibracija koji su tipični za uobičajene trocilindrične motore i sigurni smo da će ADAM-ovi kupci biti oduševljeni rezultatima.“

 

Zadaća je bloka cilindara načinjenog od aluminija lijevanog pod visokim tlakom da smanji emitiranu i strukturnu buku i smanji masu motora. I visokotlačni vod za gorivo i ubrizgavači izolirani su strukturno od glave cilindara radi smanjenja prijenosa udaraca, dok su pumpa i vod za gorivo također akustički izolirani.

 

Daljnji čimbenik koji dodatno pridonosi profinjenom radu je upotreba balansne osovine na posudi za ulje. Radi što tišeg rada, pogoni je takozvani tihi lanac sa zupcima pod kutem koji se okreće u suprotnom smjeru brzinom okretanja koljenaste osovine te s vrlo pažljivo optimiziranom masom radi uklanjanja vibracija tipičnih za motore s tri cilindra.

 

Među drugim je mjerama smanjenja buke sljedeće: akustički optimizirani poklopci za gornji i prednji dio motora, usisnu granu i kućišta bregaste osovine; izolirana koljenasta osovina s željeznim umetcima na glavnim ležajevima, tihi lanac bregaste osovine, tihi turbopunjač i spuštena posuda za ulje od čelika.

 

Uza sve te „audioinženjerske“ preinake novi je motor 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo puno rafiniraniji od ostalih trocilindričnih motora i tiši od mnogih četverocilindričnih. Tijekom standardnog testiranja je, primjerice, pri punom gasu ovaj motor emitirao buku niže razine u svim brzinama rada motora nego atmosferski benzinski motori zapremine 1,6 litara slične snage.

 

Snažan: mali motor velike privlačnosti

 

Novi 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo krasi i iznimna snaga. Njegove su karakteristike snage takve da se smanjenje dimenzija motora čini kao optimizacija, pa ovaj motor, primjerice, generira više okretnog momenta od većine 1,6-litarskih atmosferskih motora.

 

Kod ADAM-a 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo daje 166 Nm pri samo 1800 okr./min. To je gotovo 30% više okretnog momenta od atmosferskog 1,6 motora pri istom broju okretaja. Kod verzije s 85 kW/115 KS maksimalni okretni moment motora isporučuje od 1800 pa sve do 4700 okr./min. Prilikom integracije ispušne grane u aluminijsku glavu cilindara korištena je filigranska preciznost, a za nju je izravno pričvršćen maleni niskoinercijski turbopunjač hlađen vodom. Takva kompaktna ugradnja omogućuje brzo aktiviranje potiska zahvaljujući kojemu ovaj 1.0 Turbo ima tako veliku snagu pri malom broju okretaja.

 

Visokotlačne brizgaljke sa šest mlaznica u sustavu izravnog ubrizgavanja nalaze se centralno pozicionirane iznad svakog klipa radi što učinkovitijeg izgaranja, dok dvije bregaste osovine s promjenljivim hodom omogućuju promjenljivo vrijeme otvaranja ventila radi optimalnog „disanja“ motora. Niskoj potrošnji goriva pridonose i pumpa za ulje s dva rotora te pumpa za vodu s dva načina rada koja se deaktivira kad je tekućina za hlađenje motora hladna radi ubrzavanja zagrijavanja.

 

Nova generacija motora 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo s novim šesterostupanjskim ručnim mjenjačem pridružena je ADAM-ovoj trenutnoj ponudi atmosferskih četverocilindričnih motora kombiniranih s peterostupanjskim ručnim mjenjačima: 1,2-litarskim s 51 kW/70 KS i 115 Nm te dvama 1,4-litarskim jedinicama sa 64 kW/87 KS i 74 kW/100 KS, a oba sa 130 Nm okretnog momenta.

 

Precizan: novi lagani mjenjač za mijenjanje stupnjeva prijenosa bez muke

 

S ADAM-ovim novim trocilindričnim motorom uparen je posve novi šesterostupanjski ručni mjenjač. Zahvaljujući kompaktnom dizajnu i masi suhog mjenjača bez ulja od samo 37 kg, on je oko 30% lakši od svojeg modela prethodnika.

 

Novi mjenjač nudi nenadmašnu kvalitetu mijenjanja stupnjeva prijenosa uz kratku putanju poluge i mali napor, a u njemu su implementirani brojni Opelovi inženjerski noviteti vezani uz prijenos. Među njima su korištenje zupčanika sa širokim i asimetrično rezanim zupcima te sinkronizatori s trima konusima za prvu/drugu brzinu i dvama za treću/četvrtu. Sinkronizirana je i brzina za vožnju unatrag. Taj će se novi mjenjač koji nudi laku promjenu stupnjeva prijenosa osim u ADAM postupno ugrađivati i u druge Opelove modele.

 

Individualistički: još više mogućnosti prilagodbe za najbolje povezani mali automobil

 

ADAM je već okrunjen kao Opelov prvak individualizacije i postaje sve bolji. U sljedećih će nekoliko tjedana biti dopunjene dvotonske palete boja te će biti dodatno proširene narednih mjeseci. Uz dodatak sedam novih boja karoserije i četiri nove boje krova ADAM će se nuditi uz iznimno bogatu ponudu od ukupno 18 boja karoserije i dodatnih šest boja krova. Tijekom proljeća bit će predstavljeno sljedećih pet novih boja karoserije: elegantna srebrna (“Silverwalker”), bogata tamnosmeđa (“Mr. Darkside”), živahna plava (“Let it Blue”), upadljiva limeta-zelena (“Dancing Green”) i suptilna topla siva (“Pink-Kong”). Popis dodatnih mogućnosti individualizacije za ADAMA i dalje raste pa sada uključuje tri nove tkanine za sjedala, pet novih kompleta ukrasa u kabini, dvije nove boje interijera, dvije nove boje unutrašnjeg retrovizora, tri nova kućišta za vanjske retrovizore, jedna nova boja prečke za logotip te dva nova kompleta ukrasnih naljepnica za karoseriju. Na Ženevskom sajmu automobila bit će predstavljene dodatne nove boje karoserije i uređenja unutrašnjosti. Uz sve te novoponuđene mogućnosti potencijal prilagodbe najnovijeg dodatka liniji ADAM-a gotovo je neograničen pa će kupci jednostavno moći složiti svoj automobil iz snova.

 

Nakon dizajniranja točno onakvog automobila kakvog žele kupci će moći uživati u najboljim mogućnostima povezivanja dostupnim u jednom automobilu iz klase malih vozila. ADAM dolazi s profinjenim Opelovim sustavom Intellilink koja nudi revolucionarne mogućnosti povezivanja i aplikacije. Taj je informacijsko-multimedijski sustav posve kompatibilan s najnovijim pametnim telefonima s operacijskim sustavom Android i Apple iOS. Nudi mogućnost povezivanja putem USB-a i Bluetootha, streaming zvuka, 7-inčni HD dodirni zaslon u boji i sedam zvučnika. Opelov sustav IntelliLink u ADAM-u nudi navigaciju putem aplikacije BringGo, a tu su i aplikacije Stitcher i TuneIn. Integracija uređaja s operacijskim sustavom Apple iOS u sustav pak omogućuje korištenje govornog upravljanja putem značajke SIRI EYES FREE. Ona omogućuje vozačima, primjerice, da im se dolazni SMS-ovi čitaju naglas ili da diktiraju SMS i istovremeno drže pogled na cesti, a ruke na upravljaču. IntelliLink je nagrađivana tehnologija koju krasi jednostavnost korištenja te je cjenovno pristupačna i čini ADAMA najbolje povezanim malim automobilom na tržištu.