KONCEPTNA MONZA: SLIKA OPELA U BUDUĆNOSTI.

21.08.2013.

Rüsselsheim. Izvana laganog, sportskog izgleda, a unutra jedinstvena projekcijska tehnologija u kombinaciji s prilagođenim mogućnostima povezivanja i modularnim dizajnom koji omogućuje vrhunske održive pogonske sustave – konceptna Opel Monza trendovska je i ultramoderna učinkovitost na četiri kotača. Ona je uzor nove generacije Opelovih automobila. Ovaj revolucionarni konceptni automobil bit će predstavljen svijetu na Međunarodnom sajmu automobila (IAA-u) u Frankfurtu koji će se održati od 12. do 22. rujna (dani za medije: 10. i 11. rujna), gdje će pokazati što se može očekivati od Opela u budućnosti.

 

„Konceptna Monza predstavlja Opelov automobil budućnosti“, rekao je Opelov glavni izvršni direktor, dr. Karl-Thomas Neumann. „S jedne strane on utjelovljuje sve što već karakterizira Opel: njemačku preciznost u kombinaciji s inovativnim tehnologijama obučenima u privlačan dizajn. Osim toga, koncept dotiče teme koje će biti fokus razvoja sljedeće generacije Opelovih automobila: maksimalna povezivost i optimalna učinkovitost.“

 

„Mogućnosti povezivanja najbolje su demonstrirane revolucionarnom LED projekcijskom tehnologijom korištenom za instrumente i zaslone informacijsko-multimedijskih sustava. Učinkovitost dolazi u mnogo oblika, uz lagan dizajn, optimalno iskorištenje prostora u unutrašnjosti i naprednim pogonskim tehnologijama. Konceptna Monza temelji se na sve većoj elektrifikaciji automobila u svakodnevnoj vožnji, od sustava za produljenje dosega do pogona putem ćelija goriva. A što se tiče stila, čistu učinkovitost izrazili smo novom, snažnom i sportskom interpretacijom naših uobičajenih skulpturalnih oblika. Konceptna Opel Monza stoga je u potpunosti naša vizija automobilske budućnosti.“

 

Lakoća: izgled otkriva sportsku učinkovitost, a ne samo čistu snagu mišića

 

Opel Monza već je imala svoju svjetsku premijeru na sajmu IAA davne 1977. godine. Bio je to veliki kupe sa šesterocilindričnim motorom koji je krasio savršeno uglađeni rad. Monza se proizvodila do 1986., nakon čega je dugo bila u elitnom društvu legendarnih modela. Nova konceptna Monza sada slijedi tragove guma svoje prethodnice: predivno oblikovan poklopac motora s prepoznatljivim središnjim izdignućem nastavlja tradiciju dizajna prednjeg dijela stare Monze uz prepoznatljiv Opelov nabor. Veliki usisnici zraka u obliku bumeranga ispred blatobrana upotpunjuju elegantnu kromiranu lajsnu na kojoj se ponosno ističe Opelov logotip.

 

Konceptnom su Monzom dizajneri iz tima pod vodstvom Marka Adamsa predstavili novu interpretaciju skulpturalnog dizajna koji je prvi put proizveden s Insignijom. Prepoznatljive linije, vrlo precizan dizajn i savršeno glatki obrisi ostaju u temelju evoluirajuće dizajnerske filozofije nazvane „umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost“. No nova sportska privlačnost demonstracija je ukupne učinkovitosti tog vozila. „To je novi hrabri korak naprijed na našem putu prema budućnosti, no istovremeno pokazuje da smo uspostavili dosljedan dizajn kojemu su ljudi navikli vjerovati“, rekao je Mark Adams, voditelj Opelova dizajnerskog odjela.

 

Skulpturalne površine 4,69 metara duge konceptne Monze s četiri sjedala oblikovane su prema valovima oceana koji oplakuju obalu. Te elegantne površine odaju dojam lakoće koji dramatično podižu pragovi ispred stražnjih blatobrana. Taj jedinstveni stilski element inspiriran je vitkošću i elegancijom hrta koji trči na vrhovima prstiju, pokazujući snagu ali i gracioznost. Dizajn bočnih dijelova karoserije konceptne Monze omogućuje lak ulazak i izlazak iz vozila putnicima na prednjim i stražnjim sjedalima, dok su izražajni i sportski stražnji blatobrani vrlo naglašeni i jednake širine kao prednji dio vozila.

 

Linija krova konceptne Monze posebno je profinjena – prvo se prostire u obliku polumjeseca kao kod klasičnog kupea, no netom prije nego što dosegne poklopac prtljažnika, lagano se podiže. Usprkos sportskom izgledu i spuštenim obrisima, odnosno visini od samo 1,31 metar, nije izgubljeno ništa od prostora u prtljažniku čija zapremina iznosi 500 litara, a i putnici imaju dovoljno mjesta za glavu. Sve je to postignuto zahvaljujući činjenici da je cijela struktura kokpita oko 15 cm niža nego kod uobičajenih modela. Ustvari konceptna Monza nudi jednako puno prostora u putničkoj kabini kao bilo koji srednje veliki automobil.

 

Vrata koja se podižu nude maksimalnu funkcionalnost, a prilikom njihova otvaranja puca izvanredan pogled. Ona se zakreću gore poput ispruženih krila kondora i zahvaljujući nedostatku B-nosača nude nesmetan pogled na prostranu i otvorenu putničku kabinu (ili iz nje na okoliš).

 

Povezivost: učinkovito i dobro povezano u automobilsku budućnost

 

Učinkovitost i povezivost glavni su fokusi prilikom razvoja nove generacije Opelovih modela, a konceptna Monza predstavlja fascinantan uvid u budući razvoj. Kad se jednom nađete iza volana, konceptna će vas Monza u trenu prebaciti u posve novi i jedinstven svijet instrumenata i informacijsko-multimedijskih sustava. I izvorna je Monza prije 35 godina bila puno ispred svog vremena – u kokpitu je imala digitalni zaslon.

 

Konceptna Monza nastavlja s inovacijama svojom vrhunskom LED projekcijskom tehnologijom. Vozač više neće naići na uobičajene pojedinačne, odvojene monitore koji prikazuju različite informacije, nego će se naći ispred široke i skulpturalne nadzorne ploče koja se proteže od vrata do vrata i koristi se kao jedinstvena površina za projiciranje. Na njoj se prikazuju podaci i ukrasni elementi koje vozač može prilagođavati prema svojim potrebama, ukusu ili raspoloženju. Ukupno 18 LED projektora stvaraju kontinuiran i prilagodljiv višefunkcijski zaslon i to je svjetska premijera u automobilu.

 

Ta je tehnologija, već poznata iz područja organizacije raznih događanja, izazvala senzaciju na velikim priredbama poput proslave jubileja vladavine britanske kraljice Elizabete, no Opelovi su se dizajneri prvi dosjetili implementirati je u osobni automobil. 3D grafika je impresivna i sadrži sve važne funkcije od detaljnih podataka o vozilu i vozaču preko Interneta i drugih komunikacijskih opcija do ukrasnih elemenata. Područja na kojemu se prikazuju informacije i pozadina mogu se zasebno konfigurirati, a njima se upravlja putem govornih naredbi i kontrola na upravljaču.

 

Efikasnost i jednostavnost glavni su prioriteti: kad se radi o načinu na koji se informacije prenose na zaslon, Opelovi su se inženjeri fokusirali na najbolji i najosobniji način na koji se dostupni podaci čine dostupnima vozaču. Stoga je odabran pristup „pojednostavnjivanja funkcija“ pa se pojedinosti o automobilu, postavke navigacije i pametnog telefona te povezivanja prikazuju samo kad je to nužno ili vozač to želi. Tako vozač može koristiti širok raspon podataka, a da pritom nije obasut hrpom teksta ili slika. Zahvaljujući ovoj tehnologiji konceptna Monza je i pokazni model budućih HMI sustava (Human-Machine-Interface, sučelje između čovjeka i stroja), jer se dizajn njena interijera temelji na rezultatima najnovijih istraživanja na tom području.

 

To se odnosi i na brojne mogućnosti povezivanja pametnog telefona u konceptnoj Monzi. S tri svijeta povezivosti – nazvanima ME (ja), US (mi) i ALL (svi) – vozač se može fokusirati isključivo na svoje iskustvo vožnje, razgovarati s prijateljima i obitelji ili se čak povezati s cijelom internetskom zajednicom. U načinu rada ME informacijsko-multimedijski sustav naizgled odspaja pametni telefon vozača i daje prednost podacima koji su važni za iskustvo vožnje. US omogućuje putnicima u konceptnoj Monzi da se povežu s grupom odabranih osoba, poput prijatelja i članova obitelji: oni se mogu prijaviti u informacijsko-multimedijski sustav automobila pomoću svojeg komunikacijskog uređaja i razmjenjivati informacije, glazbu i slike, chatati i dogovarati susrete i slično.

 

ALL ide korak dalje od načina US i omogućuje povezivanje vozaču i naizgled cijelom vanjskom svijetu. Vozač može, primjerice, ako želi podijeliti svoju planiranu rutu putem interneta uz pomoć tableta ili pametnog telefona tako da ih osobe mogu „uhvatiti“ tijekom putovanja i pridružiti im se, što predstavlja novu vrstu trenutnog dijeljenja automobila. Pomoću te revolucionarne tehnologije informacijsko-multimedijskih sustava i povezivanja konceptna Monza pokazuje koliko dalekosežno gledaju i razmišljaju Opelovi dizajneri da bi sljedeća generacija automobila pridonijela razvoju međusobno usklađenog i povezanog društva.

 

No revolucionarne senzorske tehnologije i tehnologije povezivanja u konceptnoj Monzi mogu ponudi još toga: ovaj će automobil demonstrirati napredak postignut na području sustava „automobil – automobil“ i „automobil – X“ – preduvjeta za buduću autonomnu vožnju i ostala područja na kojima Opelov istraživački odjel intenzivno radi. Sveobuhvatnim povezivanjem sudionika u prometu moguće je unaprijediti međusobnu komunikaciju, ali i sigurnost jer bi se opasne situacije prepoznale ranije i točnije nego prije.

 

Fleksibilnost: modularnim dizajnom do raznolikosti pogonskih sustava

 

Konceptna Monza temelji se na modularnom dizajnu radi omogućivanja najveće moguće fleksibilnosti prilikom odabira pogonskog sustava. S njom se može koristiti bilo koji zamislivi održivi pogonski sustav temeljen na daljnjoj elektrifikaciji automobila. Konceptnu Monzu koja će biti izložena na Frankfurtskom sajmu inženjeri su opremili električnim pogonom sa sustavom za produljenje dosega koji za gorivo koristi CNG – komprimirani prirodni plin (Compressed Natural Gas), što predstavlja daljnju nadogradnju tehnologije prvotno predstavljene s Amperom.

 

Nova generacija trocilindričnog 1.0 SIDI turbo motora, koji će također biti prvi put predstavljen na IAA-u, preuzela je zadatak sustava za produljenje dosega. No to radi pomoću prirodnog plina, a ne benzina, dodatno smanjujući emisiju CO2. Ovim vizionarskim pristupom Opel nastavlja spajati potencijal električnog pogona s prednostima motora s unutrašnjim izgaranjem.

 

„Imamo jasnu viziju toga kakvi će biti Opelovi automobili u budućnosti i imamo jasnu strategiju kako ostvariti taj cilj. Konceptna Monza daje toj strategiji nesumnjiv identitet“, rekao je dr. Karl-Thomas Neumann. „Ona utjelovljuje što kupci mogu očekivati od nas u godinama koje dolaze, i to ne samo kada se radi o dizajnu, nego i glede učinkovitosti i povezivosti vozača i internetske zajednice. Stoga koncept predviđa prirodu svakodnevnog korištenja automobila u budućnosti i služi kao važan izvor inspiracije na putu prema tom cilju – i ne samo za Opel.“