NOVA OPEL INSIGNIA – REVOLUCIJA MOTORA I INFORMACIJSKO-MULTIMEDIJSKIH SUSTAVA

05.11.2013.

Rüsselsheim. Nova je Opel Insignia nedavno imala svoju svjetsku premijeru na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu. Opelov model sa samog vrha ponude zasjao je s još privlačnijom unutrašnjosti i vanjštinom, podignuvši nagrađivanu dizajnersku filozofiju prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost na još višu razinu. Novi snažni i ultraučinkoviti motori s izravnim ubrizgavanjem, poput dva turbo benzinska i novog turbo dizelskog agregata koji emitira samo 99 g ugljikova dioksida, dodatno proširuju ionako bogat portfelj. Niska razina emisije stavlja novi 2-litarski turbo dizelski motor u klasu učinkovitosti A+. Kod četvero i peterovratnih modela sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i tehnologijom Start/Stop obje varijante – s 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS – troše samo 3,7 litara goriva na 100 km u kombiniranom krugu (prema Odredbi [EZ] br. 715/2007), dok Sports Tourer postiže 3,9 l/100 km. Stoga je Opel Insignia 2.0 CDTI najekonomičniji dizelski automobil u svojoj klasi. Istovremeno su inženjeri učinili Insignijinu karoseriju još više aerodinamičnom. S koeficijentom otpora zraka manjom od 0,25 Insignia je sada najoptimiziraniji peterovratni hatchback na svijetu.

 

Cijeli niz poboljšanja podvozja osigurava veću udobnost, a s Insignijom je sada dostupna i posve nova generacija informacijsko-multimedijskog sustava koja u automobil integrira brojne funkcije pametnog telefona te se njime upravlja intuitivno i jednostavno putem dodirne pločice – touchpada – na središnjoj konzoli.

 

“Uspješna Insignija već je osvojila oko 580 000 Opelovih vozača, a nova će Insignija sa svojim izražajnijim dizajnom, visokokvalitetnim kokpitom, intuitivnim upravljanjem informacijsko-multimedijskim sustavom i vrhunskim motorima poput našeg revolucionarnog turbo dizelskog agregata koji emitira samo 99 g ugljikova dioksida biti još uspješnija“, rekao je glavni izvršni direktor Opela, dr. Karl-Thomas Neumann, opisujući revoluciju ovog srednje velikog modela. „Naš je model s vrha ponude sada još profinjeniji i atraktivniji, no uza svu tu eleganciju ne zaboravlja ono što je bitno: ponuditi vozačima i putnicima udobno i sigurno iskustvo vožnje uz vrhunske tehnologije i vrlo privlačnu cijenu. Za kupce koji vode vrlo aktivan stil života sada u ponudi imamo posve novu Insigniju Country Tourer. A Insignia OPC – naš najsnažniji model sa samog vrha ponude – posebno će se svidjeti sportski nastrojenim vozačima.

 

Ovaj se model s vrha ponude može naručiti u u četverovratnoj i peterovratnoj izvedbi, varijantama Sports Tourer i OPC te prvi put u izvedbi Country Tourer. Cijene počinju od 22.670 eura (preporučena maloprodajna cijena s PDV-om u Hrvatskoj).

 

Elegancija: jasno organiziran kokpit s novom generacijom informacijsko-multimedijskog sustava

 

Tijekom unaprjeđenja kokpita u fokusu su bila tri kriterija: jednostavno, jasno i time intuitivno upravljanje, prilagodba ponude informacijsko-multimedijskih sustava te, naravno, udobnost i sigurnost vozača i putnika, koje su povećane zahvaljujući najmanjem mogućem odvlačenju pozornosti od praćenja situacije na cesti.

 

Središnja konzola nudi posve novi osjećaj suptilnosti i profinjenosti te se na njoj nalazi cijeli niz vrhunskih tehnologija i funkcija. Kontrolna je ploča drastično pojednostavnjena: sada se na njoj nalazi tek nekoliko gumba, pa je upravljanje informacijsko-multimedijskim sustavom te primjerice klimatizacijom brzo i intuitivno.

 

Novom je generacijom informacijsko-multimedijskog sustava u Insigniji moguće upravljati putem dodirnog zaslona u boji dijagonale 8 inča. Na početnom zaslonu vozač može dodirom prsta, pomoću kontrola na upravljaču, govornim naredbama ili putem revolucionarnog touchpada (on podržava čak i rukopis) pristupiti mnogim glavnim funkcijama i podizbornicima poput radijskih postaja, naziva pjesama, povezivanja s pametnim telefonom ili 3D karte za navigaciju. A informacijsko-multimedijski sustav moguće je čak i individualizirati – moguće je pohraniti do 60 osobnih favorita (npr. playlisti, telefonskih kontakata, navigacijskih adresa).

 

Razmjenu informacija između čovjeka i stroja potpomaže i novodizajnirana ploča s instrumentima s dodirnim zaslonom u boji visoke razlučivosti dijagonale maksimalno osam inča (20,3 cm). Osim klasičnih očitanja poput brzine, broja okretaja u minuti i razine goriva u spremniku, izravnom su pogledu vozača dostupne i dodatne pojedinosti o navigaciji, korištenju pametnog telefona i mogućnostima vezanima uz zvuk.

 

Vrh ponude: nova generacija turbo dizelskog i SIDI turbo benzinskog motora s emisijom samo 99 g

 

Nova se Opel Insignia ističe i svojim pogonskim sustavom i podvozjem. Ovaj je srednje veliki model već ovjenčan brojnim nagradama za udobnost vožnje, upravljanje i držanje podloge, no novo ga izdanje lansira u još višu ligu. Opelovi su inženjeri uveli cijeli niz poboljšanja podvozja, uključujući unaprjeđenja amortizera, nosivih prečki i upravljanja, koja su dovela do smanjenja buke i vibracija te još veće razine udobnosti.

 

Bogat i dodatno povećan portfelj motora prilagođen je višim performansama i udobnosti bez kompromisa. S novom Opel Insignijom dolazi izbor između tri pogonske alternative – benzina, dizela i LPG-a (Liquefied Petroleum Gas, ukapljeni naftni plin) te raspona snage od 81 kW/110 KS do 239 kW/325 KS.

 

Model Insignia 2.0 CDTI ekološki je prvak i prvak štednje goriva. Novi 2-litarski turbo dizelski motor s 88 kW/120 KS ili 103 kW/140 KS omogućuje iznimno niske emisije ugljikova dioksida poput 99 g/km (Sports Tourer: 104 g/km CO2) prema Odredbi (EZ) br. 715/2007, što je smješta u klasu učinkovitosti A+. Četvero i peterovratni modeli sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i tehnologijom Start/Stop troše samo 3,7 litara goriva na 100 km u kombiniranom krugu (Sports Tourer: 3.9 l/100 km), što su najbolje vrijednosti u toj klasi vozila. Obje varijante krasi i vrhunski okretni moment: turbo dizelski model s 88 kW/120 KS nudi maksimalno 320 Nm, a onaj sa 103 kW/140 KS čak do 370 Nm, i to zahvaljujući funkciji automatskog overboosta koja se uključuje pri punom opterećenju.

 

Dizelski model s vrha ponude je 2.0 BiTurbo CDTI sa 143 kW/195 KS. Taj visokoperformansni dizelski motor razvija impresivan vršni okretni moment od 400 Nm te ga krasi izravna responzivnost kao i iznimna snaga vuče u širokom rasponu broja okretaja zahvaljujući njegovim sekvencijalnim dvofaznim turbopunjačima.

 

Najistaknutiji su benzinski motori dva nova agregata s izravnim ubrizgavanjem: 2.0 SIDI turbo (SIDI = Spark Ignition Direct Injection, paljenje pomoću svjećice uz izravno ubrizgavanje) sa 184 kW/250 KS i vršnim okretnim momentom od 400 Nm te posva nova generacija motora 1.6 SIDI turbo sa 125 kW/170 KS i 260 Nm koji s funkcijom overboosta raste čak na 280 Nm. Oba krasi vrhunski razvoj snage i izvanredna glatkoća rada uz ekonomičnu potrošnju goriva. Mogu se upariti sa šesterostupanjskim ručnim prijenosom i tehnologijom Start/Stop ili novim šesterostupanjskim automatskim mjenjačem s niskim trenjem. Osim pogona na prednje kotače, 2-litarski SIDI Turbo motor na nekim je tržištima dostupan i s pogonom na sve kotače.

 

Alternativan i iznimno ekonomičan motor iz ove ponude je Insignia 1.4 LPG (Liquefied Petroleum Gas, ukapljeni naftni plin) s 103 kW/140 KS i vršnim okretnim momentom od 200 Nm. Kao benzinska verzija, i ova je sukladna sa strogim budućim emisijskim standardima Euro 6.

 

Iznimno ekonomična potrošnja goriva rezultat je i novog Insignijinog aerodinamički optimiziranog dizajna karoserije u kojem su primijenjene brojne mjere smanjivanja koeficijenta otpora zraka. Ultramoderna je značajka aktivnog prednjeg otvora za zrak za dizelske modele s 88 kW/120 KS, 103 kW/140 KS i 120 kW/163 Ks. Taj se otvor u donjem dijelu rešetke automatski zatvara radi sprječavanja ulaska zraka i nastanka turbulencija. Imajući u vidu sva poboljšanja, Opelovi su inženjeri uspjeli postići iznimno nisku vrijednost koeficijenta otpora zraka (Cd) od 0,25 za Insigniju u hatchback-izvedbi te 0,28 za Sports Tourer, što te modele čini aerodinamički najoptimiziranijim automobilima iz masovne proizvodnje u svojoj klasi.

 

Jedinstveni stil: nagrađivana Opelova dizajnerska filozofija sa štihom premium kvalitete

 

Nova je Insignija evolucija Opelove višestruko nagrađivane dizajnerske filozofije prema kojoj „umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost“ u segmentu srednje velikih vozila. Dizajnerska se tema zasniva na aspiracijama na premium kvalitetu i dinamiku uz prepoznatljiv spušten i širok izgled prednjeg dijela radi vizualnog naglašavanja širokog stava.

 

Izgled bočnih strana nove Insignije u hatchback i notchback izvedbi jasno se više razlikuju nego prije zahvaljujući jedinstvenom dizajnu poklopca prtljažnika i integriranog spojlera. Nabor na C-nosaču peterovratnog modela nestaje tek kad dosegne prednji rub spojlera i tako stvara siluetu klasičnog kupea. Kod četverovratne varijante nastavlja uz rub spojlera da bi stvorio profil elegantne limuzine.

 

Sve se te promjene odražavaju i u dizajnu stražnjeg dijela, koji je kod nove Insinije širih i nižih proporcija nego prije. Kromirana prečka visokog sjaja sada je smještena niže na poklopcu prtljažnika i na njoj se nalazi logotip. Ona se nastavlja do stražnjih svjetala te se na njoj nalaze tanka svjetla za vožnju unatrag. Dvodijelna stražnja svjetla koja se sastoje od stop-svjetala i klasičnih stražnjih svjetala izvedena su pomoću LED žarulja u svim paketima opreme za hatchback i notchback izvedbu. Za sve karoserijske izvedbe karakterističan je dizajn svjetala u obliku oštrog krila.

 

Nerazdvojni: udobnost i sigurnost idu ruku pod ruku

 

Nova Opel Insignia nudi i cijeli niz tehnoloških i sigurnosnih značajki te funkcija koje povećavaju udobnost. Među njima su vrhunski sustavi pomoći temeljeni na radaru i kameri – od prilagodljivog tempomata do upozorenja na vozilo u mrtvom kutu te u slučaju mogućnosti frontalnog sudara. Prilagodljivi tempomat zadržava brzinu koju je odabrao vozač uz istovremeno održavanje unaprijed odabranog sigurnosnog razmaka spram vozila ispred. Kod vozila s automatskim mjenjačem sustav, ako je potrebno, koči do potpunog zaustavljanja automobila. Stražnja kamera, s kojom su povezani upozorenje na promet iza vozila, prilikom promjene prometne trake te upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, osigurava optimalnu vidljivost situacije pored i iza vozila. Sa svojim raznim funkcijama poput svjetala za gradsku vožnju/vožnju u blizini pješaka, svjetlo za vožnju otvorenom cestom, autocestom te dinamičkog i statičkog zakretnog svjetla, prilagodljiva prednja svjetla AFL+ povećavaju sigurnost, posebno u uvjetima slabe ili nikakve vidljivosti.

 

Uz ESPPlus, ABS s kontrolom stabilnosti u zavojima i pomoći prilikom kočenja, pasivnim sigurnosnim značajkama poput prednjih i bočnih zračnih jastuka za vozača i suvozača te zračnih zavjesa sprijeda i straga kao standardnom opremom nova Opel Insignia nudi putnicima najbolju moguću zaštitu. To potvrđuju i izvrsno obavljeni Euro NCAP testovi sudara, u kojima je Insignia dobila pet od pet zvjezdica.

 

Ljubiteljica avantura: nova Insignia Country Tourer

 

Dok je njena rođakinja Sports Tourer elegantan obiteljski i poslovni karavan, nova Insignia Country Tourer izražava urođenu želju za avanturom. Ovaj sportski višenamjenski automobil sa svojim podignutim podvozjem nudi slobodu izvan ograničenja gradskih ulica i asfaltnih cesti. Među ključnim su značajkama njeni zaštitni prednji i stražnji elementi na karoseriji kombinirani s naglašenim blatobranima i zaštićenim donjim dijelom karoserije, a sve upotpunjuje dvostruka ispušna cijev. Vrhunski sustav pogona na sve kotače osigurava držanje podloge i čvrsto upravljanje u svim voznim uvjetima. Insignia Country Tourer dolazi sa snažnim turbo motorima poput 2-litarskog SIDI benzinskog agregata s izravnim ubrizgavanjem sa 184 kW/250 KS ili visokoperformansnog motora 2.0 BiTurbo CDTI – oba nude impresivan vršni okretni moment od 400 Nm.

 

Elektronički kontroliran pogonski sustav 4x4 sastoji se od visokokvalitetne spojke koja funkcionira prema principima Haldex te elektroničkog diferencijala s ograničenim klizanjem koji osigurava vrhunsko držanje asfaltiranih i šljunčanih podloga. On se stalno prilagođava prevladavajućim voznim uvjetima i neprimjetno varira raspodjelu okretnog momenta od 0 do 100% između prednje i stražnje osovine, kao i između stražnjih kotača. U kombinaciji s elektronički kontroliranim premium podvozjem FlexRide, ovaj sustav pogona na sve kotače postavlja standarde kada se radi o vremenu reakcije i kontroli vozila.

 

Snažna: nova Insignia OPC

 

S 239 kW/325 KS i vršnim okretnim momentom od 435 Nm Insignia OPC je model sa samog vrha ponude s najboljim performansama u cijelom Opelovu portfelju. Promijenjen stil prednjeg i stražnjeg dijela s prepoznatljivim OPC-ovskim elementima dizajna poput karakterističnih „sabljozubih“ detalja sprijeda i integrirane ispušne cijevi straga naglašavaju njegovu snagu.

 

Oku privlačan oblik karoserije skriva vrhunsku tehnologiju. Podvozje modela OPC unaprijeđeno je, pri čemu je posebna pažnja, kao i kod drugih članova obitelji Insignia, pridana prerađenoj stražnjoj osovini kod koje su inženjeri izmijenili oko 60% dijelova. Novi ESP softver omogućuje još preciznije ugađanje dinamike, osobito prilikom pojave understeera. Promijenjeni softver podvozja FlexRide s njegovim prilagodljivim amortizerima osigurava optimalno držanje ceste. Insignia OPC ubrzava o 0 do 100 km/h za točno 6 sekundi (Sports Tourer: 6,3 sekunde) te dostiže najveću brzinu od 250 km/h (uz elektroničko ograničenje). Kad ograničenja nema, OPC s ručnim mjenjačem može postići najveću brzinu od 270 km/h (Sports Tourer: 265 km/h).

 

Vozači OPC modela naći će se u kabini koja odiše čistim automobilističkim ugođajem. Osim osnovnih informacija, vozači na opcionalnom zaslonu instrumenta dijagonale 8 inča mogu vidjeti i specifične pojedinosti, poput tlaka i temperature ulja, napona akumulatora, pozicije gasa, snage kočenja i g-sile uslijed bočnog ubrzanja. Na novom se posebnom upravljaču (opcionalno s grijanjem) nalaze poluge za mijenjanje brzina kada je vozilo opremljeno automatskim prijenosom. To omogućuje vozaču modela OPC da iznimno brzo ručno mijenja brzine čak i u automatskom načinu rada. Tako nova Insignia OPC praktično spaja prednosti ručnog i automatskog mijenjanja stupnjeva prijenosa.