SVJEŽA PRIVLAČNOST: DOJMLJIV IZGLED NOVE OPEL INSIGNIJE

05.11.2013.

Rüsselsheim. Nova Insignia svojim revolucionarnim unutrašnjim dizajnom i obnovljenim izgledom vanjštine predstavlja svježu interpretaciju Opelove nagrađivane dizajnerske filozofije u kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost. Njen dinamičan novi izgled temelji se na cijelom nizu naprednih pomoćnih tehnologija namijenjenih vozaču, koje odgovaraju Insignijinoj ulozi Opelova modela sa samog vrha ponude i lidera gornje srednje klase.

 

Nova se Insignia odmah prepoznaje po još širem, nižem i jednostavno dojmljivijem izgledu koji je postignut nizom detaljnih promjena dizajna prednjeg i stražnjeg dijela. Među njima su nova rešetka, nova prednja i stražnja svjetla i promijenjeni umetci u odbojniku. U kabini koja odiše dojmom visoke klase korišteni su novi ukrasi i tkanina za sjedala te posve nov i moderan dizajn središnje konzole s pojednostavnjenim kontrolama i posve novim touchpadom za Insignijin informacijsko-multimedijski sustav. Napredne značajke poput dodirnog upravljanja te prepoznavanja govora i rukopisa točka su na „i“ Insignijine uloge kao revolucionarnog konkurenta u gornjem segmentu srednje velikih vozila.

 

U profinjene pomoćne tehnologije namijenjene vozačima koje donose veću sigurnost, udobnost i kontrolu ubraja se Opelov vrhunski sustav prilagodljivih prednjih svjetala AFL+, prilagodljivi tempomat za vožnju u punoj brzini te još mnogi drugi sustavi temeljeni na kameri ili radaru. U skladu s Opelovom filozofijom ponude naprednih tehnologija po povoljnoj cijeni mnogi se sustavi mogu naručiti zasebno, a ne isključivo u sklopu skupih paketa.

 

Prepoznatljiv stil: nagrađivana Opelova dizajnerska filozofija s daškom premium kvalitete

 

Prepoznatljiva Opelova rešetka s kromiranom završnom obradom visokog sjaja sada je još više spuštena i proširena te je u ravnini s vanjskom obrisnom linijom poklopca motora. Tu je sada još uža prečka s Opelovim logotipom s krilcima na vrhovima koji pogled usmjeravaju prema redizajniranim prednjim svjetlima. Njih krasi novi izgled s ugrađenim kromiranim detaljima ispod halogenih ili biksenonskih žarulja okruženih crnim obrubima visokog sjaja. Prepoznatljiva svjetla za dnevnu vožnju u obliku krila osvijetljena su LED žaruljama koje štede struju, a u njima se nalaze biksenonske žarulje. Uvučena svjetla za maglu na rubovima donjeg dijela rešetke redizajnirana su i sada se proširuju prema vanjskim rubovima, a taj efekt dodatno naglašavaju kromirani ukrasi na donjim površinama koji ističu niži i širi izgled prednjeg dijela.

 

Ista strategija „niže i šire“ primijenjena je i na novo uređenje stražnjeg dijela. Integrirani stražnji spojler sada se prostire duž cijelog automobila, do točke na prednjem rubu stražnjih svjetala. Kod notchback i hatchback verzije gornji se dio dvodijelnih stražnjih svjetala sada proteže cijelom širinom i ulazi u poklopac prtljažnika pa kada su osvijetljena, daju dojam još širih krila. Stražnja svjetla i stop-svjetla sada su u LED izvedbi kod svih paketa opreme. I kromirana je prečka visokog sjaja koja spaja svjetla spuštena i proširena te su u nju integrirana svjetla za vožnju unatrag.

 

Izgled stražnjeg dijela izvedbe Sports Tourer krasi sličan širi i niži dojam. Glavni vizualni elementi ponovno su produljena kromirana prečka s logotipom koja naglašava stražnja svjetla te neprekinuta pregrada u boji karoserije između stražnjeg vjetrobranskog stakla i dužih i tanjih svjetala. Na stražnjem se odbojniku kod svih modela nalazi nekoliko crnih umetaka koji izgledaju kao da su izrezani. Njihov broj ovisi o odabiru motora, dok ispušne cijevi mogu biti vidljive ili sakrivene.

 

Vozači nove Insignije mogu mijenjati izgled svog automobila bogatom ponudom aluminijskih naplataka, uključujući 15 dizajna, veličine od 16 do 20 inča. S druge strane izbor 12 boja karoserije uz odabir presvlaka i ukrasa u kabini nudi puno mogućnosti personalizacije.

 

Premium osjećaj: kabina je unaprijeđena novim tkaninama i dizajnom središnje konzole

 

Unutrašnjost nove Insignije krasi nova ponuda premium krojenih materijala, uključujući visokokvalitetne tkanine u modernoj krem i klasičnoj crnoj boji kao i nove ukrasne ploče u modernim „tehničkim“ nijansama i s toplom, teksturiranom završnom obradom. Ti taktilni materijali ugodni svim osjetilima stvaraju savršen premium okoliš koji odgovara revolucionarnim tehnologijama nove Insignije.

 

Kokpit je dizajniran s naglaskom na tri ključna kriterija: jasnoća, jednostavnost i intuitivna funkcionalnost, detaljna prilagodba informacijsko-multimedijskog sustava i što veća udobnost i sigurnost putnika u vozilu uz najmanju moguću razinu odvlačenja vozačeve pažnje. Kao rezultat, raspored kontrola i funkcija odražava beskompromisno nastojanje da se postigne primjerna razina ergonomije. To se vidi u novom dizajnu središnje konzole u kojoj se nalazi cijeli niz novih i revolucionarnih tehnologija s manje gumba za informacijsko-multimedijski sustav i ostale značajke. To elegantno rješenje osigurava najveću razinu jasnoće i lakoće upotrebe.

 

Novi informacijsko-multimedijski sustav dolazi s novom prednjom pločom i dva TFT zaslona visoke razlučivosti te velikim dodirnim zaslonom dijagonale osam inča na središnjoj konzoli. Na središnjoj se konzoli nalazi i opcionalni kontroler u vidu touchpada s osvijetljenom dodirnom površinom i haptičkom povratnom spregom. Na popisu njegovih funkcionalnosti nalazi se prepoznavanje rukopisa, kontrola pomoću više prstiju i gumb za brzi pristup za vraćanje na prethodnu i povratak na početnu stranicu. Svaka funkcija touchpada pažljivo je osmišljena da bi bila optimalno ergonomična prilikom vožnje i laka za korištenje.

 

Izravno ispred vozača nalazi se prilagodljivi glavni skup instrumenata sa zaslonima u boji visoke razlučivosti. Dijagonala najvećeg je impresivnih osam inča. Osim uobičajenih podataka namijenjenih vozaču u tom se skupu instrumenata sada prikazuju i podaci o navigaciji, korištenju pametnog telefona i audiomogućnostima, pri čemu je sve izravno u ravnini vozačeva pogleda. Insignia ima i novi sportski kožom presvučeni upravljač s prekidačima kojima se kontrolira prikaz podataka o vozilu, sigurnosti vožnje i ostalih podataka iz informacijsko-multimedijskog sustava kao i funkcioniranju tempomata.

 

Zahvaljujući svim tim novim funkcionalnostima vozači mogu na četiri različita načina upravljati Insignijinim informacijsko-multimedijskim sustavom: putem dodirnog zaslona dijagonale osam inča, putem touchpada, govornim naredbama ili putem kontrola na upravljaču.

 

Na novodizajniranoj središnjoj konzoli nalazi se i novi luksuzni sustav kontrole klimatizacije s velikim kapacitivnim zaslonima. Oni su uokvireni profinjenim kromiranim obrubom pa se revolucionarna tehnologija uparuje s premium materijalima i izvedbom. Unutrašnjost krase četiri nova tipa ukrasa s posebnom završnom obradom, koja stvaraju različite atmosfere, od sportske do klasične. Tu su i dvije nove teksturirane vrste tkanine: svijetla/tamna „Lyra“ za elegantan izgled te tamna „Quantum“ za paket Cosmo. Tu je i opcija nove kvalitetne Nappa kože u crnoj ili boji konjaka za pakete Cosmo i Sport, koja upotpunjuje tu premium ponudu.

 

Ergonomska napredna premium AGR sjedala s certifikatom udruge Aktion Gesunder Rücken (nezavisni panel njemačkih stručnjaka za kralježnicu) i dalje su dostupna kao opcija. Njima je opremljena oko polovica Insignija prodanih u Njemačkoj, a ta sjedala nude optimalnu udobnost, uključujući integriranu potporu za lumbarni dio leđa s pneumatskim podešavanjem u četiri smjera.

 

Tehnologija: napredni sustavi za sigurnost i udobnost vožnje te nadzor situacije

 

U kabini nove Insignije moguće je isprobati cijeli niz naprednih pomoćnih značajki i sustava vezanih uz sigurnost u vožnji i mnogi se od njih temelje na radaru. Među njima su sljedeće značajke:

 

  • prilagodljiva prednja svjetla plus (AFL+). Opelov inovativni sustav unaprjeđuje sigurnost i značajno olakšava vožnju noću tako što automatski optimizira svjetlosni snop različitim prometnim situacijama, cestama i vremenskim uvjetima. Ponuđene su brojne pametne konfiguracija svjetala AFL+, uključujući pomoć prilikom korištenja dugih svjetala (HBA) koja automatski prelazi s kratkih na duga svjetla i obratno uz pomoć prednje kamere koja otkriva nadolazeći promet ili vozilo ispred.

 

  • prilagodljivi tempomat (ACC) pomaže vozaču da održava željenu brzinu kretanja uz stalno održavanje sigurnog razmaka u odnosu na vozila ispred. U kombinaciji s automatskim mjenjačem ACC sada može i posve zaustaviti automobil ili ga ponovno pokrenuti. Sustav uključuje upozorenje u slučaju mogućeg frontalnog sudara (FCA) s automatskim kočenjem u slučaju neizbježnog sudara (CIB) radi izbjegavanja potencijalnog udara.

 

  • funkcija ograničavanja brzine omogućuje vozaču da odabere maksimalnu brzinu vozila, što je korisno prilikom gradske vožnje radi sprječavanja da se nenamjerno premaši ograničenje brzine na 30 ili 50 km/h.

 

  • pomoćnik za prepoznavanje prometnih znakova (TSA), koji prepoznaje i prikazuje okrugle znakove ograničenja brzine i znakove upozorenja trokutastog oblika kao svojevrsni podsjetnik za vozača.

 

  • upozorenje u slučaju napuštanja prometne trake (LDW), koje prepoznaje oznake na cesti i aktivira zvučni i vizualni svjetlosni signal na zaslonu ako vozilo nenamjerno napusti svoju prometnu traku.

 

  • druge su funkcije kojima je cilj sigurnost u vožnji, a temelje se na radaru sljedeće: upozorenje na vozilo u mrtvom kutu (SBZA) koje upozorava na okolni promet u vozačevom mrtvom kutu i upozorenje prilikom promjene trake (LCA) koje upozorava vozača na brzo približavanje vozila straga u paralelnoj traci. Novost je kod Insignije je upozorenje na promet iza vozila (RCTA) koje se aktivira prilikom vožnje unatrag i upozorava vozača na promet na udaljenosti do 20 metara s obje strane vozila. Upozorenje prilikom promjene trake i upozorenje na promet iza vozila dolaze u kombinaciji sa stražnjom kamerom (RVC), koja je također novost u ponudi za Insigniju. Ona je smještena iznad stražnje registracijske pločice, a na zaslonu na središnjoj konzoli prikazuje se slika u boji, zajedno s dinamičkim prikazom putanje vozila prilikom vožnje unatrag.

 

  • napredna pomoć prilikom parkiranja (APA) pomaže vozaču da otkrije odgovarajuće parkirno mjesto pomoću većeg broja senzora u prednjem i stražnjem odbojniku. APA izračunava optimalnu putanju parkiranja i vodi vozača uputama o okretanju upravljača na središnjem zaslonu te putem zvučnih upozorenja.