U ŽENEVI PREMIJERA PRODUKCIJSKE VERZIJE AMPERE

02.03.2011.

Geneva/Rüsselsheim. Opel Ampera je na pragu da utemelji posve novi segment na europskom tržištu automobila. Početak proizvodnje Ampere planiran je za kraj godine. Ovaj peterovratni četverosjed vozaču pruža sve prednosti električnog vozila, istovremeno mu dajući osjećaj sigurnosti jer Amperu može voziti bez straha da će ostati na cesti jer se u svojem radu ne oslanja samo na bateriju.

Ampera je već dobitnica brojnih nagrada i titula koje su joj dodijelili novinari iz struke i javnost. Revolucionaran tehnički koncept impresionirao je čitatelje Auto Zeitunga pa su Amperi dodijelili titulu „Auto Trophy 2010“ u kategoriji električnih vozila.

 

Ampera je također osvojila drugo mjesto kao „Green Steering Wheel 2010”, posebnoj kategoriji u natjecanju “Golden Steering Wheel” u kojemu najbolje biraju čitatelji i žiri časopisa Bild i Bild am Sonntag. I cijenjeni žiri časopisa Auto Test dodijelio joj je nagradu “e-car award 2010” u kategoriji Inovacija/tehnički koncept godine. Amperina lakoća korištenja već je nagrađena titulom “Green Technology Award” britanskog časopisa What Car? te je ovaj auto 2009. osvojio „Innovation Trophy“ francuskog časopisa L’Automobile Magazine.

„Za razliku od običnih električnih vozila, Opel Ampera može biti jedini automobil koji ćete posjedovati“, rekao je Alain Visser, potpredsjednik prodaje, marketinga i postprodaje u Opelu. „Ampera pruža sve: revolucionaran pogonski sustav, napredan dizajn, izvanrednu sigurnost, visoku kvalitetu i značajke lagane za korištenje – sve u kombinaciji s vrhunskom voznom dinamikom.“

Revolucionarna tehnologija za ukupno 42.900 eura

Za razliku od ostalih proizvođača, Opel nudi Amperu po jedinstvenoj cijeni od 42.900 eura (preporučena maloprodajna cijena s PDV-om) u cijeloj Europi. Paketi opreme razlikovat će se na raznim tržištima pa se tako može razlikovati i krajnja cijena. Opelova cjenovna shema uklanja svaku mogućnost zabune time što se navodi ukupna cijena automobila i baterije.

Produkcijska verzija Opel Ampere ne odstupa od planova postavljenih tijekom razvojne faze. Sa svojim jedinstvenim sustavom električnog pogona koji nudi živahno ubrzanje, visokom razinom završne obrade i svim prednostima električnog vozila, u peterovratnu Amperu može se udobno smjestiti četvero putnika, a tu je i prostran prtljažnik.

Njen izuzetno dojmljiv dizajn ostao je vrlo sličan onome kod ranih konceptnih verzija. Ampera nosi DNA Opelove nove dizajnerske filozofije: naglašena rešetka, istaknut Opelov logo i prednja svjetla u obliku bumeranga. Svaki element Ampere dizajniran je i analiziran kako bi bio maksimalno učinkovit, čineći Amperu jednim od najaerodinamičnijih i energetski učinkovitih vozila na tržištu. Amperina je unutrašnjost opremljena sadržajima koji odgovaraju revolucionarnom i tehnološki naprednom vozilu – od Bose zvučnika do zaslona osjetljivih na dodir.

Pogodna za svaku vrstu putovanja

Za razliku od uobičajenih električnih vozila s baterijom, kod Ampere nema straha od ostanka „bez struje“. Vozač s Amperom može voziti bez straha da će zapeti na cesti, s ispražnjenom baterijom jer se u svojem radu ne oslanja samo na nju.

Baterija je ponovno napunjena nakon otprilike četiri sata punjenja ugrađenim punjačem koji se uključuje u 220-voltnu običnu kućnu utičnicu. Zahvaljujući činjenici da se baterija može lako i praktično napuniti bez korištenja posebne opreme, većina Ampera vjerojatno će stalno voziti na baterijski pogon. Nezavisno istraživanje pokazalo je da 80% Europljana svaki dan prevaljuje manje od 60 km, pa Ampera posve odgovara njihovim potrebama. Prvih 40 – 80 km (ovisno o terenu, stilu vožnje i temperaturi), automobil pogoni električna energija pohranjena u 16-kilovatsatnoj litij-ionskoj bateriji. Dok vozi na struji iz baterije, Ampera putuje bez ikakvih plinskih emisija. Ako je pak potrebno otići na duže putovanje, automatski se uključuje benzinski motor koji ukupan doseg vozila produžuje na preko 500 km s punim rezervoarom. Ova tehnologija produljenja dosega uz zadržavanje visokih performansi čini Amperu prvim električnim automobilom koji nudi praktičnost za svakodnevnu upotrebu jednaku tradicionalnim automobilima.

Četiri načina vožnje za učinkovitost i užitak

Izuzetno tih električni motor snage 111 kW/150 KS daje trenutnih 370 Nm okretnog momenta. Ampera ubrzava od 0 do 100 km/h za oko 9 sekundi te omogućuje najveću brzinu od 161 km/h.

Pomoću gumba „Drive Mode“ (način vožnje) na središnjem dijelu konzole vozač može birati između načina Normal, Sport, Mountain ili Hold-Charge. Ovi načini optimiziraju upravljanje energijom prema prevladavajućim cestovnim uvjetima.

Način Normal je zadana postavka za Amperu i očekuje se da će se koristiti većinu vremena za maksimalnu učinkovitost. Kada energija u bateriji padne ispod određene razine, Ampera ulazi u način rada s produljenim dosegom tijekom kojeg se automatski pali benzinski motor kako bi se zadržala razina napona i omogućilo duže putovanje. Stanje napunjenosti baterije održava se pomoću regenerativnog kočenja, čime se omogućuje benzinskom generatoru da se odmara tijekom dužih nizbrdica.

Način Sport automatski rekonfigurira papučicu gasa kako bi ova brže reagirala. Dok način rada Sport ne daje veću snagu, omogućuje veću osjetljivost na vozačeve akcije.

Način rada Mountain automatski prilagođava sustav kako bi pružio veću snagu pri brdskoj vožnji, kada bi performanse uobičajenih električnih vozila mogle biti kompromitirane. Način Mountain omogućava uključenje sustava produljenja dosega prije nego baterija dosegne svoj minimum nužne napunjenosti. Vozač treba odabrati ovaj način rada netom nakon punjenja baterije ili 10 do 15 minuta prije ulaska na brdoviti teren kako bi omogućio nepromijenjene performanse vozila tijekom uspona na dužim uzbrdicama.

Način rada koji štedi bateriju ima naziv Hold-Charge i prilagođava upravljanje baterijom zahtjevima suvremenog svakodnevnog putovanja. Odabirom ovog načina rada odmah se uključuje sustav za produljenje dosega, čime se čuva energija pohranjena u bateriji. Kada se ovaj način rada isključi, sustav produljenja dosega prestaje s radom, a Ampera se prebacuje na baterijski pogon i vozi na čistu električnu energiju – primjerice u urbanim područjima ili zonama nulte emisije