OPEL ZAFIRA TOURER: NOVA PRVAKINJA SVESTRANOSTI

04.10.2011.

  • Kvantni skok: dinamičan izgled i vrhunska kvaliteta za treću generaciju
  • Vrhunska prilagodljivost: ekskluzivan koncept sjedenja
  • Udobnost i sigurnost: inovativni pomoćni sustavi za opuštenu vožnju
  • Učinkovitost najbolja u klasi: Zafira Tourer ecoFLEX sa samo 119 g/km CO2


Rüsselsheim. Opel Zafira Tourer automobilska je verzija dobrog spoja funkcionalnosti i wellnessa kojom Opel preslikava vrijednosti Insignije u segment jednovolumena. Opel je ušao u segment kompaktnih jednovolumena ovim sedmerosjedom davne 1999. godine. Sa značajno redizajniranim sustavom sjedala Flex7, nova Zafira Tourer sada postavlja nove standarde u prilagodljivosti i atmosferi interijera.


No treća generacija Zafirinih inovacija ide daleko iznad ove nove i prilagodljive konfiguracije sjedala. Zafira Tourer kao cjelina predstavlja veliki korak naprijed i izražava nove ambicije. Ona je savršen prilagodljivi suputnik, i to ne samo za obitelji. Njen elegantan dizajn, atmosfera opuštene prostranosti, nadograđeno podvozje i nove tehnologije omogućuju opuštenu vožnju uz maksimalnu udobnost i sigurnost. Druga generacija prednje kamere Opel Eye čini temelj za cijeli niz inovativnih pomoćnih sustava, a Opel je prvi proizvođač automobila koji nudi kompaktni jednovolumen s prilagodljivom kontrolom brzine temeljenom na radarskoj tehnici.


Ponudu motora s novom Zafirom Tourer ispočetka će činiti visokoučinkoviti dizelski i benzinski agregati snage od 81 kW/110 KS do 121 kW/165 KS. Ubrzo nakon početka prodaje obitelji Zafira Tourer pridružit će se posebno štedljiv model ecoFLEX s 2.0 CDTI common-rail turbo dizelskim motorom i tehnologijom Start/Stop u standardnoj opremi. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX, koju će Opel također prvi put predstaviti na Frankfurtskom sajmu, predstavlja najbolju vrijednost za novac u klasi kompaktnih jednovolumena, emitirajući samo 119 g ugljičnog dioksida po kilometru. Ovo dolazi uz živahne performanse od 96 kW/130 KS i 320 Nm vršnog okretnog momenta (s overboostom).

Novi standard prilagodljivosti: i putnici u drugom redu sjedala uživaju u prvoklasnoj udobnosti


Baš kao kod prve dvije generacije Zafire, glavni princip na kojemu se temelji Zafira Tourer je maksimalna prilagodljivost bez potrebe za uklanjanjem sjedala. Opelovi inženjeri su značajno nadogradili pametan sustav sjedala Flex7. Dok se i dalje čitav treći red može preklopiti tako da bude u ravnini s podom prtljažnika, drugi red sjedala posve je redizajniran: sada više nije u obliku klupe, nego se sastoji od tri odvojena pojedinačna sjedala koja se mogu posve preklopiti i pomicati neovisno jedno o drugome. Svako se može pomaknuti uzdužno za 210 mm.


Putnici u drugom redu imaju na raspolaganju jedinstven opcionalni Lounge sustav sjedala koji donosi prostranost i udobnost kao prilikom vožnje u luksuznoj limuzini. Zahvaljujući pametnom mehanizmu preklapanja, naslon središnjeg sjedala u drugom redu preklapa se prema dolje i rotira kako bi putnici na vanjskim sjedalima dobili udoban naslon za ruke. Uzdužno pomicanje vanjskih sjedala u tom je slučaju povećano na 280 mm, što je 70 mm više nego u standardnoj verziji i 80 mm više nego kod trenutne generacije Zafire. No to nije sve: vanjska sjedala mogu se pomaknuti 50 mm bliže sredini kabine što je potpuna novost u ovom segmentu.


Kombinacija uzdužnog i postraničnog pomicanja osigurava prvoklasnu udobnost i jedinstven osjećaj putovanja u ovom „dnevnom boravku na kotačima“ koji nudi maksimum individualnog prostora i ergonomije. Ovaj naglasak na osobnoj udobnosti čini da Zafira Tourer nije samo običan obiteljski automobil: Opelovi dizajneri pretvorili su fleksibilnu unutrašnjost u mjesto za opuštanje i uživanje u prostranoj atmosferi – bilo da ste na poslovnom putu ili ležernom putovanju s prijateljima.


Jedinstvene značajke dodatno unaprjeđuju prilagodljivost Zafire Tourer


Zahvaljujući prostranosti svoje kabine i fleksibilnom sustavu sjedala, Zafira Tourer nudi 710 litara dostupnog prostora u konfiguraciji s pet sjedala (što je 65 litara više od trenutne Zafire), te do 1.860 litara (+40 litara) kada su sva sjedala preklopljena.


Zafira Tourer također nudi pregršt prostora za pohranu uključujući i višenamjensku središnju konzolu FlexRail. Ovaj novi sustav samo je još jedan primjer vrhunske fleksibilnosti Zafire Tourer. Naslon za ruku s integriranim pretincem za pohranu i držač za čaše mogu se pomicati po aluminijskim tračnicama na željenu poziciju čime se omogućuje fleksibilno korištenje prostora za pohranu između prednjih sjedala – dakle upravo tamo gdje je najpristupačniji i najkorisniji.


Druga generacija Opelovog ekskluzivnog integriranog sustava nosača za bicikle FlexFix također ima svoju premijeru u novoj Zafiri Tourer. Ovaj nadograđeni sustav sada je još lakše koristiti te nudi još više funkcionalnosti. Umjesto prethodna dva, sada je moguće pomoću ovog nosača prevesti do četiri bicikla uz korištenje posebnog adaptera koji se prikvači na nosač. Osim toga, nosač s biciklima sada se može i nagnuti tako da je moguće otvoriti prtljažnik, čime prtljažni prostor Zafire Tourer postaje dostupan izvana.


Sportski, dinamičan izgled i vrhunski osjećaj kvalitete


“Zafira je Opelova legenda u fleksibilnosti, a u njenu treću generaciju željeli smo unijeti više emocija i vrhunsku kvalitetu“, rekao je Mark Adams, potpredsjednik dizajna u Opelu/Vauxhallu. „Opel Zafira Tourer jednostavno plijeni svojim elegantnim sportskim izgledom i vrhunskom kvalitetom koju pruža.“


Prepoznatljiv prednji dio s dvostrukim motivom „bumeranga“ koji se proteže od vrha prednjih svjetala do dna svjetala za maglu, karakterističan Opelov središnji nabor i dojmljiva trapezoidalna rešetka stvaraju dinamičan i futuristički izgled kakav se ne sreće često kod jednovolumena. U skladu sa svim ostalim modelima u ponudi, prednja svjetla su u za Opel tipičnom obliku krila, najbolje vidljivom kada su uključena svjetla za dnevnu vožnju.


Elegantan i aerodinamičan dizajn karoserije Zafire Tourer ima siluetu koja podsjeća na superbrze vlakove. Središnja linija uzdiže se prema gore u gesti nalik na palicu za hokej te vizualno podiže vozilo, dok Opelova karakteristična „oštrica“ oblikuje i donosi osjećaj pokreta bočnoj strani.


Oblik krila prisutan u prednjim svjetlima ponavlja se kod stražnjih svjetala, a dodatno je pojačan korištenjem LED tehnologije. Vodoravna kromirana prečka na kojoj se nalazi Opelov znak proteže se posve do svjetala čime Zafira Tourer dobiva robustan i sportski izgled straga te ostavlja dojam luksuza.


Vidljivost za vozača znatno je povećana zahvaljujući kompletno redizajniranom prednjem rasporedu elemenata: stanjenim A-nosačima, velikim bočnim prozorima i drugačijem smještaju bočnih retrovizora koji se sada nalaze na nosaču vrata. Svijetlim interijerom s visokokvalitetnim detaljima i korištenim materijalima kao kod Opelovog najjačeg modela Insignije dominiraju dinamični, skulpturalni oblici, stvarajući osjećaj prostrane udobnosti. Kabinom koja odiše visokom kvalitetom dominiraju dinamični skulpturalni oblici i osjećaj prostrane udobnosti. Svijetla i prostrana atmosfera nalik na luksuzni dnevni boravak Zafire Tourer može se dodatno unaprijediti opcionalnim panoramskim vjetrobranskim staklom koje se vizualno proteže sve do stražnjeg dijela vozila.


Prilagodljiva kontrola podvozja FlexRide povećava udobnost vožnje i sigurnost


Podvozje Zafire Tourer nudi izvanrednu razinu udobnosti i sigurnosti. U usporedbi s prethodnom generacijom, značajno su povećani međuosovinski razmak i trag kotača kako bi se dobilo na udobnosti vožnje i dinamičnoj stabilnosti: međuosovinski razmak sada iznosi 2.760 mm (+ 57 mm), dok je trag kotača 1.584 mm sprijeda (+ 96 mm) te 1.588 straga (+ 78 mm).


Zafira Tourer ima Insignijinu prednju osovinu s McPhersonovim nogama. Stražnja osovina je jedinstvena u segmentu jednovolumena - kao kod Astre, radi se o kombinaciji polukrute složene osovine s Wattovom vezom. Ovakva konstrukcija je lakša i kompaktnija od multilinka, donosi izvanrednu udobnost i visoku razinu izolacije od buke. Također ostavlja dovoljno prostora za smještaj integriranog nosača bicikala FlexFix.


Pametan mehatronički sustav kontrole podvozja FlexRide opcionalno dostupan sa Zafirom Tourer povećava udobnost vožnje, sigurnost i voznu dinamiku. Ova kontrola podvozja automatski se prilagođava uvjetima na cesti, brzini ulaska u zavoje, pokretima vozila kao i individualnom stilu vožnje FlexRide nudi izbor između triju postavki: uravnoteženi način rada Standard, način Tour okrenut udobnosti te nešto agilniji način rada Sport.

Veća sigurnost u vožnji zahvaljujući pametnim pomoćnim sustavima


Revolucionarni sustavi pomoći zajedno s drugom generacijom prednje kamere Opel Eye i opcionalnim prednjim radarom čine vožnju nove Zafire Tourer još sigurnijom i opuštenijom.


Indikator udaljenosti od automobila ispred (FDI) pomaže spriječiti sudare i također moguće kazne zbog držanja premalog razmaka u odnosu na vozilo ispred. Na središnjem zaslonu prikazuje se trenutna udaljenost u sekundama.


Ako se Zafira Tourer nađe u kritičnoj situaciji u kojoj je sudar s nadolazećim vozilom neminovan, upozorenje o frontalnom sudaru obavještava vozača o tome glasnim zvučnim kao i vizualnim signalom. Vozač može sam podesiti osjetljivost ove značajke preko kontrolnog prekidača na upravljaču. Ako vozač ne reagira na vizualno i zvučno upozorenje ovog sustava, sustav kočenja radi izbjegavanja sudara automatski usporava za 0,3 g kako bi se umanjili učinci sudara. Čim se brzina nadolazećeg vozila znatno smanji, sustav zvučno i vizualno daje do znanja vozaču da preuzme kontrolu.


Prilagodljivi tempomat temeljen na radaru – prvi put dostupan s jednim kompaktnim jednovolumenom – pomaže vozaču da održava prethodno odabranu brzinu, uzimajući u obzir udaljenost od vozila ispred. Osim brzine, željena udaljenost od vozila ispred može se odabrati i preko tri ponuđene sigurnosne udaljenosti (daleko, prosječno i blizu).


Sustav naprednih prednjih svjetala AFL+ sada dolazi s deset funkcija. U kombinaciji s novom Opelovom prednjom kamerom on sadrži i pametan sustav izmjene svjetala (ILR) koji mjeri udaljenost spram vozila ispred ili nadolazećih vozila i tome prilagođava doseg kratkih svjetala. Ovime se osigurava najbolje moguće osvjetljenje ceste ispred vozila bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu.

Prepoznavanje prometnih znakova sada identificira još više znakova koji se uobičajeno koriste u Europskoj Uniji.


Upozorenje o mrtvom kutu obavještava vozača o neizbježnom sudaru prilikom prestrojavanja iz jedne u drugu prometnu traku. Ultrazvučni senzori dometa četiri metra s prednje, stražnje i obje bočne strane vozila stalno nadziru vozačeve mrtve kuteve. Čim drugo vozilo uđe u domet senzora, upali se LED svjetlo na vanjskom rubu odgovarajućeg vanjskog retrovizora. Ako se vozač usprkos tome pokuša prestrojiti, LED svjetlo počne bljeskati te se oglašava i zvučno upozorenje.


Napredna pomoć pri parkiranju sigurno vodi vozača na odgovarajuće parkirno mjesto, nudeći još veću udobnost od parkirnih senzora. Ultrazvučni senzori spojeni su sa središnjim računalnim procesorom koji prepoznaje dovoljno veliko parkirno mjesto prilikom sporog prolaska pored njega, izračunava optimalnu putanju i vodi vozača u parkiranju na mjesto navođenjem smjera i pokreta upravljačem. Vizualne upute o smjeru i upravljanju na središnjem zaslonu omogućit će vozaču da se sigurno parkira na željeno mjesto. Opcionalna stražnja kamera čini čak i najteže parkirne manevre lakima, pokazujući željenu putanju vozila na zaslonu u boji.


Pri predstavljanju dostupni vrhunski učinkoviti dizelski i benzinski motori


Prilikom izlaska na tržište ove jeseni Opel Zafira Tourer bit će dostupna s tri verzije 2.0 CDTI common-rail turbo dizelskog motora koje smo dosad susreli kod Astre i Insignije. Njihova snaga iznosi 81 kW/110 KS i 96 kW/130 KS, dok je verzija s vrha ponude redizajnirana kako bi ponudila 121 kW/165 KS. Ponuda benzinskih motora sastoji se od dva dimenzijama smanjena i štedljiva 1.4 ECOTEC motora s turbopunjačem sa 88 kW/120 KS i 103 kW/140 KS. Dolaze sa šesterostupanjskim ručnim i automatskim mjenjačem. Šesterostupanjski automatski prijenos dostupan je za 1.4-litarski motor sa 140 KS te 2.0 CDTI sa 165 KS – oba ova motora također su opremljena Opelovom vlastitom tehnologijom Start/Stop koja omogućuje dodatnu uštedu goriva, osobito u gradskoj vožnji s puno kretanja i zaustavljanja. Uskoro nakon tržišnog predstavljanja ponuda Zafira Tourer bit će proširena superštedljivim ecoFLEX modelom s 2.0 CDTI common-rail turbo dizelskim motorom s 96 kW/130 KS.


Najbolja u klasi sa samo 119 g/km CO2 – Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX


Uz svjetsku premijeru nove Zafire Tourer, Opel na Frankfurtskom sajmu automobila predstavlja i posebno ekonomičnu ecoFLEX verziju ovog novopridošlog modela. Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX standardno dolazi s tehnologijom Start/Stop i drugim novostima koje povećavaju učinkovitost. Uz potrošnju samo 4,5 litara goriva na 100 km i emisijom ugljičnog dioksida svega 119 g/km, Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX je u samom vrhu klase kompaktnih jednovolumena, bez ikakvih kompromisa u performansama. 2.0-litarski common-rail turbo dizelski motor daje 96 kW/130 KS i 320 Nm okretnog momenta (s overboostom).


Dva modela Zafire u Opelovom portfelju jednovolumena


Opel sada ima više takmaca u segmentu kompaktnih jednovolumena koji nastavlja rasti od početka 2010. godine. Pored nove Zafire Tourer, trenutno dostupna Zafira ostat će u ponudi, no sa znatno više standardne opreme. Tako će kupci i dalje moći uživati u brojnim značajkama ovog visoko funkcionalnog i fleksibilnog sedmerosjeda, i to po pristupačnoj cijeni. Oba modela Zafire proizvodit će se isključivo u Opelovoj tvornici u Bochumu, u Njemačkoj.