Pretraga Opel partnera

Potražite Opel partnera tako da ispunite jedno ili više polja u nastavku:

SVJETSKA PREMIJERA

Opel GTC Paris: konceptni automobil kao izraz strasti prema pokretu

27.09.2010.

  • Umjetnička skulpturalnost: dramatične proporcije i dinamične spuštajuće linije
  • Njemačko inženjerstvo: 213 kW/290 KS 2.0 Turbo s izravnim ubrizgavanjem; prilagodljivi ovjes FlexRide
  • Cjenovno pristupačan: auto iz snova koji možete imati
  • Snaga pokreta: ovaj koncept predstavlja energiju branda
Opel - Opel GTC Paris

Paris/Rüsselsheim. Konceptni automobil GTC Paris utjelovljuje strastvenu stranu Opela: njegova je uloga pokazati kako Opel može preokrenuti sada već dobro poznat novi smjer u dizajnu branda kreiranjem modela koji je vrlo sportski i nabijen emocijama.


GTC Paris je dizajniran kako bi bio umjetnički oblikovan korištenjem spuštajućih dinamičnih linija. Istovremeno je konstruiran i njemački precizno te s cijelim nizom tehničkih inovacija, kao što je 2.0-litarski benzinski Turbo motor s izravnim ubrizgavanjem, novom inačicom posve prilagodljivog ovjesa FlexRide te diferencijalom s konusnim zupčanikom (limited slip differential) sprijeda.


Ovaj hatchback s trima vratima je čistih linija a opet sportski, jednostavan a opet izražajan te istovremeno moderan i tradicionalan. U skladu s Opelovom dizajnerskom i konstrukcijskom DNK, GTC Paris je pristupačan auto iz snova, stvoren kako bi predstavljao novu energiju branda. Ovu energiju također naglašava živahna crvena boja karoserije Liquid Metal Red.


Dolazeći neposredno iza nove generacije Astre Sports Tourer, koja će također biti prvi put predstavljena na Pariškom sajmu automobila, GTC Paris je idući korak za Opelovu novu i osvježenu liniju vozila.



Dizajn eksterijera: snažne linije kao tetive kod sprintera


Sa svojom dužinom od 4,46 metara, GTC Paris je idealne veličine za kompaktan sportski automobil, no opet nudi dovoljno prostora za pet putnika. Gledano iz profila, dizajneri su do maksimuma podigli tenzije ograničivši broj linija u GTC-u Paris. Tri snažne linije stvaraju napetost i daju skulpturalan oblik. Opelov prepoznatljiv motiv oštrice ovdje je prisutan na isti način kao kod Insignije – kao profinjen, napet nabor duž bočnog dijela automobila.
Druga linija kreće od ručice na vratima do stražnjeg dijela naglašavajući dramatičan izgled ovog vozila površinama koje se protežu do donjih rubova karoserije i širokih ramena. Treća linija koja slijedi siluetu krova završava fino poliranim aluminijskim ukrasom i naglašava liniju prozora, po kojoj pogled klizi do naglašenog integriranog spojlera.


Linija ramena najdramatičniji je dio Opel GTC-a Paris. Na najširoj točki ona se spuštaju prema dolje čineći širok sportski stav, sličan onome kod buldoga, pa automobil na cesti izgleda vrlo dojmljivo. Linija od C-nosača spušta se prema stražnjem dijelu i zaokreće do stražnjeg spojlera koji je genijalno integriran u fluidnu liniju krova.


Prednji dio je čist no ipak pun značaja te se na njemu nalazi za Opel tipičan središnji nabor. On je dodatno naglašen snažnim, vrlo uskim prednjim svjetlima u obliku orlovskog oka koja izgledaju kao zagrade u kojima se nalaze profinjeni kromirani logo i dramatična spuštena trapezoidna rešetka – kao podsjetnik na sportski karakter automobila. Za Opel karakteristična LED dnevna svjetla u obliku krila sada izgledaju malo drugačije zahvaljujući precizno oblikovanim kromiranim detaljima lako vidljivima iza prozirnog stakla. Trapezoidna rešetka je prepoznatljivo Opelova, no sada je odvojena od kromirane prečke i smještena niže, odajući dojam kao da se radi o trkaćem automobilu.


Širok stav posebno je naglašen straga gdje proporcije vozila najviše upadaju u oko. Ovo je dodatno naglašeno LED stražnjim svjetlima i izduženim motivom krila, koji čine nova Opelova vozila jasno prepoznatljivima noću.


Aerodinamičnost 21-inčnih kotača optimizirana je umecima od ugljičnih vlakana koji zatvaraju središnje otvore.

Opel - Opel GTC Paris

Kokpit za praktičnog vozača


Odražavajući fluidne, skulpturalne forme karoserije, glavne značajke interijera GTC-a Paris su izdužene linije i oblici kao i hrabra upotreba tkanine. Unutrašnjost je fokusirana na vozača s pozitivnim / negativnim korištenjem boja: dok je vozačko sjedalo crveno s crnim obrubima, sve ostale komponente interijera su obučene u ugljeno crnu tkaninu s crvenim prošivima. Inspiracija za ovaj automobil, citat iz romana Richarda Bacha „Galeb Jonathan Livingstone“ je laserski upisana kaligrafskim pismom u sjedalo: „…i brzina je bila čista ljepota“.


Zaobljena sportska prednja sjedala posebno su dizajnirana za GTC Paris. Njihove agresivno oblikovane konture i grafički detalji koji savršeno odgovaraju sveukupnom dinamičnom duhu automobila obrubljeni su titanom i ispunjeni crnim mrežastim uzorkom, ponavljajući dizajnerski element viđen na umetcima od ugljičnih vlakana na kotačima.


Mali sportski upravljač presvučen crnom kožom ukrašen je metalnim umetcima. Opelovi prepoznatljivi motivi krila i oštrice protežu se i na unutrašnjost, točnije na prednju konzolu. U ovoj izvedbi tema oštrice ostvarena je u detaljima kao što su oblik ručica na vratima od poliranog kroma te obrub presvlake oko ručice mjenjača. Dizajnerski element krila odmah je primjetan na toploj, ugodnoj ploči s instrumentima koja obgrljuje vozača i suvozača. Ploča se proteže širom cijele kabine i završava u vrhu presvlake na unutrašnjosti obaju vrata.


Opelov dizajnerski tim za sjedala je koristio kožu i mikrofibru, na podu je mekani tepison, a ploča s instrumentima je od teksturirane crne meke plastike. Ovi klasični materijali imaju moderan štih, i to ne samo u odabiru nijansi nego i u tipu prošiva (izmjena pozitivnog i negativnog šava).



Njemačko inženjerstvo pripremilo je snažan paket s 2.0-litarskim Turbo motorom s 213 kW/290 KS


U skladu s Opelovom strategijom turbopunjenja za učinkovitije performanse, GTC Paris pokreće 2.0-litarski četverocilindrični turbo motor male zapremine s twin-scroll turbopunjačem, izravnim ubrizgavanjem i šesterostupanjskim ručnim mjenjačem. Ovaj živahni motor ima 213 kW/290 KS. Upravljanje pomakom bregastih osovina i osovina s protuutezima čine osnovu impresivnih podataka o performansama ovog motora. Osim toga, diferencijal s konusnim zupčanikom (limited slip differential) pomaže kontrolirati proklizavanje bez ograničenja okretnog momenta ovog vrhunskog turbomotora.


No uz svu tu predanost visokim performansama nije zaboravljena odgovornost prema okolišu. Implementirana tehnologija Start/Stop smanjuje emisiju štetnih plinova i buku u gradskim uvjetima vožnje, što čini GTC Paris ekonomičnim bez utjecaja na njegov sportski karakter.



Revolucionarne tehnologije u službi visokih performansi


Najbolje od Opelovih tehnologija za kompaktnu klasu dodatno su dovedene do najsportskije moguće razine kako bi se ugradile u novi GTC Paris. Podvozje je posebno dizajnirano kako bi imalo najbolje performanse i držanje podloge. Osim prednjeg diferencijala s konusnim zupčanikom, tu je i složena polukruta osovina s Wattovom vezom straga, što je Opelova specifičnost, te nova, poboljšana izvedba prilagodljivog mehatroničkog ovjesa FlexRide.


Složena stražnja polukruta osovina poboljšana pametno pozicioniranom Wattovom vezom omogućuje vrlo precizno upravljanje i udobnost kakva se mogla sresti kod trenutnog modela Astre. Zadržavši prednosti veličine, mase i ukupne učinkovitosti ovjesa sa složenom torzijskom polukrutom osovinom pred klasičnim dizajnom s više linkova, ovakva konstrukcija sa svojom dodatnom Wattovom vezom bolje kontrolira bočne sile na ovjesu tijekom vožnje u zavojima. Također čini automobil dinamičnijim i aglinijim bez kompromisa u stabilnosti i udobnosti.


GTC Paris ima i prilagodljiv sustav ovjesa FlexRide koji se stalno prilagođava promjenama u stilu vožnje i brzini ulaska u zavoje. Osim ugodnijeg iskustva vožnje, FlexRide također nudi sigurnosne prednosti u kritičnim situacijama jer povećava stabilnost vozila u svim okolnostima.


Značajke poput ovih zajedno omogućuju sportskom kompaktnom automobilu GTC Paris da najbolje iskoristi snagu i energiju koju krije njegov dizajn.